AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Da mener jeg de som står nærmest, foreldre, søsken ol. hvor langt på vei var du når dere delte? jeg er det jeg TROR er ca 5 uker på vei, skal på tildig ul om et par uker for å bekrefte. Har siden jeg fant ut om graviditeten hatt mye av det jeg kaller «mensensmerter» nede i magen, noe som bekymrer meg. Hadde vært så godt å kunne prate med noen om alle forandringene, ikke minst redselen for at ting ikke skal gå bra. Er det vanlig å være så utrolig redd? Hvor store sjanser er det for at det går bra? hilsen nervøs og spent førstegangs.. Anonymkode: 99ecd...cc2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 jeg fortalte det til mamma, pappa, brødre og svigerforeldre i uke 5/6. De er mine nærmeste og syns det er rart å ikke skulle dele det. hvis det ikke hadde gått bra hadde de fått vite det uansett.. så kan like gjerne dele litt på byrden og inkludere mennesker som kan støtte deg. Er litt gammeldags det der at man ikke skal si noe før man vet at det går bra. Bare del det med de som står deg nærmest og legg til at det er veldig tidlig og mye kan enda skje https://datayze.com/miscarriage-chart sjansen for at det går bra dag for dag. 81% for deg i dag Anonymkode: 654ab...e98
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #3 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da mener jeg de som står nærmest, foreldre, søsken ol. hvor langt på vei var du når dere delte? jeg er det jeg TROR er ca 5 uker på vei, skal på tildig ul om et par uker for å bekrefte. Har siden jeg fant ut om graviditeten hatt mye av det jeg kaller «mensensmerter» nede i magen, noe som bekymrer meg. Hadde vært så godt å kunne prate med noen om alle forandringene, ikke minst redselen for at ting ikke skal gå bra. Er det vanlig å være så utrolig redd? Hvor store sjanser er det for at det går bra? hilsen nervøs og spent førstegangs.. Anonymkode: 99ecd...cc2 Vi fortalte om graviditeten til vårt barn og ellers familie da jeg var 13 uker på vei. Andre fikk vite det etter OUL Anonymkode: bfc8f...a27
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #4 Skrevet 17. mai 2021 Man velger jo helt selv hvem og når man vil fortelle til JEg var også veldig nervøs og bekymre med første og opplevde å miste en gang først. I mitt hode ville jeg ikke ta gleden på forskudd og ventet til uke 13-14 med å fortelle de nærmeste, etter å ha vært på to tidlige private ultralyder og var litt mer trygg på at ting ville gå bra Venninner fikk vite etter ultralyd på sykehuset i uke 19. Men jeg pratet jo mye med mannen om tanker i mellomtiden, så var jo ikke alene om det Anonymkode: a30b0...229
Heln Skrevet 17. mai 2021 #5 Skrevet 17. mai 2021 Holdte det aldri hemmelig, det ser jeg ikke vitsen med 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da mener jeg de som står nærmest, foreldre, søsken ol. hvor langt på vei var du når dere delte? jeg er det jeg TROR er ca 5 uker på vei, skal på tildig ul om et par uker for å bekrefte. Har siden jeg fant ut om graviditeten hatt mye av det jeg kaller «mensensmerter» nede i magen, noe som bekymrer meg. Hadde vært så godt å kunne prate med noen om alle forandringene, ikke minst redselen for at ting ikke skal gå bra. Er det vanlig å være så utrolig redd? Hvor store sjanser er det for at det går bra? hilsen nervøs og spent førstegangs.. Anonymkode: 99ecd...cc2 Kan du ikke prate med barnefar? Anonymkode: 95d06...488 2
Regnbuefisk Skrevet 17. mai 2021 #7 Skrevet 17. mai 2021 Jeg fortalte det til mamma og mine nærmeste venninner rett etter at jeg fant det ut selv. Tenkte at hvis det gikk dårlig var det disse folkene jeg ville støtte meg på for trøst. Det er jo absolutt ingen regel som sier at du må vente til uke 12. Gjør det som føles bra for deg! 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #8 Skrevet 17. mai 2021 Første gang fortalte jeg det i uke 4 til ei god venninne og en kollega jeg jobber tett med og svigermor. Da sa jeg også at jeg akkurat hadde funnet det ut, og ikke visste om det gikk bra. Ellers holdt vi det egentlig aldri hemmelig, men det kjentes heller ikke naturlig å si det til flere sånn helt i starten. Så begynte jeg å kaste opp hele tiden fra uke 6, og fortalte stort sett årsaken til folk jeg møtte så de ikke skulle bli redde for å bli smittet. Andre gang hadde mannen og jeg lyst til å ha det som en koselig hemmelighet oss imellom ei stund, men jeg begynte å kaste opp så mye at jeg måtte på sykehus, og da ble det tungvint å ikke si noe. Som andre sier, kjenn etter hva som føles rett for deg ❤️ Anonymkode: a7db8...118
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #9 Skrevet 17. mai 2021 Jeg fortalte det til de aller nærmeste i uke 4🤭 Resten får vite det i uke 12 Anonymkode: eefee...461
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #10 Skrevet 17. mai 2021 Har fortalt det til nær familie/nære venner i uke 5-6. Det at de har visst har for meg vært godt når det ikke har gått bra. Anonymkode: 8caae...6d1
