Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eksmann som har besøksforbud terroriserer meg gjennom mennesker rundt meg. Han kontakter mine naboer, kollegaer, venner og sprer falske rykter om meg. Jeg kan ikke bevise at det er han som står bak dette.

Er det ulovlig at naboene opplyser når jeg er hjemme og ikke? Naboen har også filmet på min eiendom og sendt han.

Jeg blir gal🤢

Anonymkode: 03cf5...862

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, høres fælt ut :( Hvordan vet du at det er han hvis du ikke kan bevise? 

Anonymkode: 3c53e...849

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er veldig ulovlig! Du kan anmelde naboen din for det...det hadde jeg gjort.

Anonymkode: a8a83...e22

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er eksen din og naboen din venner? Du bør snakke med naboen din eller ta kontakt med politiet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff, høres fælt ut :( Hvordan vet du at det er han hvis du ikke kan bevise? 

Ts her.Det er en grunn til han har besøksforbud for å si det sånn. Når han møter motgang, øker aktiviteten med snakk i hjembyen. Noe kan bevises ved sms hvor han plutselig vet at jeg er hjemme, og jeg ser naboen i vinduet😞

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er eksen din og naboen din venner? Du bør snakke med naboen din eller ta kontakt med politiet. 

Ta her. Forsøkte å snakke med naboen, men fikk døra klaska i fjeset. Eksen og naboen var uvenner mens vi bodde sammen, men det har tydelig endret seg. Naboen (eneste huset i nærheten) informerer også om hvem som er på besøk hos meg, og når folk kommer og går😞

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis eksmannen din har besøksforbud for deg, har han ikke lov til å bruke tredjepart (dvs venner, nettverk, naboer) til å ta kontakt med deg eller f. Eks få dem til filme deg som sendes til han. Du må da melde brudd på besøksforbudet til politiet. 

Endret av Frksti
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta her. Forsøkte å snakke med naboen, men fikk døra klaska i fjeset. Eksen og naboen var uvenner mens vi bodde sammen, men det har tydelig endret seg. Naboen (eneste huset i nærheten) informerer også om hvem som er på besøk hos meg, og når folk kommer og går😞

Da ville jeg ringt politiet og fortalt hva naboen driver med. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja det er veldig ulovlig! Du kan anmelde naboen din for det...det hadde jeg gjort.

Anonymkode: a8a83...e22

Hvor er dette omtalt i Straffeloven? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her.Det er en grunn til han har besøksforbud for å si det sånn. Når han møter motgang, øker aktiviteten med snakk i hjembyen. Noe kan bevises ved sms hvor han plutselig vet at jeg er hjemme, og jeg ser naboen i vinduet😞

Har du noen vinduer som naboene ser rett inn i? Jeg ville hatt tette gardiner foran dem i hvert fall... 

Og har han lydhørhet blant folk i hjembyen eller ser egentlig de fleste på ham som en tulling, spseielt nå etter at du har fått besøksforbud? Jeg har vært borti dette med at de sprer rykter, jeg har mistet mange på den måten, men det er til syvende og sist deres problem at de velger å stole på den som lager dritten, da er de ikke noen jeg har lyst til å henge med uansett. Men, jeg kommer til å velge å ikke bo i nærheten av mine mishandlere, jeg kommer til å flytte et godt stykke unna rett og slett fordi det er den eneste måten jeg kan få levd mitt liv på uten å måtte gå rundt med vondt i magen og øyne i nakken. 

Anonymkode: 3a3cf...c10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du noen vinduer som naboene ser rett inn i? Jeg ville hatt tette gardiner foran dem i hvert fall... 

Og har han lydhørhet blant folk i hjembyen eller ser egentlig de fleste på ham som en tulling, spseielt nå etter at du har fått besøksforbud? Jeg har vært borti dette med at de sprer rykter, jeg har mistet mange på den måten, men det er til syvende og sist deres problem at de velger å stole på den som lager dritten, da er de ikke noen jeg har lyst til å henge med uansett. Men, jeg kommer til å velge å ikke bo i nærheten av mine mishandlere, jeg kommer til å flytte et godt stykke unna rett og slett fordi det er den eneste måten jeg kan få levd mitt liv på uten å måtte gå rundt med vondt i magen og øyne i nakken. 

Det er ikke «deres» problem, det er ts sitt problem, fordi det går utover henne. Dessverre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Vi har felles innkjørsel som naboen, så de melder om hvem som er på besøk hos meg. Har ingen vinduer mot naboen heller.

Eier hus og har barn, så er ikke lett å flytte heller. Ex er narkoman, og har ikke stor vennekrets heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts

Vi har felles innkjørsel som naboen, så de melder om hvem som er på besøk hos meg. Har ingen vinduer mot naboen heller.

Eier hus og har barn, så er ikke lett å flytte heller. Ex er narkoman, og har ikke stor vennekrets heller.

Politi! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ts

Her ville jeg rett og slett ikke brydd meg om at det "ikke er lett" pga barn. Ta dem med deg og flytt til et bedre sted! Kom deg vekk fra eksen og hans edderkoppnett.

For den delen, skift etternavn også, for å hindre han i å spore deg opp. Har du hemmelig telefonnummer? Hvis ikke, skaff deg det.

Anonymkode: 5b1a4...10d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...