AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Jeg har brukt The ordinary et halvt års tid. Jeg er 39 år og har vel både litt fet og tørr hud samtidig. Noen linjer, men huden holder seg vel greit for alderen, sikkert fordi jeg har en fet hudtype (hadde typisk lett for å få urenheter inntil for ti år siden). Nå har jeg brukt følgende produkter fra The ordinary: rens, et oljeserum (tidligere squalane, nå rose hip oil), alfa abutrin, niamicide, og fuktighetskremen og coffein-serumet under øynene. I blant den c-vitamin-kremen på kvelden (men da uten aktivt serum under). Men jeg får ikke nok fultighet. Syns huden har blitt tørrere og at jeg har fått litt mer linjer i panna mens jeg har brukt det, sånt jeg mistenker er først og fremst pga tørr hud. Noen som har tips til meg for å få mer fuktighet? Jeg har brukt både Decleor og EmerginC tidligere (ikke samtidig), og en periode med Ole Henriksen. Jeg byttet til The ordinary fordi jeg ønsket meg et billigere alternativ. Decleor er ellers det jeg har vært mest fornøyd med, men syns det blir dyrt. Men er det noe å hente på å bytte produkter innen The Ordinary eller bør jeg heller bytte helt til en annen serie? Anonymkode: 7311a...ed9
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 https://www.apotera.no/cerave-facial-moisturising-lotion-52ml?gclid=CjwKCAjwqIiFBhAHEiwANg9szmdWvXuQqsE4f9RzNO-pFyd5uhQAhqlSoXHy1upn7l_CZTjTppmRhBoC_egQAvD_BwE Den gir grei fukt for en billig penge, jeg liker kun den pm versjonen, den am med spf begynner jeg å klø av og syntes er vanskelig og smøre ut og at jeg blir hvit. Har derfor en solkrem utenom. På vinteren bruker jeg ofte a-krem fra apoteket i tillegg. Anonymkode: 81209...560 1
Roci Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): https://www.apotera.no/cerave-facial-moisturising-lotion-52ml?gclid=CjwKCAjwqIiFBhAHEiwANg9szmdWvXuQqsE4f9RzNO-pFyd5uhQAhqlSoXHy1upn7l_CZTjTppmRhBoC_egQAvD_BwE Den gir grei fukt for en billig penge, jeg liker kun den pm versjonen, den am med spf begynner jeg å klø av og syntes er vanskelig og smøre ut og at jeg blir hvit. Har derfor en solkrem utenom. På vinteren bruker jeg ofte a-krem fra apoteket i tillegg. Anonymkode: 81209...560 Denne er god og rimelig, bra forslag
Gjest Fnuggolina Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har brukt The ordinary et halvt års tid. Jeg er 39 år og har vel både litt fet og tørr hud samtidig. Noen linjer, men huden holder seg vel greit for alderen, sikkert fordi jeg har en fet hudtype (hadde typisk lett for å få urenheter inntil for ti år siden). Nå har jeg brukt følgende produkter fra The ordinary: rens, et oljeserum (tidligere squalane, nå rose hip oil), alfa abutrin, niamicide, og fuktighetskremen og coffein-serumet under øynene. I blant den c-vitamin-kremen på kvelden (men da uten aktivt serum under). Men jeg får ikke nok fultighet. Syns huden har blitt tørrere og at jeg har fått litt mer linjer i panna mens jeg har brukt det, sånt jeg mistenker er først og fremst pga tørr hud. Noen som har tips til meg for å få mer fuktighet? Jeg har brukt både Decleor og EmerginC tidligere (ikke samtidig), og en periode med Ole Henriksen. Jeg byttet til The ordinary fordi jeg ønsket meg et billigere alternativ. Decleor er ellers det jeg har vært mest fornøyd med, men syns det blir dyrt. Men er det noe å hente på å bytte produkter innen The Ordinary eller bør jeg heller bytte helt til en annen serie? Anonymkode: 7311a...ed9 Niacimiden til TO er for fet hud, og jeg ser mange klager på tørrhet på koffeinserumet. Jeg opplever min hud får nok fukt, men jeg bruker ikke noe fra TO utover fuktighetskremen. Derimot bruker jeg rensebalm før rens (altså unngår stripping av huden), har i lang tid brukt hyaluronmist eller serum før krem+olje. TO sitt hyaluronsyreserum er etter min mening elendig, men mulig huden min er ekstra sur. Jeg tror du med fordel kan kutte ut Vitamin C og niacimide - eventuelt kun niacimide i Tsone. Prøv heller eventuelt Buffet eller et fuktserum fra annen produsent. Asiatiske er veldig gode på det - type Hada Labo/Cosrx eller liknende. Ellers liker jeg veldig godt Hylamide sin SubQskin fremfor Niactil/niacimide. Sistnevnte gjør ingenting for min hud iallefall. Mener Buffet er tilsvarende SubQskin hos TO. Ellers tok jeg en regimebuildertest på Deciem sine nettsider, og fikk opp et serum jeg ikke selv ville tenkt på. Vitsmim C og niacimide var ikke forslaget for meg iallefall. Endret 18. mai 2021 av Fnuggolina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå