Gå til innhold

Vanlig at folk dukker opp utenfor visningstidspunkt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Vi har lagt ut huset for salg for en uke siden, og siden da har biler kjørt sakte forbi for å se inn på tomta. Det er i og for seg greit, men i dag oppdaget vi en som gikk inn i hagen vår for å titte... Begge bilene våre står på gårdsplassen, så det er tydelig at vi er hjemme. Jeg la merke til det fordi bikkja markerte lyd på utsiden. 

for å komme til oss må du kjøre inn på gårdsplassen, forbi to boenheter før du kommer til vår enhet. Vi bor helt innerst, så ingenting skjer på enden av vårt hus, annet enn en bratt skråning. 

Nå så jeg denne mannen hadde gått inn i hagen vår, forbi bilen til samboeren min og videre innover i hagen rundt hjørnet så han kunne se hva jeg gjorde i stuen. Utrolig guffent. I går var det en annen bil som også kjørte inn på gårdsplassen og tittet på huset, men de satt i det minste bare i bilen og så... 

Er dette seriøst vanlig oppførsel? Kan akseptere at noen kjører forbi og ser, men å kjøre inn på gårdsplassen og så gå inn i HAGEN VÅR.... det syns jeg er vemmelig :(  Må vi liksom bare bo på utstilling til huset selges? 

Anonymkode: 7cedb...c9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke vanlig, men altså ..... folk! 🙄

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ekstremt rart å gå inn i hagen deres for å se,eller parkere i oppkjørselen.

Men at folk kjører forbi og titter litt ekstra, det må du nok regne med. Vi kjørte og gikk mye rundt for å gjøre oss kjent da vi skulle kjøpe hus, da vi ikke var spesielt kjent i området og syntes det var vanskelig å se for seg på kart. Det kan jo være avgjørende om man dukker opp på visning at man føler seg litt trygg på området. Og generelt når man kjører forbi hus det står "til salgs" på så kikket man ofte litt ekstra :)

Anonymkode: 16203...e44

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hehehee hos folk kom folk og ringte på og spurte om en titt.... veldig sært.. og sært å gå inn i Hagen... men kjøre forbi og se eller gå tur forbi og se det må man regne med

Anonymkode: ecda5...eac

• Liker 3
Skrevet

Drøyt å gå inn i hagen for å se, enig i det, jeg hadde ikke likt det heller. Men at folk kjører/går tur i området vil jeg si er ganske normalt. Gjør det selv når jeg er på husjakt. Spesielt nå under corona når det er mye vanskeligere med visninger. Man kan jo ikke bare droppe inn spontant på visningstidspunkt lengre, man må avtale med megler. Og ofte er det så stor etterspørsel at vi får tildelt tidspunkt seint på kveld eller før arbeidsdagen er over. Jeg orker ikke alt det styret hvis det viser seg at jeg egentlig ikke liker nabolaget, solforholdene osv. vil si det er rundt halvparten av objektene jeg ombestemmer meg og ikke er interessert etter en liten kjøretur forbi. 

sånn bortsett fra han i hagen hadde jeg egentlig ikke brydd meg. Jeg tror nesten jeg hadde tenkt «yes enda en som er interessert». Man har jo lyst til at flest mulig skal være interessert i huset for å få en best mulig pris, og som oftes er det jo en begrenset periode mellom annonsering og visning uansett.

• Liker 6
Skrevet

Du må regne med at folk kjører sakte forbi og kikker ekstra. Men alt det andre er ikke vanlig. Kan ikke dere sette opp sperring og skilt ang adgang utenom visningstid? Et bånd eller noe :) 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er tyver som er på befaring for å se på muligheter for å gjøre innbrudd. Ofte står hus som er til salgs ubebodd. Så tyvene saumfarer finn.no for å se etter hus som ligger avsidesliggende til, og som er til salgs. Deretter drar de til de aktuelle husene utenfor visningstidspunkt for å sjekke om det er ubebodd, eller om eierne fortsatt bor der.

Anonymkode: 7a2a3...229

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er tyver som er på befaring for å se på muligheter for å gjøre innbrudd. Ofte står hus som er til salgs ubebodd. Så tyvene saumfarer finn.no for å se etter hus som ligger avsidesliggende til, og som er til salgs. Deretter drar de til de aktuelle husene utenfor visningstidspunkt for å sjekke om det er ubebodd, eller om eierne fortsatt bor der.

Anonymkode: 7a2a3...229

Hvorfor skal de gjøre innbrudd i et ubebodd hus? Da er vel verdisakene tatt ut. 

Anonymkode: 2064b...08f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er uvanlig å gå ut av bilen ig titte, men å kjøre sakte forbi, gå forbi og se er da helt normalt. 

Anonymkode: d0acb...b38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Men frekke folk finnes over alt. 

Noen finner jo ut at når de går tur, så kan de ta en snarvei et sted, og så oppdager de at det er hus og hager og sånt mellom der de kommer ut, og veien de skal til. 

Normale folk snur og finner en annen vei. 

Frekke folk kan finne på: 

Banke på og be om å få gå gjennom huset, for det er gjørmete i skogen.
Gå gjennom hagen, også når det sitter folk ute i samme hage, eller nabohagen.
Gå inn i hagen, og gå helt oppi huset for å titte inn, mens de går gjennom hagen.

Det er alltid noen...

Anonymkode: 33d2f...fce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde hatt nummeret til megler klar på små lapper, gått til dem og bedt de ringe det nummeret for å avtale visning.

Grei måte å si at det ikke er greit å snuse rundt slik.

Anonymkode: c16be...e7b

• Liker 1
Skrevet

Vanlig være litt nyskjerrig, men det finns da grenser!!!  Han mannen var for frekk!! 😳

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen!! Godt jeg ikke er den eneste som reagerer. 

Har som sagt akseptert og forstått det med å kjøre forbi og titte inn på tomta - det er bare greit. I starten var det jo gøy, men å kjøre inn på gårdsplassen og gå ut av bilen og forbi hjørnet inn mot hagen det var litt i meste laget.. Alle andre jeg har nevnt det for reagerer også på det. Alle boder osv er låst, og jeg er som regel hjemme. Får sende ut bikkja ved neste gang det skjer ;) og henvise til megler. Forhåpentligvis er huset solgt om en uke og problemet er ute av verden. 

Stusset også på han som gikk inn i hagen og tenkte han hadde uvennlige hensikter, men jeg så både han, dressen hans (han kom fea 17. mai-selskap) og bilen hans godt nok til å tenke at han ikke hadde hatt mye glede av den forhistoriske gressklipperen i uteboden vår. Har som sagt nå låst alt som kan låses, så sataer på at dette var en engangshendelse. 

Ellers tar jeg interessen som et godt tegn og håper på en god budrunde når den tid kommer 🤣 

Anonymkode: 7cedb...c9d

AnonymBruker
Skrevet

Uhyre frekt gjort - og så på en høytidsdag! Man kommer bare ikke klampende oppetter folks hjem på den måten på et tidspunkt man kan forvente at det er selskap, uansett hvor mye huset er til salgs. men enkelte eier bare ikke folkeskikk.

Anonymkode: 78658...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...