AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Kjøper du like klær til barna på 17. Mai? F eks gutter på 10 og 14 i like bukser og skjorter? Anonymkode: 82efb...df9
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 Nei. De har forskjellig smak. Anonymkode: af749...bf7 3
skreppamedleppa Skrevet 17. mai 2021 #3 Skrevet 17. mai 2021 Jeg har ikke barn selv, men bare nei. Om det er så tvillinger i ung alder så skjønner jeg ikke dette med å kle barna likt. Det er ikke spesielt søtt, og når de kommer opp i en viss alder antar jeg at de utvikler forskjellig smak og behag innenfor klær. Jada jeg vet jeg skal tie stille all den tid jeg er barnfri selv 😁 Men én gjør jo sine tanker når en ser på familie foto og det ser ut som om en prøver å gjøre 2-3 barn til et. 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #4 Skrevet 17. mai 2021 De har like bunader ja. Men det er jo barnebunaden som er fra området. Kler de aldri likt ellers. Så ungene synes det er koselig at bunaden er like. Og er like farens. Anonymkode: a0a4f...38d 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #5 Skrevet 17. mai 2021 skreppamedleppa skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke barn selv, men bare nei. Om det er så tvillinger i ung alder så skjønner jeg ikke dette med å kle barna likt. Det er ikke spesielt søtt, og når de kommer opp i en viss alder antar jeg at de utvikler forskjellig smak og behag innenfor klær. Jada jeg vet jeg skal tie stille all den tid jeg er barnfri selv 😁 Men én gjør jo sine tanker når en ser på familie foto og det ser ut som om en prøver å gjøre 2-3 barn til et. Jeg tenker som deg. Men fikk besøk av svigerinne og 2 gutter på 10 og 14. Begge guttene i mørkeblå shorts og lyseblå skjorter. Mine gutter har aldri kledd seg likt selv om det bare er 1.5 år mellom de Anonymkode: 82efb...df9
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De har like bunader ja. Men det er jo barnebunaden som er fra området. Kler de aldri likt ellers. Så ungene synes det er koselig at bunaden er like. Og er like farens. Anonymkode: a0a4f...38d Bunader er noe annet enn like finklær Anonymkode: 82efb...df9 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #7 Skrevet 17. mai 2021 Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg skjønner dem som gjør det. Å plukke med seg samme skjorte og bukse bare i to forskjellige størrelser høres praktisk ut. Her arver yngste finklær, så på en måte går de i samme klær bare med 3 år mellomrom Anonymkode: d68fc...fd7 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #8 Skrevet 17. mai 2021 Har gjort det noen ganger, sånn for moro skyld😁. Det er 12 års aldersforskjell på guttene, så når den ene var 3 og den andre var 15, så var det jo litt morsomt. 😂. De kledde seg likt på julaften i år, med vilje. Men hvit skjorte, sort dressbukse og blå genser som passer begge to rimelig greit, nå som de er 15 og 27. De kopierte nemlig bildet fra jula når minsten var 3 år. Men nå er den yngste høyere enn "storebror", og det ble utrolig morsomt hele greia. Anonymkode: ad557...ba2 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #9 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg tenker som deg. Men fikk besøk av svigerinne og 2 gutter på 10 og 14. Begge guttene i mørkeblå shorts og lyseblå skjorter. Mine gutter har aldri kledd seg likt selv om det bare er 1.5 år mellom de Anonymkode: 82efb...df9 Så da måtte du lage tråd om det? Noen barn vil kle seg likt Anonymkode: e841c...260 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #10 Skrevet 17. mai 2021 Jeg syns det er skikkelig teit. Samme med tvillinger. Så merkelig å kle de i like klær. Det handler om at foreldrene syns det er søtt/kult. Anonymkode: 4a6e2...831 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #11 Skrevet 17. mai 2021 Mine barn på 11, 15 og 17 går i like klær i dag Anonymkode: e9fb9...882 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #12 Skrevet 17. mai 2021 Tipper at det kun blir likt når de skal bruke bunad/festdrakt, men det er ikke garantert. Hvis de velger det selv, på sikt, så skal de få lov til det, blir nesten 2,5 år mellom de. Anonymkode: 72d92...2e5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #13 Skrevet 17. mai 2021 Noen barn vil jo kle seg som sin «helt» storebror eller storesøster. Om minstemann insisterer på samme rosa tiara og penkjolen som sin søster så får han lov til det, gitt at søsteren aksepterer. Aksepterer hun ikke må han pent velge en ulik kjole, selvsagt, man kopierer ikke andre uten deres tillatelse, og som forelder viser man sine barn den grunnleggende respekten det er å spørre. Barn som stadig er kledd opp eller kledd likt eller kledd ufornuftig (i pensko og ikke joggesko i toget, feks) tenker jeg har den type foreldre som ikke er glad i ungene som personer men som tilbehør/staffasje til eget liv. Dessverre er det veldig mange foreldre som ikke ser på barn, selv sine egne, som personer med preferanser, følelser og grenser. Anonymkode: 611f0...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #14 Skrevet 17. mai 2021 To tette jenter her. Har kledd de likt ved noen anledninger, forskjellig andre ganger. Ofte så har jeg hatt mye finklær fra eldste som knapt er brukt og da synes jeg det ble tullete å skulle kjøpe nytt til yngste så lenge størrelsen passer. Nå er de 8 og snart 10 og får (innen rimelighetens grenser) lov til å velge finklær selv. Anonymkode: 69f93...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #15 Skrevet 17. mai 2021 Mine er 2,5 og 5 år. Jeg synes det er gøy å kle de likt. Ikke hverdagsklær/barnehageklær da, men kjoler/finklær stort sett. Nå arver 2,5 åringen det meste fra storesøster, så matchende klær blir det ikke like mye av for tiden. Anonymkode: 3fb2d...643
Me for life Skrevet 17. mai 2021 #16 Skrevet 17. mai 2021 Absolutt ikke. Hadde ikke fått 15-åringen med ut døra hvis han måtte gå likt kledd som lillebror på 11.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #17 Skrevet 17. mai 2021 Mine ønsker det, så da får de det. Blir jo litt forskjellig siden jeg har gutt og jente, men har se samme stoff i skjorte og kjole kjøper de ofte det 😊 Tenker det er stor forskjell på om det er påtvunget eller frivillig Anonymkode: 3af4c...ea6
Arkana Skrevet 17. mai 2021 #18 Skrevet 17. mai 2021 Det hender en sjelden gang. Jeg synes det er like rart å bevisst unngå like klær til enhver anledning som det motsatte. De er individer som får velge selv, men noen ganger passer det seg slik at de får/vil ha samme klær. 3
Ulrikke Skrevet 17. mai 2021 #19 Skrevet 17. mai 2021 Det hendte av og til med barna av samme kjønn. Er fem år mellom jentene og fire år mellom guttene. Men bare mens de var ganske små (vil anta at eldste var maks 8 eller noe). Som regel arvet yngste etter eldste, sånn at vi har flere bilder av dem i samme klær, men med noen års mellomrom Rart at en 14-åring ikke motsetter seg å gå i samme antrekk som en 10-åring, men hvis 14-åringen faktisk synes det er greit så er det jo deres sak. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #20 Skrevet 17. mai 2021 Barna på 1,5 og 3 hadde på like kjoler i dag. De får en del like klær i gave av besteforeldrene, mest for at det skal være rettferdig, tror jeg. Nå for tiden vil treåringen ofte ha klærne til den yngste, så jeg har kjøpt noen like plagg til dem selv, men det meste a klærne de har er arvede og bare ett sett av hver. Eldste vil enten være likt kledd som yngste eller som meg, og helst skal vi matche alle sammen. Antar det har gått over innen hun er 14 da. Anonymkode: cc95e...ebe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå