Gå til innhold

Hvor mye kaffe er for mye for deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror 3 kopper er min grense. Blir ugrei i magen hvis jeg drikker for mye kaffe. Eller så er det kanskje det kaffemerket vi har på jobb som gjør at magen blir i ulage. Blir aldri sånn i magen av kaffen jeg har hjemme, når jeg tenker meg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis drikker jeg 2-4 kopper kaffe om dagen. Kan få vondt i magen hvis det blir for mange kopper tidlig på dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

maks 3 krus om dagen om jeg vil unngå halsbrann . Kunne drukket mye mer, men det går greit å begrense. Om jeg vet jeg skal på kaffebesøk på ettermiddagen så drikker jeg minimalt på formiddagen. Sunnest for meg hadde vært uten kaffe, men kaffe er et høydepunkt på dagen så. Det er en belønning å sette seg på veranda med kaffe når man har hatt ei hard arbeidsøkt ute. 

Anonymkode: f2323...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om du mener i ett jafs eller gjennom hele dagen. Drikker normalt 2 sterke små kopper mellom kl 8-10. 

Anonymkode: 79eae...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kopp om gangen fordelt ut over hele dagen. En på morgenen, en etter lunsj og en på ettermiddagen. Kan ikke drikke etter klokken 19.00, da får jeg ikke sove. Skulle gjerne drukket mer, men jeg blir utrolig uggen, rastløs, engstelig og uvel hvis jeg drikker for mye. Har brukt 10 år på å finne min maksgrense. Fikk heftig koffeinsjokk på lesesalen en gang da jeg var student, det er den jævligste opplevelsen jeg noen gang har hatt, føltes som om kroppen imploderte og elsploderte på en gang, jeg hadde null kontroll! Aldri igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

7 kopper er gjerne for mye for meg. Drikker gjerne to i slengen, og med noen timers mellomrom. Prøver å unngå det på kvelden.

Anonymkode: 946e0...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet at det finnes koffeinfri kaffe også? 

Anonymkode: 9f6df...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker altfor mye kaffe, men det er sjelden jeg opplever noe ubehag ved det, så da er det lett å bare fortsette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk før 8 kopper kaffe om dagen. 5 på formiddagen og de andre etter. Ikke min maksgrense, men det jeg trengte for å bli våken. 

(Pga høyt blodtrykk, så gikk jeg over til Grand Yunnan te med nesten like mye koffein som i en kopp kaffe. Blodtrykk mer enn normalt og nå smaker kaffe *bleurgh*. Jeg drikker ca 3 kopper te om dagen. Jeg trenger ikke mer, «koffeintørsten» er slukket :nori: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...