Gå til innhold

Må man gjøre ting man får angst av om man skal klare å utvide horisonten ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal klare å utvide måten å tenke på, må man kanskje gjøre ting man ikke kunne tenke seg man ville gjort. Mener ikke ting som setter liv i fare, men det er vanskelig å liksom gjøre ting man aldri før har gjort... 

Anonymkode: 0952d...3dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hva du mener med "angst". Jeg har generalisert angst, og holder meg unna ting jeg vet kan trigge et anfall. Men lett eksponering er både sunt og viktig.

Dersom du mener at noe bare er litt skummelt og uvant for en normal person (uten angstproblematikk), som å flytte til et annet land eller lære seg noe som virker vanskelig, så er det bare bra å komme seg ut av komfortsonen. 

Jeg har tross diagnosen min gjort ting som mennesker uten "ekte" angst synes virker kjempeskummelt/vanskelig. Avhengig av hva dette nye man er litt redd for er, så er det sunt å teste grensene sine litt om det er noe man er nysgjerrig på.

Anonymkode: 84a45...1c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg merker at det er noe nytt jeg egentlig ikke har lyst til, men ikke helt tør fordi det er nytt og skummelt, så er sistnevnte for meg et tegn på at jeg bør gjøre det. Min verden har blitt mye større etter jeg våget å gå utenfor min komfortsone.

Anonymkode: a22ab...4ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis jeg merker at det er noe nytt jeg egentlig ikke har lyst til,...

Jeg mente selvsagt noe nytt som jeg egentlig HAR lyst til...

Skrevet

For å få resultater du aldri har fått til tidligere, må du gjøre noe du aldri har gjort tidligere, sies det jo. Man må pushe grensene sakte men sikkert for å kunne vokse som person! 

AnonymBruker
Skrevet

Å gå ut av komfortsonen er en måte å vokse på som menneske. 

Anonymkode: 4166a...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...