Gå til innhold

Spare til herrebunad til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye pleier gutter å vokse fra konfirmasjon til voksenalder?

Vet endel får bunad så tidlig som konfirmasjonsalder, men selv kunne jeg bare glemt å bruke det som kvinne slik jeg utviklet meg.

Kroppen som 14-åring var jo vesentlig mer «barnlig» enn som 20-40.

Jeg kjøpte min som 22-åring, og må nå som 40 sy ut pga vekt - men formene er jo de samme. Og høyde.

Har noen erfaring med herrebunad som gis i konfirmasjonsalder?

Har lyst til å spare til min sønn - men kan liksom ikke se for meg at en fjortenåring har lyst på bunad så tidlig eller passer den særlig lenge 🤷‍♀️

Anonymkode: 83ce9...8e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan heller gi sølv, kniv og annet tilbehør. Vent med selve bunaden til han er voksen.

Anonymkode: adf04...b13

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gitt bunad til en gutt til konfirmasjon. De fleste vokser ganske mye både på høyde og bredde.

De fleste kvinnebunader er lettere å sy ut enn en herrebunad. Å begynne å legge ut en bukse er en del jobb, det samme er det å øke lengde på en bukse, vest eller jakke.

Anonymkode: 055c7...d5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En bunadsyerske jeg kjenner så til meg at det ikke er vits 0 kjøpe bunad til gutter i konfirmasjonen. De utvikler seg mye frem til 20-årsalderen. Det vanlige er å gi det i "uteksaminert fra universitetet-gave" eller i 30-årsgave. Så er tenker vi å gjøre med våre gutter.

Anonymkode: d4571...acb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å gi bunad i 20-års gave til våre gutter. Til konfirmasjon er det ingen vits i å gi bunad til gutta. 

Anonymkode: 8e49b...018

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det vanlige er å gi det i "uteksaminert fra universitetet-gave" eller i 30-årsgave.

Oi, har dette blitt vanlig?

Anonymkode: c458e...2ad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...