Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva dere lærere som har byttet beite jobber som? Jeg er selv lærer,  men etter 7 år i yrket er det nok, ønsker å bytte jobb nå. Denne jobben gjør at jeg nesten ikke får vært tilstede for barnet mitt. Dette skoleåret har vært helt uutholdelig, nå orket jeg ikke mer. 

Anonymkode: 0be09...536

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg lurer på hva dere lærere som har byttet beite jobber som? Jeg er selv lærer,  men etter 7 år i yrket er det nok, ønsker å bytte jobb nå. Denne jobben gjør at jeg nesten ikke får vært tilstede for barnet mitt. Dette skoleåret har vært helt uutholdelig, nå orket jeg ikke mer. 

Lærer her også og føler på akkurat det samme. Jeg vil heller ha en ordinær jobb fremfor å måtte jobbe 24/7 uten noen gang å komme gjennom bunken. Helt håpløst!

Anonymkode: 95ccc...d34

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer og har en kjempekul jobb innen hr. Men jeg måtte ta master i tillegg til lærerutdannelsen. Vanskelig å komme noen vei med "bare" lærer i min bransje hvertfall. Det pleier å være veldig mange søkere på alle stillinger. Men med master er det altså mulig, og jeg har ikke angret en dag for å si det sånn!

Anonymkode: 1773f...da2

AnonymBruker
Skrevet

En lei lærer kan søke på akkurat de samme jobbene som alle andre. Anbefaler å heller forsøke å finne ut hva du liker å gjøre, hva du interesserer deg for, og hvor du eventuelt kan jobbe med noe sånt. Det er lite noen her på KG kan foreslå når man ikke vet noe om vedkommende.

Anonymkode: 18cc9...544

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En lei lærer kan søke på akkurat de samme jobbene som alle andre. Anbefaler å heller forsøke å finne ut hva du liker å gjøre, hva du interesserer deg for, og hvor du eventuelt kan jobbe med noe sånt. Det er lite noen her på KG kan foreslå når man ikke vet noe om vedkommende.

Anonymkode: 18cc9...544

Joda, men man kan vel kunne spørre om noen tips og kanskje få råd fra andre lærere som har byttet beite? De fleste lærere har en ganske lang utdanning og man har ikke akkurat minstelønn på det grunnlaget. For min del er det uaktuelt å bytte til et arbeid med langt lavere inntekt. Og nei, det handler ikke om å være kravstor, men jeg har faktisk et studielån og betjene som flere med lavere inntekt slipper å ta med i beregningen. Så det er fint med tips om hva som kan være hensiktsmessige jobber for oss lærere å søke på 😉 

• Liker 5
Skrevet

Miljøterapaut :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt to stillinger, en i PPT, og en som saksbehandler i barnevernet. Krysser fingrene, lei jeg også! 😕

Anonymkode: 4e6d6...eef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på NAV og har noen kolleger som opprinnelig var lærere. :)

Anonymkode: c3303...1b0

• Liker 3
Skrevet

Du kan søke alle stillinger. Hvis du bruker presist språk øker også sjansen for å få gode jobber.

AnonymBruker
Skrevet

Mulig du kan få diverse saksbehandlerjobber i det offentlige

Anonymkode: f5687...3c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Journalist!

Anonymkode: 836ab...08e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Joda, men man kan vel kunne spørre om noen tips og kanskje få råd fra andre lærere som har byttet beite? De fleste lærere har en ganske lang utdanning og man har ikke akkurat minstelønn på det grunnlaget. For min del er det uaktuelt å bytte til et arbeid med langt lavere inntekt. Og nei, det handler ikke om å være kravstor, men jeg har faktisk et studielån og betjene som flere med lavere inntekt slipper å ta med i beregningen. Så det er fint med tips om hva som kan være hensiktsmessige jobber for oss lærere å søke på 😉 

Det er derfor jeg opprettet denne tråden. Jeg har heller ikke råd til å gå ned i lønn, som folk flest har jeg både boliglån og andre utgifter som er basert på den inntekten jeg har i dag. 

AnonymBruker
Skrevet

For å få jobb i ppt må man vel ha spes.ped?

Anonymkode: 7d340...887

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Journalist!

Samme her.

Anonymkode: 15295...70e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Journalist!

Haha, neppe. For det første har det heldigvis blitt slik at ikke hvem som helst får jobb som journalist. For det andre, om man tror man jobber 24/7 som lærer, er ikke journalistyrket noe bedre. Alltid noen som ringer om et eller annet tips, en vaktsjef som trenger folk, jobb på helligdager og alltid en sak du burde ha skrevet. 

Anonymkode: b5839...12b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha, neppe. For det første har det heldigvis blitt slik at ikke hvem som helst får jobb som journalist. For det andre, om man tror man jobber 24/7 som lærer, er ikke journalistyrket noe bedre. Alltid noen som ringer om et eller annet tips, en vaktsjef som trenger folk, jobb på helligdager og alltid en sak du burde ha skrevet. 

Den kan vi snu rundt: Hvis man tror man jobber 24/7 som journalist, er ikke læreryrket noe bedre. Alltid en besvarelse som bør rettes, foresatt som må besvares eller undervisning som må forberedes. Helligdager er dager der en får tid til å gjøre det en ellers ikke rekker.

Har ikke angret ett eneste sekund på at jeg forlot læreryrket.

Anonymkode: ae5e1...2ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lærere har vel ofte spesialkompetanse i noe som kan være aktuelt i andre yrker?   

Anonymkode: e818a...d09

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje bibliotekarjobber?

Anonymkode: 4974c...2a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følger denne! Er i samme båt som deg, men har jobbet 15 år. Nå er det nok😞 Har tenkt på bibliotek, men trenger flere idéer👍

Anonymkode: a1680...975

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Den kan vi snu rundt: Hvis man tror man jobber 24/7 som journalist, er ikke læreryrket noe bedre. Alltid en besvarelse som bør rettes, foresatt som må besvares eller undervisning som må forberedes. Helligdager er dager der en får tid til å gjøre det en ellers ikke rekker.

Har ikke angret ett eneste sekund på at jeg forlot læreryrket.

Anonymkode: ae5e1...2ab

Ehh, tror du misset poenget ganske durabelig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...