Gå til innhold

Ny hverdag alene med 2 barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte nå, og jeg tenker på alt. Hvordan jeg skal få til alt. 
feks, hvordan skal jeg få gått med bosset? Må opp en trapp og et lite stykke bort i veien pga felles spann. Skal jeg gå med bosset når ungene sover? Jeg vet ikke om jeg tørr. Jeg kan ikke ta det med meg med 1 unge bærende på armen (snart 2 år) og en 3 åring som løper hvor han vil. Jeg kan ikke bare sette de i en vogn pga det er trapp der. Og jeg kan ikke gå fra de i vognen for å hente bosset heller. Eller så må jeg legge bosset i bilen kvelden før, for å kaste det på morningen, men da kommer nok bilen til å stinke. 😂 

herregud alt jeg tenker på. Er ikke lett med 2 som er trass og sta og nekter å høre etter. 

hva gjør jeg om jeg har glemt noe på butikken som jeg MÅ ha? Jeg kan jo ikke dra på butikken på kveldstid. Merker bare nå at jeg ofte drar på butikken pga noe er glemt. 

og handleturer, jeg tror ikke jeg noen gang kan storhandle med 2 små, det har jeg prøvd og det går IKKE, fordi begge skriker og skal løpe overalt. 
de er kun hos barnefar 8 netter i mnd når han er hjemme. så kan ikke akkurat få noe hjelp derfra. 

hva gjør dere andre som syns ting er utfordrende? 😅 hvordan kan jeg løse dette? 

jeg jobber til 15:30, men å la barna være i barnehagen til lengre enn 16, vil jeg ikke da de blir levert 07. 

Anonymkode: 0305a...c47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehehehe, det vil nok gå helt fint med bosset, skal du se. Jeg tipper mange rutiner vil bli endret og du vil se løsninger under veis. Løpe ut med bosset når barna sover vil gå helt fint 🙂 Storhandle ser jeg kan bli utfordrende, men kanskje du kan få til at du ikke må i butikken mer enn 2-3 ganger i uka. Forklarer du barna alvoret så vil de nok forstå og føle de hjelper til. 

Anonymkode: 46221...b6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hva faen er bosset

Anonymkode: 5ef07...3ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Søppel

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hva faen er bosset

😂😂 søppel, bergenser vet du🙄😂

Anonymkode: 0305a...c47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Søppel

bror...takk skal du ha

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som bagateller. Selvfølgelig klarer du å storhandle med 2barn. Det er bare en ny situasjon for dere alle i begynnelsen. Det er aldri noe du MÅ ha i butikken på kvelden. Det kommer til å gå fint. Kaste søppel skal du nok også få til, både med og uten unger. Nytt hus nye rutiner. 

Anonymkode: e4d97...281

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går seg nok til, og de blir større og mer til å stole på. 

Jeg ville definitivt handlet mens de er i barnehagen. Har du glemt noe, så ja.. Da har du det. 

Finnes det hjemlevering der?

Anonymkode: 02060...ea1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Storhandlet en dag i uken før du henter i barnehagen, det går vel fint?
Eller brukt hjemlevering.
Laget en ukesplan med alle middager planlagt for en uke om gangen og handlet inn alt, samt alltid hatt endel basisvarer.
Har man basisvarer så kan man alltids finne på noe :)
Bleier kjøper du inn stort av når du har barnefri.
Om du klarer å få inn slike rutiner, er det ikke mye du trenger å handle ellers i uken.
Bosset tar du etter barna er lagt seg. Det er en kort tur og de sover. 
Jeg pleier ta det rett før jeg legger meg, da har de sovet en liten stund så jeg vet det ikke plutselig tasser en liten en inn i stuen.
Jeg har ca like mye barnefri som deg og jeg handler stort når jeg har barnefri. Da fyller jeg opp frysen og basisvarer som pasta ol. Går på apoteket og handler medisiner, plaster og alt som trengs derfra. 
Det jeg må handle når jeg har med barna blir brød og melk og småting, ikke lange turene for det orker jeg ikke med slitne barn fra barnehagen og sliten mamma.
Helgene vil jeg helst bruke på kos og lek, ikke dra barna med på butikken.

