Gå til innhold

Charter Svein går i ulovlig 17. Mai tog

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.vg.no/#/video/218329/charter-svein-i-ulovlig-17-mai-tog?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_term=1000-2&utm_campaign=overlay-main-ios

Håpløst. 

Tristeste er å se foreldre som går i det ulovlige toget og drar med seg barn på denne elendigheten. Barn burde aldri brukes politisk på denne måten.

Er veldig for at vi skal feire 17. Mai, men ikke på denne måten. Vi må jo gjøre det vi kan for å bidra til dugnaden. 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. 17.mai er en av mine favorittdager. Elsker å ta på bunaden og feire med venner og familie, korps og pølse. Men i år, som i fjor, er det viktigere ting å tenke på. 

Om man er så sinnsykt imot restriksjonene så kan man bruke en annen dag på å ytre dette. Ikke bruk 17.mai som en unnskyldning. Føler det er som å spytte på Norge. 
Charter Svein virker ikke spesielt intelligent heldigvis og jeg er på en måte glad for at det er han som har blitt den gjengens talsperson. 

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Charter Svein har visst mistet mange jobbtilbud etter den munnbind brenningen. Også kommer dette nå, så det blir neppe mye jobb på han fremover. 

Anonymkode: a1e5c...492

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Charter Svein har visst mistet mange jobbtilbud etter den munnbind brenningen. Også kommer dette nå, så det blir neppe mye jobb på han fremover. 

Anonymkode: a1e5c...492

Jeg har ikke noe forhold til denne personen. Visste ikke hvem han var før jeg så han på serien Torpet. Der fikk jeg et kjempegodt inntrykk av han. Tror litt av grunnen til at han fremsto så bra var den grusomme oppførselen til Mira Craig. Han ble liksom en jovial motpol til det.

Nå, de siste månedene, er dette inntrykket fullstendig i ruiner. Han fremstår som tidenes korttenkte dust. 

Tror mange tenker som meg. 

Anonymkode: a7005...e3e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/#/video/218329/charter-svein-i-ulovlig-17-mai-tog?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_term=1000-2&utm_campaign=overlay-main-ios

Håpløst. 

Tristeste er å se foreldre som går i det ulovlige toget og drar med seg barn på denne elendigheten. Barn burde aldri brukes politisk på denne måten.

Er veldig for at vi skal feire 17. Mai, men ikke på denne måten. Vi må jo gjøre det vi kan for å bidra til dugnaden. 

Det stemmer, men hvorfor bidrar ikke russ til dugnaden? De samler seg i parkene, fester, men får ingen bot. 

Anonymkode: 79802...102

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at barnevernet bør ha et øye med disse. De voksne får man ikke gjort så mye med dessverre, og det virker ikke som at de bøtelegges engang. Slapt av politiet. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det egentlig noe bedre med alle som sto i polkø på fredag? For meg er det rart at det er lov, men at barnetog ikke er lov. 

Anonymkode: ebb4a...2c6

• Liker 6
Skrevet

Det stemmer, men hvorfor bidrar ikke russ til dugnaden? De samler seg i parkene, fester, men får ingen bot. 

Fordi Raymond Johansen mente at det var «vanskelig» for russen å holde smittevern regler.

Derfor ga bystyret i Oslo klarsignal til at russen skulle få slippe å følge smitteverntiltak som munnbind og 1 meter. 

Raymond Johansen mener det er viktigere at russen får seg en fest, enn at vi redder liv.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zgnooO/raymond-johansen-vanskelig-med-munnbind-og-avstand-i-russebussen

Raymond er flink til å gi etter for press fra festglad russ som ikke forstår alvoret med pandemien.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det egentlig noe bedre med alle som sto i polkø på fredag? For meg er det rart at det er lov, men at barnetog ikke er lov. 

Det som sto i polkø hadde munnbind og holdt 1 meter avstand. Stor forskjell.

Anonymkode: b9aee...03c

• Liker 22
Skrevet

De overholdt restriksjonene.

• Liker 12
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det som sto i polkø hadde munnbind og holdt 1 meter avstand. Stor forskjell.

Barna er da sammen uten avstand hver dag i klasserommet?

Endret av Bananasplitt
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Bananasplitt skrev (Akkurat nå):

Barna er da sammen uten avstand hver dag i klasserommet?

Det er fortsatt i kohort grupper.

De 150 som gikk i tog var ikke en kohort.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (8 minutter siden):

Fordi Raymond Johansen mente at det var «vanskelig» for russen å holde smittevern regler.

Derfor ga bystyret i Oslo klarsignal til at russen skulle få slippe å følge smitteverntiltak som munnbind og 1 meter. 

Raymond Johansen mener det er viktigere at russen får seg en fest, enn at vi redder liv.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zgnooO/raymond-johansen-vanskelig-med-munnbind-og-avstand-i-russebussen

Raymond er flink til å gi etter for press fra festglad russ som ikke forstår alvoret med pandemien.

Akkurat. Så noen skal følge reglene mens noen andre får lov til å drite i dem. 

• Liker 3
Gjest Maxwell
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Visste ikke hvem han var før jeg så han på serien Torpet.

Anonymkode: a7005...e3e

Hvordan er det mulig egentlig? 😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Akkurat. Så noen skal følge reglene mens noen andre får lov til å drite i dem. 

Helt feil av Raymond Johansen, han burde fått sparken.

• Liker 4
Gjest Lawyam
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Svein er en idiot, men hva er forskjellen her?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JJzK08/fredrik-39-arrangerte-full-17-mai-fest-paa-skjelnan

Anonymkode: 881ce...5d4

De søkte kommunen, fikk ja - og har gjort tiltak for smittevern. Svein & co søkte ikke og kan ikke påståes å følge smittevernregler heller - de protesterer jo derimot MOT de. I tillegg var det barnenetoget i en liten gate med naboer som var enige og ingen utenom de som bodde der var velkommen.

Endret av Lawyam
AnonymBruker
Skrevet
Lawyam skrev (13 minutter siden):

De søkte kommunen, fikk ja - og har gjort tiltak for smittevern. Svein & co søkte ikke og kan ikke påståes å følge smittevernregler heller - de protesterer jo derimot MOT de. I tillegg var det barnenetoget i en liten gate med naboer som var enige og ingen utenom de som bodde der var velkommen.

Det var dette jeg tenkte å skrive også.

Nasjonale regler tilsier at man kan ha arrangementer med opptil 200 deltakere dersom det er tilfredsstillende smittevernstiltak.  Her har arrangørene samarbeidet med lokale myndigheter, hatt påmelding til arrangementet, og gjort alt riktig.

Anonymkode: 9c44c...bbc

• Liker 8
Skrevet

For en dust han har vist seg som de siste ukene.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Han går ei mager tid i møte. Vitapro er jo hovedsakelig rettet mot eldre og syke. De er nok nødt til å fjerne han som talsperson for å beholde troverdighet. 

Jeg ble rimelig provosert av dette toget. Her prøver de fleste å feire innenfor gjeldende regler og da blir man litt skuffet. Her er ikke eldre og syke vaksinert for Oslo skal få vaksiner og da blir dette ekstra bittert. Håper de får bøter.

Anonymkode: 04b57...4e5

• Liker 11
  • Opprett ny...