AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Skal servere pavlova i kveld. Til min store forskrekkelse så innså jeg at bunnen jeg lagde i går kveld ikke ble stekt nok. Den er helt skummete inni. Lagde derfor en ny nå. Den har stått i ovnen i 80 min nå. På 120 grader. Når jeg trykker lett på den, så kjennes den veldig sprø utenpå, men veldig myk inni. Hvordan vet jeg når den er ferdig? og hvordan får dere den av bakepapiret? 🧐 Anonymkode: 53c69...f73
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 Jeg liker den best myk inni, er ikke det litt av gleden? Anonymkode: d6f56...53a
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #3 Skrevet 17. mai 2021 Pavlova skal være sprø utenpå og myk og seig inni. Derfor man har i eddik og maisenna. Ønsker du sprø bunn må du lage en ren marengsbunn. Uten eddik og maizenna. Anonymkode: de49e...029 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #4 Skrevet 17. mai 2021 80 min er for kort. Og du må ikke finne på å åpne ovnen og kjenne. Den må kjøle seg ned i ovnen. Slik mange fortalte deg i går. Den vil da automatisk løsne fra bakepapiret. Anonymkode: 88ee4...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #5 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal servere pavlova i kveld. Til min store forskrekkelse så innså jeg at bunnen jeg lagde i går kveld ikke ble stekt nok. Den er helt skummete inni. Lagde derfor en ny nå. Den har stått i ovnen i 80 min nå. På 120 grader. Når jeg trykker lett på den, så kjennes den veldig sprø utenpå, men veldig myk inni. Hvordan vet jeg når den er ferdig? og hvordan får dere den av bakepapiret? 🧐 Anonymkode: 53c69...f73 80 minutt er lenge nok, står den lenger blir den brent og hard inni. Kommentaren over om at 80 minutt er for kort, har mest sannsynlig glemt å forvarme ovnen. Du skal først forvarme ovnen på 175-200 grader, så setter du temperaturen ned til 100-105 grader når du skal sette inn marengsen. Den skal steke i en times tid, så 80 minutter skal være mer enn nok. Deretter skrur man av varmen, men lar marengsen hvile inne i ovnen, helt til den blir avkjølt, med døren lukket. Da skal marengsen bli perfekt stekt. Om du har smørt bakepapiret før du startet, så skal det ikke være noe problem å få det av når den er avkjølt. Anonymkode: 69d81...075
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): 80 minutt er lenge nok, står den lenger blir den brent og hard inni. Kommentaren over om at 80 minutt er for kort, har mest sannsynlig glemt å forvarme ovnen. Du skal først forvarme ovnen på 175-200 grader, så setter du temperaturen ned til 100-105 grader når du skal sette inn marengsen. Den skal steke i en times tid, så 80 minutter skal være mer enn nok. Deretter skrur man av varmen, men lar marengsen hvile inne i ovnen, helt til den blir avkjølt, med døren lukket. Da skal marengsen bli perfekt stekt. Om du har smørt bakepapiret før du startet, så skal det ikke være noe problem å få det av når den er avkjølt. Anonymkode: 69d81...075 Marengs skal ikke steke, den skal tørke. Anonymkode: 0dcae...07d
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #7 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): 80 minutt er lenge nok, står den lenger blir den brent og hard inni. Kommentaren over om at 80 minutt er for kort, har mest sannsynlig glemt å forvarme ovnen. Du skal først forvarme ovnen på 175-200 grader, så setter du temperaturen ned til 100-105 grader når du skal sette inn marengsen. Den skal steke i en times tid, så 80 minutter skal være mer enn nok. Deretter skrur man av varmen, men lar marengsen hvile inne i ovnen, helt til den blir avkjølt, med døren lukket. Da skal marengsen bli perfekt stekt. Om du har smørt bakepapiret før du startet, så skal det ikke være noe problem å få det av når den er avkjølt. Anonymkode: 69d81...075 Det var et veldig merkelig innlegg. Den skal ikke steke, kun tørke, det er hele poenget. Døren skal ikke være lukket etter at man skrur av ovnen, men man putter en tresleiv eller lignende ved døra, for å gi en passende stor åpning. Og man trenger virkelig ikke å smøre papiret når man steker marengs. Hele "syreprøven" på at den er perfekt stekt er at den ikke sitter fast på papiret, det er bare å løfte den av. Anonymkode: 88ee4...7c9 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #8 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): 80 min er for kort. Og du må ikke finne på å åpne ovnen og kjenne. Den må kjøle seg ned i ovnen. Slik mange fortalte deg i går. Den vil da automatisk løsne fra bakepapiret. Anonymkode: 88ee4...7c9 Jeg har ikke skrevet om dette i går, men jeg lot den stå i ovnen i 1,5 time da ble den perfekt sprø utenpå og seig inni. Den første jeg laget var bare våt skum inni og ikke seig. Anonymkode: 53c69...f73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå