AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Tenkte å ta meg en tur ut, det er regn, pandemi, ingen på slottsplassen i følge TV. Trengte ikke å gå langt eller ta mange busser før det var masse randoms ungdom som samles. Nekter å tro at alle 100 som møttes i parkene rundt her kjenner vherandre. Blir det lockdown totalt som i Italia i 2020 fordi ungdom har et frirom fra korona denne ene dagen? Og alle fester i alle leiligheter rundt om... vi sitter her og lurer på når Norge åpner, for i 2021 skjer det i hvert fall ikke når så masse randoms samles, selv ved regnvær. Er det noen som virker trives med pandemi og begrensninger og faktisk ønsker dette? Trodde ingen, men er tydeligvis alle mellom 15 og 25 her jeg bor i hvert fall. Flere som også reagerer litt? Sånn minimum 1 % bryr seg om det? Anonymkode: e1129...a99 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 Er ikke det bare flott da, så fikk du noe å megge over i dag også? Corona er jo sånn sett gaven som bare fortsetter å gi. Men nå får du ha meg unnskyldt, da jeg skal ut og skule olmt på folk som ikke overholder 2-meter'n. Anonymkode: 25849...64e 14
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #3 Skrevet 17. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke det bare flott da, så fikk du noe å megge over i dag også? Corona er jo sånn sett gaven som bare fortsetter å gi. Men nå får du ha meg unnskyldt, da jeg skal ut og skule olmt på folk som ikke overholder 2-meter'n. Anonymkode: 25849...64e Leser noen steder at russen har fått unntak fra reglene fordi de ikke ville greid å følge de uansett. Håper det er tull? Anonymkode: e1129...a99
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #4 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenkte å ta meg en tur ut, det er regn, pandemi, ingen på slottsplassen i følge TV. Trengte ikke å gå langt eller ta mange busser før det var masse randoms ungdom som samles. Nekter å tro at alle 100 som møttes i parkene rundt her kjenner vherandre. Blir det lockdown totalt som i Italia i 2020 fordi ungdom har et frirom fra korona denne ene dagen? Og alle fester i alle leiligheter rundt om... vi sitter her og lurer på når Norge åpner, for i 2021 skjer det i hvert fall ikke når så masse randoms samles, selv ved regnvær. Er det noen som virker trives med pandemi og begrensninger og faktisk ønsker dette? Trodde ingen, men er tydeligvis alle mellom 15 og 25 her jeg bor i hvert fall. Flere som også reagerer litt? Sånn minimum 1 % bryr seg om det? Anonymkode: e1129...a99 Sikkert fordi dødeligheten er veldig lav. Sikkert fordi de problemene denne pandemien fører med seg i kjølvannen er i ferd med å bli så vanvittig mye større enn pandemien selv. Anonymkode: 95547...edd 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #5 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leser noen steder at russen har fått unntak fra reglene fordi de ikke ville greid å følge de uansett. Håper det er tull? Anonymkode: e1129...a99 Er nok ikke tull. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zgnooO/raymond-johansen-vanskelig-med-munnbind-og-avstand-i-russebussen Raymond Johansen fant ut at det var viktigere at russen får pule skikkelig fra seg for å feire nasjonaldagen, enn at vi får ny lockdown eller at mennesker blir syke eller dør. Hvorfor skal Raymond være voksen og ansvarlig, når han kan bli populær blant kidza, det er jo mye viktigere enn å tenke ansvarlig. Anonymkode: 821cc...465
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikkert fordi dødeligheten er veldig lav. Sikkert fordi de problemene denne pandemien fører med seg i kjølvannen er i ferd med å bli så vanvittig mye større enn pandemien selv. Anonymkode: 95547...edd Ja pule og drækka er jo veldig viktig. Det er jo en mye større katastrofe at russen ikke får pult. Anonymkode: 821cc...465
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #7 Skrevet 17. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Sikkert fordi dødeligheten er veldig lav. Sikkert fordi de problemene denne pandemien fører med seg i kjølvannen er i ferd med å bli så vanvittig mye større enn pandemien selv. Anonymkode: 95547...edd Er du koronafornekter? 2 hours ago, AnonymBruker said: Er nok ikke tull. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zgnooO/raymond-johansen-vanskelig-med-munnbind-og-avstand-i-russebussen Raymond Johansen fant ut at det var viktigere at russen får pule skikkelig fra seg for å feire nasjonaldagen, enn at vi får ny lockdown eller at mennesker blir syke eller dør. Hvorfor skal Raymond være voksen og ansvarlig, når han kan bli populær blant kidza, det er jo mye viktigere enn å tenke ansvarlig. Anonymkode: 821cc...465 Så når russen smitter hverandre, så vil ikke vi i ukene bli smittet av de igjen? Hvor er logikken i det? Har ingen tatt et leserinnlegg og svart tilbake på dette? Jeg trodde det var en spøk, jeg. Anonymkode: e1129...a99
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #8 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er du koronafornekter? Så når russen smitter hverandre, så vil ikke vi i ukene bli smittet av de igjen? Hvor er logikken i det? Har ingen tatt et leserinnlegg og svart tilbake på dette? Jeg trodde det var en spøk, jeg. Anonymkode: e1129...a99 Du får la være å kline deg innpå russen da og ellers overholde smittevernsreglene så du reduserer sjansen for å bli smittet. Anonymkode: 69653...ea5 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #9 Skrevet 17. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Du får la være å kline deg innpå russen da og ellers overholde smittevernsreglene så du reduserer sjansen for å bli smittet. Anonymkode: 69653...ea5 Så russen skal liksom være en sånn skjermet enhet de ikke tror at tar på de samme varene i butikkene som deg, puster inn den samme luften som deg på trange kollektivtrafikker osv.? At de bare på magisk vis de neste ukene lever livet sitt uten at det kommer inn på ditt? Jeg skal i hvert fall bare bruke Mobile Pay fremover vs. å ta på betalingsautomaten på butikken. Anonymkode: e1129...a99 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #10 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er ikke det bare flott da, så fikk du noe å megge over i dag også? Corona er jo sånn sett gaven som bare fortsetter å gi. Men nå får du ha meg unnskyldt, da jeg skal ut og skule olmt på folk som ikke overholder 2-meter'n. Anonymkode: 25849...64e Du sier nok noe annet hvis arbeidsplassen din blir stengt på grunn av nye restriksjoner eller noen du kjenner blir veldig syk. Nå får faen meg folk ta dette alvorlig slik at vi kommer oss raskest mulig ut av dette. Det er ingen som vil ha disse restriksjonene, mange har ofret mye, men det hjelper ikke å trasse og late som at pandemien ikke eksisterer på 17. mai. Anonymkode: e21b0...915 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #11 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja pule og drækka er jo veldig viktig. Det er jo en mye større katastrofe at russen ikke får pult. Anonymkode: 821cc...465 Er det så mye p*ling blandt russen da? Anonymkode: d7ad2...31c
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #12 Skrevet 17. mai 2021 Alle jeg kjenner og så hadde fornuftige feiringer som holdt seg innenfor reglene, 3-9 personer samlet maks. Så det er mer enn 1% som bryr seg:) Og altså la russen feire da, det er siste dag vel. Anonymkode: b3e9b...671
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #13 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så russen skal liksom være en sånn skjermet enhet de ikke tror at tar på de samme varene i butikkene som deg, puster inn den samme luften som deg på trange kollektivtrafikker osv.? At de bare på magisk vis de neste ukene lever livet sitt uten at det kommer inn på ditt? Jeg skal i hvert fall bare bruke Mobile Pay fremover vs. å ta på betalingsautomaten på butikken. Anonymkode: e1129...a99 Og hvor mange har blitt smittet av å ta på de samme varene i butikken? Hvor mange har blitt smittet av ukjente på kollektivtransporten? Følg smittevernreglene selv. Du får ikke gjort noe med hvordan andre oppfører seg. Anonymkode: 69653...ea5 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #14 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alle jeg kjenner og så hadde fornuftige feiringer som holdt seg innenfor reglene, 3-9 personer samlet maks. Så det er mer enn 1% som bryr seg:) Og altså la russen feire da, det er siste dag vel. Anonymkode: b3e9b...671 Samme her. Men problemet er at mange vil si at det også er uforsvarlig feiring 🙄🤷🏼♀️ Anonymkode: de889...729 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #15 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så russen skal liksom være en sånn skjermet enhet de ikke tror at tar på de samme varene i butikkene som deg, puster inn den samme luften som deg på trange kollektivtrafikker osv.? At de bare på magisk vis de neste ukene lever livet sitt uten at det kommer inn på ditt? Jeg skal i hvert fall bare bruke Mobile Pay fremover vs. å ta på betalingsautomaten på butikken. Anonymkode: e1129...a99 Jeg jobber i butikk. Vi har ikke hatt ett enste smittetilfelle selv om kunder har tatt på de samme varene. Pustet inn samme luft har de også. Du trenger ikke være så hysterisk. Anonymkode: 44b77...b59 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #16 Skrevet 18. mai 2021 Ok? Hvor mange russ og ungdommer ser du på bildene i artikkelen nedenfor? Ekstremt lett å skylde på ungdommer i denne pandemien.. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/86g30w/flere-hundre-kom-baatveien-men-ogsaa-mange-landkrabber-feiret-dagen-i Anonymkode: 044d2...0b6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #17 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og hvor mange har blitt smittet av å ta på de samme varene i butikken? Hvor mange har blitt smittet av ukjente på kollektivtransporten? Følg smittevernreglene selv. Du får ikke gjort noe med hvordan andre oppfører seg. Anonymkode: 69653...ea5 Det å handle og bruke kollektivt til/fra jobb eller andre ting man må gjøre er jo noe litt annet enn å feire under en pandemi. Det ene kommer man ikke unna å gjøre, mens man fint kan vente med de litt større feiringene nå. Anonymkode: e21b0...915
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #18 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det å handle og bruke kollektivt til/fra jobb eller andre ting man må gjøre er jo noe litt annet enn å feire under en pandemi. Det ene kommer man ikke unna å gjøre, mens man fint kan vente med de litt større feiringene nå. Anonymkode: e21b0...915 Dette har ikke noe med det jeg svarte på å gjøre. Anonymkode: 69653...ea5 1
Anbefalte innlegg