Gå til innhold

Når fau representanten ikke har omsorg for eget barn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I klassen til min datter er FAU representeren en forelder som kun har dagsamvær med barnet sitt. Dette bestemt gjennom retten. Jeg kjenner bostedforelder har fått denne ordningen gjennom retten og barnevernet er inne i bilde. Er det ikke veldig rart denne forelderen sitter i FAU da? 

Anonymkode: 64337...6b9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det rart? Fau har jo ikke akkurat en superviktig jobb som omhandler kontakt med barna. Det er jo en som tar seg av praktiske ting med foreldrene. Ser ikke problemet... 

Anonymkode: 9d338...2de

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor synes du det er rart? 

Anonymkode: fad3a...551

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva folk skal bry seg med!

Anonymkode: 11a64...910

• Liker 13
Skrevet

H*n er vel like opptatt av barnets hverdag som andre foreldre tenker jeg? Etter å ha hatt barn i barnehage/skole i over 20 år så er min opplevelse at det å få noen til å melde seg frivillig til slike verv er like lett som å få noen til å frivillig pådra seg penicillinresistent UVI så vær glad noen har tatt jobben. 

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tok ikke du fau-vervet selv da??

Anonymkode: 9a1f5...3ba

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Trodde alle var lettet for at noen gidder å sitte i sånne verv. Stirrer i gulvet når man skal ha klassekontakter. Jeg hadde applaudere og vært glad til. 

• Liker 23
Skrevet

de som synes dette er et problem burde meldt seg som motkandidat. Det kryr jo ikke av folk som vil ta på seg slike verv

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det som er rart, er jo at du ikke meldte dec selv, hvis du var bekymret for at denne foreldren ikke burde sitte i FAU.

Det å sitte i FAU veldig enkelt, men kjedelig (sistnevnte er grunnen til at de fleste ikke gidder). Enhver idiot kan mao sitte i FAU..Vedkommende hadde sikkert ikke kjempelyst til å sitte i FAU, hvis jeg skal tippe, men er kanskje litt enkel og ble lurt til å si ja?

Anonymkode: f9667...d38

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart 

Anonymkode: e3871...326

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kan være mange grunner til at hun kun har dagsamvær. At retten har gjort det offisielt betyr nødvendigvis ikke at hun selv ikke mente det var det beste for barnet. 

Med mindre hun er en overgriper og barnemishandler så ser jeg ikke noe grunn til at hun ikke kan være FAU. Er det noen som egentlig VIL det👀😗

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt i fau og i su med ei som ikke hadde hovedomsorgen for barnet sitt, hun sa det var hennes måte å bidra og engasjere seg, selv om hun ikke har den daglige omsorgen. Fantstisk flott dame og mor!

Anonymkode: b78d2...779

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det som er rart, er jo at du ikke meldte dec selv, hvis du var bekymret for at denne foreldren ikke burde sitte i FAU.

Det å sitte i FAU veldig enkelt, men kjedelig (sistnevnte er grunnen til at de fleste ikke gidder). Enhver idiot kan mao sitte i FAU..Vedkommende hadde sikkert ikke kjempelyst til å sitte i FAU, hvis jeg skal tippe, men er kanskje litt enkel og ble lurt til å si ja?

Anonymkode: f9667...d38

Jeg har vært i fau både når barna var i  barnehage og for klassen til mitt andre barn. Det foreldremøte han meldte seg som representant for FAU var jeg ikke med på siden det var en forelder som kunne delta. Jeg og flere andre foreldre synes denne forelderen er ubehagelig å snakke med, så få velger p svare når denne personen tar ting opp. 

Jeg kjenner godt bostedsforelder og barnet. Jeg vet samværsforelder ikke følger opp noe rundt barnet og lager dårlig stemning med bodstedsforelder. Nå vet jeg jo ikke grunnen til samværsløsningen eller barnevernet. Bostedsforelder holdet det veldig privat. Når en forelder ikke tar vare på barnet sitt men vil vise den fasaden utad.. 

Anonymkode: 64337...6b9

• Liker 1
Skrevet

Hm, merkverdig at det er en rolle denne forelderen vil ha når ting er som de er. Men har en venninne som var borti det samme for et par år siden, fjotten som bare hadde samvær med tilsyn klarte å melde seg som både FAU og klassekontakt.. Skulle ikke vært mulig...men han ble jo ikke værende så lenge siden han ikke klarte å følge opp der heller. Sannsynligvis vil jo det samme skje her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, når ingen andre melder seg så er det kanskje ikke så galt da. Eller sitter du på ekstra info om denne forelderen som ikke de andre har. 

Det kan jo hende det går fint og om ikke så er det vel ikke så mye andre merker noe til uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Kva tenker du på? FAU har vel uansett ikkje direkte kontakt med barn?

Anonymkode: 347da...da5

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kva tenker du på? FAU har vel uansett ikkje direkte kontakt med barn?

Anonymkode: 347da...da5

Man må jo ofte stille opp på arrangementer selge kaffe og planlegge og slikt. Slipper det nå da i koronatiden men til vanlig. Så her på vår skole så er alle som er i FAU og klassekontakt med i settinger med barna.

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gud bedre! Rekk opp hånda selv da! Er det mulig??

Anonymkode: 7e331...d82

AnonymBruker
Skrevet

Men, ærlig talt! Om dette er et problem så får man gjøre noe med det. Ta opp bekymringen med ledelsen og still opp selv. Er dette et problem for deg, eller et problem for alle foresatte i klassen? 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ser ikke helt problemet - en FAU-leder har jo ikke noe direkte kontakt med barna. Det er vel hennes måte å bidra på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...