Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
O.G. skrev (3 minutter siden):

Oppegående mennesker forsvarer ikke at NAV undergraver norsk arbeidsliv.

Men det gjør altså ikke NAV i dette tilfellet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (13 minutter siden):

Dette handler ikke om tiltak, som f.eks arbeidspraksis.

Spiller ingen rolle hva NAV kaller det eller hva som er grunnlaget for NAV ytelsen. Så lenge det innebærer konkurransevridning (Det gjør det ovenfor bedrifter som faktisk tilbyr slik arbeidskraft og for arbeidstakere for øvrig) og det ikke er kompetansehevende så hører det ikke hjemme noe sted. 

Anonymkode: 0e0bd...59d

Skrevet
PetterKanin skrev (11 minutter siden):

Dagpenger kommer med, og har alltid kommet med visse vilkår. 

Slavearbeid burde ikke være et av dem.

Skrevet

Nei, det er det ikke. Loven innebærer at man har plikt til å ta ethvert arbeid om man er dagpengemottaker.

Vel, og de bruker tvang hvis den arbeidsledige ikke vil ta jobber de selv vet de ikke kan stå i.

Skrevet

Men det gjør altså ikke NAV i dette tilfellet.

Hvordan undergraver ikke NAV arbeidslivet i dette tilfellet? 

Skrevet
PetterKanin skrev (27 minutter siden):

Det er ikke tvang. Det er fullt lov å si nei. Men da skal det medføre karantene på dagpenger.

Det er selvsagt fult lovlig å takke nei til jobber som NAV tilbyr, men det bør vera velbegrunnet hvorfor ein takker nei.   Dette må bli en sak mellom NAV og deres klientel som KG lesere ikkje har noen innsynsrett i.     Der er viktig å minne om at mange  av de arbeidsledige har bidratt  langt mer til dugnaden under pandemien en dem om  sitter i sin  trygge stillinger innen offentlig sektor.   

Mange av dem som er blitt arbeidsledige er nok aktive jobbsøkere, men  nå vet eg også om dem som går arbeidsledige iden hensikt å  kunne utnytte systemet å  heve  dagpenger.   Synes det er rart at NAV ikkje igjennomskuer dem som ikkje søker på jobber en eneste jobb, men like fult hever dagpenger.

Skrevet
OlsenHansen skrev (56 minutter siden):

Slavearbeid burde ikke være et av dem.

Og det er det altså heller ikke. 

Skrevet
O.G. skrev (54 minutter siden):

Hvordan undergraver ikke NAV arbeidslivet i dette tilfellet? 

Nei.

Skrevet
PetterKanin skrev (16 minutter siden):

Nei.

Hvordan blir dette et svar på mitt spørsmål? :Knegg:

Skrevet
Skybe skrev (2 timer siden):

Det er selvsagt fult lovlig å takke nei til jobber som NAV tilbyr, men det bør vera velbegrunnet hvorfor ein takker nei.   Dette må bli en sak mellom NAV og deres klientel som KG lesere ikkje har noen innsynsrett i.     Der er viktig å minne om at mange  av de arbeidsledige har bidratt  langt mer til dugnaden under pandemien en dem om  sitter i sin  trygge stillinger innen offentlig sektor.   

Mange av dem som er blitt arbeidsledige er nok aktive jobbsøkere, men  nå vet eg også om dem som går arbeidsledige iden hensikt å  kunne utnytte systemet å  heve  dagpenger.   Synes det er rart at NAV ikkje igjennomskuer dem som ikkje søker på jobber en eneste jobb, men like fult hever dagpenger.

Politikken som har ført til mye høyere ledighet enn nødvendig er selvsagt helt på trynet. Det er likevel gitte vilkår for å motta dagpenger, noe det må være hvis det skal finnes noe annet incentiv til å ta jobb enn bare lønnsnivå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 0.18):

Jeg tenker umiddelbart at nav har satt feil folk til feil type arbeid. Har selv vært i flere tiltak som har vært helt feil for min situasjon som nav visste om, men ikke brydde seg eller hadde vett nok til å formidle til tiltaksbedriftene (selv om de sa de hadde gjort det). Her snakker vi om å måtte delta på en arbeidsplass som allerede var utelukket som umulig, arbeidsmengde langt over det avtalte osv. Ikke rart man gir opp med én gang. Kan tenkte meg at flere av disse hadde avtale om gradert stilling og ble puttet inn i 100% uten å få beskjed. Kanskje noen hadde fysiske utfordringer som gjorde dette umulig også. Det er helt håpløst å vite hvorfor disse menneskene ikke møtte opp/ ga opp uten å vite bakgrunnen for at de er på tiltak/ nav, og det privatlivet har de rett på. Jeg tror de aller fleste har en god grunn, selv om det alltid finnes unntak. NAV er dessverre et mareritt å måtte takle, og mange sliter ekstra bare på grunn av å bli helt overkjørt i slike tiltak. 

Anonymkode: adcba...149

overkjørt. der sa du det! Nav kjører samlebåndsmentalitet på tiltak.. ser bedre ut for dem at menneskene i deres portfolio er i aktivitet, samme hvor malplassert og lite relevant det er. samme hvor lite kandidaten har lyst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...