Amatariel Skrevet 17. mai 2021 #11 Skrevet 17. mai 2021 Fortell når du har lyst og føler for det ❤️ Man er så forskjellig med hva som passer best. Jeg har blitt gravid mange ganger, men følt det forskjellig hver gang om når jeg skulle fortalle det til mine foreldre/søsken/nærmeste venner. Det viktigste var at jeg gjorde det når det føltes best for meg. De første gangene fortalte jeg tidlig (mellom uke 6-10), men så opplevde jeg en gang å miste i uke 14. Da var det såå vondt å ta runden og reversere nyheten til alle. Misforstå meg riktig, jeg hadde ikke noe i mot å være åpen om ufrivillig abort, men det skulle jeg heller gjerne vært uten å først "mislede" kommende besteforeldre, søsken osv. Følte jeg tok bort gleden deres også, samtidig som jeg var i sorg selv. Det ble så mye. Så neste gang jeg ble gravid ventet vi til etter OUL i uke 19. Jeg er gravid igjen nå, og det er også planen denne gangen å vente til da. Er helt klart det rette for oss.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #12 Skrevet 18. mai 2021 Første gang fortalte vi det til de nærmeste rundt uke 11, et par venninner fikk vite det litt tidligere fordi vi var på jentetur en helg - vanskelig å ikke forklare at man ikke drikker alkohol ila fire dager Resten av familien fikk vite det rundt OUL, og resten fikk vite det om de så magen.. Denne gangen får de nærmeste vite det rundt uke 13-14 da vi vil la største ha bursdagen sin i fred først, øvrigheta får vite de når/om de ser meg. Eller på julekortet jeg håper vi kan sjokkere noen med (Den gravide i meg elsker pandemi og gruer meg til folk er ferdigvaksinert ..) Anonymkode: 2b9af...6a9
Fiffig Skrevet 18. mai 2021 #13 Skrevet 18. mai 2021 Kanskje greit å vente med å fortelle de du ikke ønsker å dele en eventuelt spontanabort med, i første runde? For de du er åpen om det med uten problemer, kan du jo fortelle fra begynnelsen av.
Wilma89 Skrevet 18. mai 2021 #14 Skrevet 18. mai 2021 Jeg fortalte det omtrent med en gang til de nærmeste, men det er fordi jeg tenker at jeg uansett ville fortalt det hvis det gikk galt.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #15 Skrevet 18. mai 2021 20 minutter siden, Fiffig said: Kanskje greit å vente med å fortelle de du ikke ønsker å dele en eventuelt spontanabort med, i første runde? For de du er åpen om det med uten problemer, kan du jo fortelle fra begynnelsen av. Enig i dette. Og så vil jeg legge til, vær tydelig på at de ikke skal spre nyheten videre (ennå). Venninna mi lærte dessverre at svigermor ikke klarer å holde på hemmeligheter. Det gikk heldigvis bra med graviditeten, men neste gang får nok ikke svigermor vite det før de er klare til å fortelle "alle". Anonymkode: a278d...90b 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #16 Skrevet 19. mai 2021 Vi fortalte det til de nærmeste i uke 12, sjefen min i uke 16 og til resten etter OUL i uke 20. Jeg er en privat person og ville aldri delt med noen at jeg hadde spontanabortert feks, så jeg ønsket å vente til jeg følte meg mer trygg på at den største faren for SA var over. Anonymkode: 5626f...60f 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #17 Skrevet 19. mai 2021 Søster og kjæreste fikk vite det da vi møttes et par dager etter jeg fant det ut selv. De ville uansett fått vite det om noe gikk galt. Den dagen jeg skulle på tidlig UL(viste seg å være ca uke 7) var jeg så stressa på jobb at jeg fortalte det til et par nære kollegaer for å ha noen å prate med, igjen, noen jeg hadde vært komfortabel med å fortelle at alt ikke var bra. Resten av nær familie fikk vite det da jeg hadde vært og sett at det var et hjerte som slo. Ellers fortalte jeg det ettersom det falt seg naturlig etter ultralyd uke 12. Anonymkode: 0e174...a54
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #18 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Søster og kjæreste fikk vite det da vi møttes et par dager etter jeg fant det ut selv. De ville uansett fått vite det om noe gikk galt. Den dagen jeg skulle på tidlig UL(viste seg å være ca uke 7) var jeg så stressa på jobb at jeg fortalte det til et par nære kollegaer for å ha noen å prate med, igjen, noen jeg hadde vært komfortabel med å fortelle at alt ikke var bra. Resten av nær familie fikk vite det da jeg hadde vært og sett at det var et hjerte som slo. Ellers fortalte jeg det ettersom det falt seg naturlig etter ultralyd uke 12. Anonymkode: 0e174...a54 Altså søster og søsters kjæreste 😅 barnefar fikk selvfølgelig vite med en gang! Anonymkode: 0e174...a54
H a n n e Skrevet 19. mai 2021 #19 Skrevet 19. mai 2021 Vi fortalte det til nærmeste familie i uke 12. Da hadde vi vært på ultralyd. Sjefen min fikk vite det uken etter. Venner ett par uker etter der igjen for det var da det passet å møtes. Ville si det face to face. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå