Gå til innhold

Heier ikke bruke egne sparepenger- ville du hjulpet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Låne penger av pappa til oppussing, og betale tilbake mnd, mens mine egne penger står "låst" hos stemor som pant.

Har forsøkt å spare direkte til dem, men da tar jeg dem ut igjen, eller finner på en grunn til å la være.

Men betaler alltid tilbake lån, og regninger som er auto er ingen problem.

Snakker om beløp rundt 50000-100000 

Hva tenker du som forelder/steforeldre om et voksent barn, som har store utfordringer med å fungere i hverdagen, men også sliter med å ta imot hjelp, hadde spurt om dere om dette?

Har høy lønn, sparepenger (arv), og aldri noensinne greid å spare.Livredd for å bruke av sparekonto, og får ikke pusset opp som jeg trodde.

Kjørt økonomieni nesten grøfta flere ganger, en gang alvorlig i grøfta. Da jeg tilslutt fortalte hvordan det lå an var gjelden økt flere hundre tusen. Har betalt alt tilbake nå. Har ingen gjeld bortsett fra huslån nå.

Anonymkode: 5150b...0ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

GREIER, skulle det stå, 

Er det mulig moderator kan ordne?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke lånt penger til en som har penger på konto 

Anonymkode: 47a0b...788

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan kanskje legge til at jeg sliter veldig med det meste på hjemmebane, men enn så lenge greier jeg jobb heldigvis.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde ikke lånt penger til en som har penger på konto 

Anonymkode: 47a0b...788

Dette er ikke "noen", er snakk om foreldre

AnonymBruker
Skrevet

Bruk pengene du har, bli voksen! 

Anonymkode: ceb32...b35

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er rart. Hva om vedkommende ikke betaler tilbake fordi «vi er jo familie»...? 

Anonymkode: f7453...737

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre det er helt nødvendig oppussing (da tenker jeg på f.eks. reparasjon av elektrisk anlegg eller rørlegger for å fikse toalett e.l.) ville jeg avventet oppussingen til du har fått mer kontroll på økonomien din. Start med å finne ut av hvorfor du ikke klarer å la være å bruke penger. Hva trigges hos deg? Hvilke følelser er i sving? Få eventuelt hjelp fra psykolog, så får du veiledning og bistand til å identifisere det som skaper problemer for deg. God bedring! 

Anonymkode: f3784...9fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gi en av foreldrene dine tilgang til kontoen din slik at de kan betale for oppussing for deg fra den.

Anonymkode: ee7de...1d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt spørsmålet. Lurer du på om noen ville lånt ut penger til oppussing til et (voksent) barn som har pengene på konto, få månedlig tilbakebetaling og holde pengene vedkommende allerede har på konto som «kausjon» for at man faktisk får tilbakebetalt ? :klo:

Nei, det hadde jeg ikke giddet, da kunne jo vedkommende bare betalt for oppussingen selv med en gang. :klo: 

Anonymkode: a447f...b70

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...