Anonymkode: 72391...cba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært akkurat der du er nå. Det er veldig overveldende i starten. Men det går bra!

Jeg storhandlet en dag i uka før jeg hentet i bhg. Fikk etterhvert stålkontroll på planlegging av ukesmeny og handling. Bra regime på legging og cirka 30-60 minutt etter legging til nistelaging, rydding, henge opp klær, søppel osv, så sooooofa og Netflix!!! Det gjorde morgenene gode for oss.

Status nå: de er 7 og 9 år. Går hjem selv etter skolen. Jeg kommer hjem 30 minutt etterpå. De kan gjerne være litt alene mens jeg handler eller går en liten tur i nærområdet. Så flinke og vi har det veldig bra alle 3 :hjerte: Det går seg til!

Anonymkode: d46a0...8dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har vært akkurat der du er nå. Det er veldig overveldende i starten. Men det går bra!

Jeg storhandlet en dag i uka før jeg hentet i bhg. Fikk etterhvert stålkontroll på planlegging av ukesmeny og handling. Bra regime på legging og cirka 30-60 minutt etter legging til nistelaging, rydding, henge opp klær, søppel osv, så sooooofa og Netflix!!! Det gjorde morgenene gode for oss.

Status nå: de er 7 og 9 år. Går hjem selv etter skolen. Jeg kommer hjem 30 minutt etterpå. De kan gjerne være litt alene mens jeg handler eller går en liten tur i nærområdet. Så flinke og vi har det veldig bra alle 3 :hjerte: Det går seg til!

Anonymkode: d46a0...8dc

Jeg er alene med mine små på samme alder som dine, og som hun over sier: du får stålkontroll på mat og handling! 

Vil bare legge til at du kan smøre matpakker mens de spiser kvelds, brette klær mens de ser barne tv eller du legger dem hvis du feks sitter inne. Generelt alt forefallende underveis. Jeg pleier å putte klær i vaskemaskin om kvelden, sette den på om morgenen med timer, slik at den er ferdig omtrent når vi kommer hjem på ettermiddagen. Så henger vi opp klær sammen -litt kaos, men også tidsfordriv. 

Etter legging rydder jeg kjøkkenet, og kollapser på sofaen. Bruker ikke et sekund mer av "egentiden" på husarbeid enn høyst nødvendig. 

Siste tips: bæretøy! Sleng minste i en sele eller hva du foretrekker, og hold eldste i hånden. 

Dette går fint 💪.

Anonymkode: ee336...1ae

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får dårlig samvittighet over å hente ungene en halvtime senere fordi du handler matvarer, så bare tenk over hva som egentlig er kjekkest for ungene. 

Handle etter lang dag i barnehagen, hvor du og de er slitne?  Og det garantert blir krangling (Evt handle midt i lørdagskaoset i butikken)

Eller være litt lenger i barnehagen en dag i uka. 

Jeg vet hva mine barn hadde valgt.  😊

Jeg kjenner godt følelsen din. Med nytt hus er det så mange småting man ikke vet hvordan blir. Vi flytter om to uker, og mitt hode er full av hvor jeg skal ha skittentøysdunk i det nye huset. Og hvor på kjøkkenbenken skal jeg oppbevare melet. 😂

(Det er garantert fordi det er enklere ting for meg å tenke på enn å tenke gjennom de store tinga)

Anonymkode: 6ae7e...791

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om du kan få levert mat hjem! Jeg handler meg meg en pose når jeg skal hente i barnehagen, og storhandler på nett, type kolonial, meny ++

Hvis det er ett min bort til søppelspannet så går du bare fort. 

Du finner veien mens du går- nytt liv nye rutiner! Lykke til, dette går bra! 

Anonymkode: 64e15...c11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...