AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Hei, trenger veiledning. Prøver å gjøre dette noe kortfattet. Har 2 barn. De henger sammen som erteris, på godt og vondt. Jeg gjør så godt jeg kan med å være tydelig, men rettferdig. Og vise omsorg. Jobber selv innenfor læreryrket. Saken er at de krangler som hund og katt. Den yngste bare MÅ dilte etter den eldste. Den eldste er så lei av dette, og vil ha litt privatliv! De kan finne på å sparke og slå hverandre. Det største problemet er testing av grenser. Altså, jeg følermeg skikkelig streng til tider!! Jeg er ikke fysisk, men nesten redd naboen ringer en etat snart. Det er ikke slik at jeg står og skriker. Den yngste står og ler meg opp i fjeset. Den eldste er hårsår og tyr til tårene lett. JEG ER SLITEN og føler avmakt. Ikke minst blir jeg lei meg. Vær så snill, hjelp. Anonymkode: 5ab35...5f8
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 Den yngste ler fordi han er usikker. Er en forsvarsmekanisme fordi han ikke vet hvordan han skal håndtere følelsene som oppstår ved å bli irettesatt. Du må slutte å føle så mye. Du må holde deg kald, rolig og være konsekvent. Jeg skjønner det er vanskelig, men alt vil eskalere om du lar deg rive med av følelser. Husker venninnen min ofte kranglet og havnet i "slåsskamp" med storebror. De er i dag utrolig nær. Men på den tiden elsket han å erte henne. Det er ganske normalt mellom søsken. https://www.bufdir.no/Foreldrehverdag/Skolebarn/Soskenkrangel/
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #3 Skrevet 17. mai 2021 hvor er sjefen i huset Anonymkode: d74c1...4e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå