AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Hvor mye pleier gutter å vokse fra konfirmasjon til voksenalder? Vet endel får bunad så tidlig som konfirmasjonsalder, men selv kunne jeg bare glemt å bruke det som kvinne slik jeg utviklet meg. Kroppen som 14-åring var jo vesentlig mer «barnlig» enn som 20-40. Jeg kjøpte min som 22-åring, og må nå som 40 sy ut pga vekt - men formene er jo de samme. Og høyde. Har noen erfaring med herrebunad som gis i konfirmasjonsalder? Har lyst til å spare til min sønn - men kan liksom ikke se for meg at en fjortenåring har lyst på bunad så tidlig eller passer den særlig lenge 🤷♀️ Anonymkode: 83ce9...8e6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 Kan heller gi sølv, kniv og annet tilbehør. Vent med selve bunaden til han er voksen. Anonymkode: adf04...b13 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #3 Skrevet 17. mai 2021 Jeg ville ikke gitt bunad til en gutt til konfirmasjon. De fleste vokser ganske mye både på høyde og bredde. De fleste kvinnebunader er lettere å sy ut enn en herrebunad. Å begynne å legge ut en bukse er en del jobb, det samme er det å øke lengde på en bukse, vest eller jakke. Anonymkode: 055c7...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #4 Skrevet 17. mai 2021 En bunadsyerske jeg kjenner så til meg at det ikke er vits 0 kjøpe bunad til gutter i konfirmasjonen. De utvikler seg mye frem til 20-årsalderen. Det vanlige er å gi det i "uteksaminert fra universitetet-gave" eller i 30-årsgave. Så er tenker vi å gjøre med våre gutter. Anonymkode: d4571...acb 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #5 Skrevet 17. mai 2021 Jeg har tenkt å gi bunad i 20-års gave til våre gutter. Til konfirmasjon er det ingen vits i å gi bunad til gutta. Anonymkode: 8e49b...018 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det vanlige er å gi det i "uteksaminert fra universitetet-gave" eller i 30-årsgave. Oi, har dette blitt vanlig? Anonymkode: c458e...2ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå