Gå til innhold

Katt som alltid vifter med halen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har en som gjør det samme, haletuppen leer på seg konstant. Det er ingenting galt med ham, han gjør det uansett om han er i godt humør eller dårlig humør, når han følger med på alt som foregår, eller ligger på ryggen og slapper av.
Det er bare en del av personligheten hans.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hun har ikke alltid gjort det i denne graden, så begynte å lure. Nå er det liksom 90% av tiden

TS

Anonymkode: 48117...fe5

Vifting med hale betyr som regel irritasjon i varierende grad eller lekenhet(vist du leker med de eller de jakter på mus, får øye på en fugl gjennom vinduet osv.) Vanligvis vil katten begynne svakt å vifte med halen feks i kosesituasjoner for å fortelle at «nå begynner jeg å få nok så nå må du gi deg» Gir du deg ikke da vil det øke og øke til katten enten går vekk eller slår/biter etter deg.

Det avhenger ofte også på personligheten til katten hvor mye og hva de reagerer på. Vi har en katt som stadig vekk bruker halen for å gi beskjed og som er en litt irritert type, og en fornøyd og glad katt som jeg kun har sett halebruk i sammenheng med lek. 

Siden du sier at det er nytt ville min første tanke vært å sjekke katten hos veterinær, all ny atferd bør sjekkes hos veterinær iom at katter som regel ikke viser smerte. Så det er godt mulig at katten kjenner på smerte og viser det gjennom halen. Andre årsaker kan være at det er endringer i hjemmet, har du byttet mat? Endret interiøret? Omøbelert? Det kan være ganske små endringer som katten reagerer på og som gjør han lettere irritert😅

Anonymkode: ce6b4...807

AnonymBruker

Vifter den med hele halen, eller bare tuppen? Katter som er glade, kan ofte vifte litt med tuppen av halen. Spesielt når de går mot deg med halen til værs. Et gladsignal fra pusen :)

Tror ikke halevifting er noe å bekymre seg over.

Anonymkode: fd521...1d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...