AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor alle på død og liv skal ha tette søsken. De fleste som skiller seg gjør dette før barna er 4-5 år gamle, så jeg ser ikke poenget med å prøve å kverne to-tre brutale år inn på kortest mulig tid. Det virker jo som at det tar knekken på parforholdet! Anonymkode: e891b...485
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 Tja.. Har 1 år mellom alle 3, og lykkelig gift i 12 år. Så... Anonymkode: 3a6a5...ae5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #3 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tja.. Har 1 år mellom alle 3, og lykkelig gift i 12 år. Så... Anonymkode: 3a6a5...ae5 Åja, men DA så! Glem de 20 000 barna som opplevde separasjon hos foreldrene i fjor, ABae5 har jo klart det!! Anonymkode: e891b...485 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #4 Skrevet 17. mai 2021 Det gjelder ikke alle. Og er det ikke en kjent sak at mennesker generelt har en tendens til å overvurdere sine evner? Anonymkode: 170af...680 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #5 Skrevet 17. mai 2021 Det er flere i min omgangskrets som har fått barna relativt tett, med mellom 1,5 og 2,5 år mellom, og felles for dem er at de fikk første barn sent og ikke hadde så god tid. Det gjelder egentlig oss også. Nå vet jeg ikke hva som gjelder generelt i befolkningen, om par som får tette barn skiller seg oftere, eller om par som har småbarn skiller seg oftere uavhengig av hvor tette barna er? Men det går i hvert fall tilsynelatende bra både hos oss og de andre jeg kjenner med tette små. Jeg tenkte jeg ville ha 3-4 år mellom for å ha best mulig til til hvert av barna i baby- og småbarnsfase. Så ble det ikke sånn, men det går mye bedre enn jeg hadde fryktet foreløpig. Anonymkode: 3d515...c19 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Åja, men DA så! Glem de 20 000 barna som opplevde separasjon hos foreldrene i fjor, ABae5 har jo klart det!! Anonymkode: e891b...485 Tror du den halvparten av disse som er de yngste av tette søsken helst ikke skulle ha eksistert, for å gi mor og far litt bedre sjans? Anonymkode: a5a74...902
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #7 Skrevet 17. mai 2021 Jeg har ikke samme erfaring som deg. Syns det er flest som går etter kun 1 barn . De med 2 ser ut til og holde. Har du statistikk på påstanden din, vil i såfall gjerne se. Selv valgte jeg 2 tette for jeg følte det var rett for oss. Og jeg tror det stemte. Anonymkode: f8ddf...acb
Arkana Skrevet 17. mai 2021 #8 Skrevet 17. mai 2021 Hvis du skal komme med en såpass drøy påstand bør du i alle fall vise til forskning som støtter den. Siden du ikke gjør det kan vi bare gjette at du baserer den på at du "kjenner noen som kjenner noen" og da er påstanden din akkurat like lite verdt som det innlegget du latterliggjør lenger opp. Men du kjenner kanskje ikke til dette med stein og glasshus.....? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #9 Skrevet 17. mai 2021 Vi var sammen 10 år før første barn og fikk to tette ettersom jeg fikk påvist lave eggreserver. Vi er fortsatt sammen og lever et godt liv. Vi kjente hverandre på godt og vondt før vi fikk barn, og visste det som var å vite om hverandre. Barna har liksom bare sklidd inn i dynamikken. De fleste jeg kjenner som har gått fra hverandre fikk barn tidlig i forholdet.. Anonymkode: 3ab26...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå