AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Jeg bruker veldig mye tid på å rette håret og sminke meg. Jeg vet jeg ikke er naturlig pen uten,og at jeg trenger både rette håret og sminke meg. Jeg synes jeg ser typisk britisk ut uten sminke og fiksing av hår,uten å snakke stygt om britiske. Er det noen som har hatt god erfaring med endring? Anonymkode: b4615...aad
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #3 Skrevet 17. mai 2021 Jeg har begynt å ta keratinbehandling slik at jeg slipper å rette håret. Varer ca 4 mnd. måå sminke øynene.. 😬 har jo usynlige øyenbryn og øyenvipper 😆 Anonymkode: 3b3a2...4a0
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #4 Skrevet 17. mai 2021 Gjør det du føler deg komfortabel med. Om du føler deg best og mest komfortabel med rett hår og sminke, så fortsetter du med det. Hvis ikke, så gjør du ikke det lenger. Du er garantert vakker både med og uten sminke! Jeg retter håret og sminker meg. Ikke fordi jeg bryr meg hva andre vil si, men fordi det gjør at jeg føler meg fresh. Anonymkode: ee28e...4c3 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #5 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har begynt å ta keratinbehandling slik at jeg slipper å rette håret. Varer ca 4 mnd. måå sminke øynene.. 😬 har jo usynlige øyenbryn og øyenvipper 😆 Anonymkode: 3b3a2...4a0 Har vurdert keratinbehandling. Har du noe å anbefale? Anonymkode: b4615...aad 1
TheK Skrevet 25. mai 2021 #6 Skrevet 25. mai 2021 Jeg har faktisk rettet håret i snart 20 år, først nå sluttet jeg med det. Og håret ser så mye sunnere ut! 1
renchr Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 (endret) har rettet håret og brukt sminke fra jeg var 14år (30år nå). fra korona startet til jul har jeg rettet mindre og mindre. jeg har sluttet helt å rette håret nå etter jul. har blitt mer vant til å ikke ha det helt rett. jeg merker også nå at det legger seg annerledes enn når jeg rettet det og føler jeg er mer "likegyldig" til om det er rett eller ikke. hadde nå kun rettet det ved spesielle anledninger. (jeg har rett hår med noe fall i tuppene og topp- rettet for å fjerne det som ikke lå som resten). jeg begynner å trives mer å gå uten foundation og tar den stort sett av hjemme og i helger, men gjør det enda ikke på jobb. har sensitiv hud som blir veldig raskt rød. føler meg ikke komfortabel med å sitte uten når jeg skal være i møter i min jobb. -alt i alt har denne tiden vent meg mer til å være mer naturlig, noe som faktisk er veldig deilig 😊 *må også legge til at jeg har veldig problemfri hud - kun sensitiv og tørr. liker godt å gjøre "minst mulig" for å slappe av litt lengre på morgenene. samtidig bruker jeg alltid sminke (min foundation og maskara) når jeg går ut. jeg farger øyebryn hjemme, og har også farget vippene mer i det siste så det har nok også hjulpet. Endret 25. mai 2021 av renchr 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #8 Skrevet 25. mai 2021 Jeg har sluttet å sminke meg, men retter bare pannelugg nå. Føler meg enda bedre uten sminke faktisk. Anonymkode: adc64...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 17.5.2021 den 20.33): Har vurdert keratinbehandling. Har du noe å anbefale? Anonymkode: b4615...aad jeg har prøvd keratinshampo. (ogx). det er jo mulig å prøve dette litt før du Evt tar behandling. Anonymkode: c04c0...7b0
Superbobla Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 Det er ikke mye man må gjøre for å se fresh ut uten å bruke evigheter på dette 😊🥰 Får inntrykk av at det er en mer naturlig look på tur inn igjen. Farg vipper og form/farg bryn så er mye gjort. Keratin behandling er også et bra forslag. Var som deg leeenge, men nå foretrekker jeg heller å ha en god hudpleierutine, nok søvn og vann. Full sminke kjører jeg kun på fest og høytidsdager. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 Retter selvfølgelig ikke håret, da ser det jo bare slitt ut og gir mye mindre volum. Anonymkode: b705f...fca 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #12 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): jeg har prøvd keratinshampo. (ogx). det er jo mulig å prøve dette litt før du Evt tar behandling. Anonymkode: c04c0...7b0 Det fungerte vel ikke? Anonymkode: b705f...fca
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #13 Skrevet 26. mai 2021 Har også tatt keratinbehandling i flere år. Før det så rettet jeg håret så mye at det knakk helt av på midten. Har også begynt å bruke mindre sminke, har sminket meg mindre jo eldre jeg har blitt. Er 27 nå. Kan fint gå uten sminke også, det var uaktuelt for et par år siden. Har liksom forstått at utseendet ikke er alt/gir litt mer faen. Anonymkode: 229d2...f05
Helgeline Skrevet 26. mai 2021 #14 Skrevet 26. mai 2021 Har aldri skjønt moten med rett hår. Det ser hardt ut, og svært få er typen som kler det. Da må man ha regelmessige, perfekte trekk, noe bare en liten prosent av oss har. Helt straight hår med midtskill ser kanskje ordentlig ut, men er som regel veldig uflatterende hvis du da ikke er en spesiell type... 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #15 Skrevet 26. mai 2021 Har sluttet å rette hår, farge hår og bruke sminke. Er 33 år. Føler meg finere enn jeg gjorde med sminke, føler jeg utstråler noe naturlig og en selvsikkerhet i meg selv. Det er deilig å bruke mindre tid og merker jeg har blitt mindre selvbevisst på utseende når jeg ikke står en halvtime i speilet og studerer ansiktet hver morgen. Huden min har blitt ren jeg har ingen kviser og naturlig farge fra solen. Anonymkode: c913e...709 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #16 Skrevet 26. mai 2021 Rette hår? Skjønner ikke hva det er engang? Har dere veldig mye krøller som dere ikke liker? Jeg har aldri «rettet» håret. Anonymkode: 8d61d...d52 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #17 Skrevet 26. mai 2021 Jeg var i litt ond sirkel før, hadde veldig slitt hår og det ser jo mer sunt og glansfullt ut når man bruker rettetang (jeg pleide aldri rette det da, men lage mer bølger eller krøller, eller bare "forsegle" tuppene med den). Men varmeverktøy gjør jo også skadene verre, så man blir jo avhengig til slutt. Med hjemmekontor så har jeg kuttet veldig ned på både føning og retting, jeg har jo også klippet håret noen ganger og funnet et par fantastiske hårkurer. Nå kan jeg faktisk la det lufttørke uten at det ser ut som stålull. Vil nok fremdeles bruke stylingverktøy når jeg skal på fest e.l. da. Håret mitt ser sunnere ut nå, men det er litt 50/50 hvordan det legger seg når det får gjøre hva det vil, blir mye pulesveiser og bad hair days uten varmeverktøy 😛 Mindre sminke - ja! Har sluttet helt å sminke meg for jobb, før gjorde jeg det også på hjemmekontoret pga masse teams-møter, men nå gir jeg f. Har farget vipper og bryn. Ikke merket noe på at huden har blitt bedre da. Får vel være fornøyd med bedre hår bare. Og at jeg har blitt bedre på å gå uten sminke, før måtte jeg ha litt mascara bare for å hente posten omtrent, nå går jeg rundt i sentrum uten. Anonymkode: 119be...10e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #18 Skrevet 26. mai 2021 Om huden blir bedre uten sminke kommer an på hvilken sminke man bruker. Finnes sminke med stoffer som er bra for huden, og de kan gjøre huden bedre. Om man går med dårlig sminke som tørker ut huden med mer, så blir den selvsagt dårlig av det. Jeg begynte ikke bruke sminke før jeg var godt ut i 30-årene og begynte få veldig synlige og skjemmende alderstegn. Gikk alltid fint. Eneste er at jeg fikk mer uønsket oppmerksomhet fra menn når jeg gikk usminket. Samt at jeg får mindre uønsekde blikk når jeg går med kjole. Virker som om de mannfolka som stirrer ikke tørr like ofte om man kler seg penere og er sminket. De tenker vel at man har god selvtillit og vil si fra om man merker de stirrer. Uansett så er det behagelig å mindre blikk. Anonymkode: 8b9e9...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #19 Skrevet 26. mai 2021 Bruker kun pudder for å skjule litt rødhet i ansiktet i det daglige. Ellers bruker jeg kun sminke og rettetang i bursdager, til jul osv. Liker meg best naturlig. Anonymkode: 8fe5c...6c2
Lafamiglia Skrevet 27. mai 2021 #20 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Eneste er at jeg fikk mer uønsket oppmerksomhet fra menn når jeg gikk usminket. Samt at jeg får mindre uønsekde blikk når jeg går med kjole. Virker som om de mannfolka som stirrer ikke tørr like ofte om man kler seg penere og er sminket. De tenker vel at man har god selvtillit og vil si fra om man merker de stirrer. Uansett så er det behagelig å mindre blikk. Anonymkode: 8b9e9...cb1 Akkurat det har jeg merket også! Veldig rart! Sånn ellers så sminker jeg meg som jeg har gjort de siste årene: lett foundation, mascara og lebestift. Ganske lite, altså, men det gjør at jeg ser litt freshere og mer opplagt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå