Gå til innhold

Blå negl. Lege eller fotpleie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en blå negl. Får meg ikke til å klippe den, ser den vokser litt oppover liksom. Den ligger ikke helt inntil huden på tåspissen. Er det innenfor å gå til lege eller fotterapeut eller forpleier for å få hjelp. Den faller nok ikke av, har hatt den i snart tre mnd. 

Anonymkode: 9d032...6e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du skadet deg? Hvordan ser misfargingen ut? Er det en strek?

Kan du poste bilde?

Anonymkode: ae09d...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Oppdager du denne streken på neglen din, må du ringe legen umiddelbart

Engelsk kvinne gikk til neglesalongen for å få dekket over den streken hun hadde på tommelfingerneglen. Da slo neglestylist Jean Skinner full alarm.

https://www.tv2.no/a/9313787/

AnonymBruker
Skrevet

Påvirket av UV-lys

Hun forteller at en lege på sykehuset fortalte henne at kreften trolig skyldtes genetikk, men at UV-lyset som ble brukt da hun fikk akrylnegler kan ha påvirket sykdommen ytterligere.

https://www.tv2.no/a/10582162/

AnonymBruker
Skrevet

Nei, den er helt blå. Har sikkert gått i for trange sko en gang. Hvorfor tror du jeg har en strek. Da hadde jeg vel sagt jeg har en blå strek og ikke en blå negl? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville gått til lege.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, den er helt blå. Har sikkert gått i for trange sko en gang. Hvorfor tror du jeg har en strek. Da hadde jeg vel sagt jeg har en blå strek og ikke en blå negl? 

Får du blå negl av å gå i for trange sko? Det har jeg aldri hørt om noen som har fått. Jeg ville gått til lege.

AnonymBruker
Skrevet

Ville gått til lege.

Men er det innenfor? Det er jo egentlig bare jeg som synes det er ekkelt med blå negler. Tror ikke jeg kan vente så mye lenger før jeg klipper den. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men er det innenfor? Det er jo egentlig bare jeg som synes det er ekkelt med blå negler. Tror ikke jeg kan vente så mye lenger før jeg klipper den. 

Klart det er innenfor. Jeg mener at du bør gå til lege med dette.

AnonymBruker
Skrevet

Får du blå negl av å gå i for trange sko? Det har jeg aldri hørt om noen som har fått. Jeg ville gått til lege.

Tror ikke det er så helt uvanlig. Skal ikke mer en en god fjelltur til i sko som ikke passer helt. Det er nok ingenting galt med neglen min. Jeg vil bare få den klipt. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da har du ikke hatt trange nok sko.

Ts, du kan få blå negl av å gå med for trange sko og høye hæler. Det er ikke noe legen får gjort med neglen. Du kan sikkert få en fotpleie til å klippe den for deg men utover det må den bare gro ut så ny frisk negl kommer til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Duff skrev (Akkurat nå):

Da har du ikke hatt trange nok sko.

Ts, du kan få blå negl av å gå med for trange sko og høye hæler. Det er ikke noe legen får gjort med neglen. Du kan sikkert få en fotpleie til å klippe den for deg men utover det må den bare gro ut så ny frisk negl kommer til.

Ja, altså jeg mener jo ikke at legen skal gjøre den bra igjen vil bare få den klippet fordi jeg synes det er ekkelt å gjøre det så det kommer ikke til å skje. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er hele neglen helt blå? Eller er det normal farge innerst ved negleroten og et stykke utover (slik det normalt vil bli etter noen uker når neglen vokser ut etter å ha fått blånegl etter skade)?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to blå negler nå pga at jeg har gått i trange sko. Jeg har ikke en gang vært inne på tanken om å gå til lege. De vokser ut.

Anonymkode: a61f0...cda

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er hele neglen helt blå? Eller er det normal farge innerst ved negleroten og et stykke utover (slik det normalt vil bli etter noen uker når neglen vokser ut etter å ha fått blånegl etter skade)?

Det er så vidt der er kommet en normal stripe helt innerst. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to blå negler nå pga at jeg har gått i trange sko. Jeg har ikke en gang vært inne på tanken om å gå til lege. De vokser ut.

Jeg vet at den vokser ut. Men den reiser seg ved tuppen, ligger ikke inntil huden. Den begynner å bli lang, så jeg må få noen til å klippe den for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er det jeg tenkte på:

Om misfargingen vokser med neglen, er det sannsynlig at det er en blodansamling under denne som følge av slag eller klemskade. Ved tvil bør du kontakte lege.

https://www.klikk.no/helse/doktoronline/sykdommer/neglene-avslorer-sykdom-2454016

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at den vokser ut. Men den reiser seg ved tuppen, ligger ikke inntil huden. Den begynner å bli lang, så jeg må få noen til å klippe den for meg. 

Ok, jeg klipper neglene min selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en god mulighet til å overkomme angsten for å klippe negler.

Anonymkode: cdbcc...96d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg klipper neglene min selv.

Det gjør jeg også, men har forbi mot blå negler. Og når den i tillegg ikke sitter inntil huden klarer jeg det ikke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...