AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Har en gutt på 2,5 år. Han har alltid vært aktiv, tidlig ute med alt og veldig snill. Var mye ute med han fridagene som har vært og oppsøkte nye lekeplasser. Ved to anledninger gikk han bort til ukjente barn og slo dem. Det kom helt ut av det blå og vi foreldrene ble både flaue og litt tatt på senga. Andre gangen det skjedde løftet vi han opp og gikk hjem, mens vi pratet med han om det som hadde skjedd. Kanskje ikke det mest pedagogiske. Tanker om dette? Anonymkode: 5ca9c...46e
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 Vår 2,5 åring kan slå, og når det skjer tar jeg enten og setter meg ned og forteller han at han ikke kan slå. Gjør han oppmerksom på at det andre barnet får vondt og gråter. Eller hvis han selv er utenfor seg selv, løfter jeg han bort fra situasjonen, forteller han hvorfor og så finner vi på noe annet. Han har et voldsomt temperament, så ofte blir det det siste for å skåne andre barn. Det er veldig vanlig at barn i den alderen utagerer. De begynner å få sterkere meninger samtidig som at språket og følelsesreguleringen ikke er helt på plass. Det laget ofte konflikter i lek. Du sier barnet ditt slår uprovosert, men i hans hode har han nok en veldig legitim grunn. Anonymkode: 9f849...152
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå