AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Får ikke kjørt privat. Anonymkode: 17156...bee
Sisevt Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 en gang i uken/annenhver uke? Ikke mer enn en mnd mellom hver time hvertfall.
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Aner ikke. Lenge siden. Jeg hadde aldri tatt i et ratt og trengte 26 kjøretimer. Det ble unnagjort mai-august et år.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 2-3 ganger i uken. Anonymkode: ba0e7...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Sønnen min hadde en dobbelt-time en gang i uka. Det fungerte greit. En vanlig kjøretime er 45 minutter, så en dobbelttime ble akkurat 1,5 timer. Sønnen min fikk fri fra lærlingjobben for å gå til kjøretimene, så han kunne ikke ta oftere (selv om vi egentlig kunne tenkt oss det for å speede det opp litt) fordi det ville blitt for mye fravær. Han hadde heller ingen privat øvelseskjøring, all trening i kjøring etc foregikk på kjøreskolen. Anonymkode: af1cc...013
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sønnen min hadde en dobbelt-time en gang i uka. Det fungerte greit. En vanlig kjøretime er 45 minutter, så en dobbelttime ble akkurat 1,5 timer. Sønnen min fikk fri fra lærlingjobben for å gå til kjøretimene, så han kunne ikke ta oftere (selv om vi egentlig kunne tenkt oss det for å speede det opp litt) fordi det ville blitt for mye fravær. Han hadde heller ingen privat øvelseskjøring, all trening i kjøring etc foregikk på kjøreskolen. Anonymkode: af1cc...013 Husker du hvor mange ganger han kjørte der da med dobbelttimer? Evt hvor mange måneder han brukte? Anonymkode: 17156...bee
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 Samboer er trafikklærer og sier at det er kjempe indivduelt men det er normalt å bruke 20-30timer. Hos han kjører de ca en gang i uken. Anonymkode: 83821...efc
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #8 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samboer er trafikklærer og sier at det er kjempe indivduelt men det er normalt å bruke 20-30timer. Hos han kjører de ca en gang i uken. Anonymkode: 83821...efc Jeg regner med at det da er snakk om 45 min timer? Og at det gjelder de som ikke kjører privat, evt inkludert de timene de kjører privat. Anonymkode: 17156...bee
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #9 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg regner med at det da er snakk om 45 min timer? Og at det gjelder de som ikke kjører privat, evt inkludert de timene de kjører privat. Anonymkode: 17156...bee Det er timer de kjører med han, om de kjører privat vet ikke jeg. Men hører jo han sier innimellom at han/hun skal kjøre privat også. Regner med at 45min regnes som 1 time. Siden han kaller 1.5t for dobbeltime. Anonymkode: 83821...efc
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #11 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samboer er trafikklærer og sier at det er kjempe indivduelt men det er normalt å bruke 20-30timer. Hos han kjører de ca en gang i uken. Anonymkode: 83821...efc Kan du spørre han om hva er vanlig hvis man ikke har mulighet til å øvelseskjøre privat? Anonymkode: 667e2...30b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #12 Skrevet 19. mai 2021 Veldig individuelt avhengig av hva du kan fra før, og rett og slett hvor lett du lærer. Men minst en gang i uken som ett utgangspunkt. Planlegg gjerne flere timer frem i tid, så blir det lettere å tilpasse din kalender. 20-30 timer (45 min, men kjørt som dobbeltimer. Så 10-15 vanlige timer utenom det obligatoriske) er helt gjennomsnittlig, selv om man øvelseskjører hjemme. Men er det helt fra bunn av, uten forkunnskaper og i tillegg en litt «tunglært» elev, er ikke 40-50 timer uvanlig. Kjenner ingen som gidder å kjøre flere timer med elevene enn de faktisk trenger. Særlig ikke nå i sommer når markedet koker. Den største hindringen for raskt førerkort nå for tiden er hinsides lang ventetid på oppkjøring hos vegvesenet. Ta teorien så fort som overhode mulig, så har du sjangs til oppkjøring før vinteren. Hilsen trafikklærer. Anonymkode: 8fada...5cd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå