Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.....og jeg vet jeg vil bli hslshugd for å si dette, men mange polariøse forhold eksisterer kun fordi folk er redd for å ende opp helt alene, eller de kjeder seg/er lei av kjæresten men det å være polariøs er en enklere løsning enn å gjøre det slutt. Rart hvordan man kun hører solskinnshistorier når temaet kommer opp, men mørketallene er nok høyere enn man tror. I mange av disse forholdene er det kun den ene som koser seg og den andre som godtar. 

Anonymkode: 142cc...8a3

• Liker 17
Gjest Fnuggolina
Skrevet
Skapelse G. Røt skrev (12 timer siden):

Han ga inntrykk av at det ikke handlet så mye om sex, men kanskje han bare ikke tør å innrømme det? Han sa at det handlet mer om å "utforske andre levesett enn de vi blir presset på av foreldrene våre og samfunnet". Sånn jeg forsto det vil han prøve å leve grensesprengende. Han er ikke helt A4 for å si det sånn, og det er ikke jeg heller, men jeg blir litt ukomfortabel. Jeg vil jo helst slippe å dele ham, selv om det kan oppfattes som egoistisk

Jeg foreslår et lite eksperiment:

Vent noen dager, så sier du at du har tenkt litt på saken og fortsatt er veldig usikker.

Du har nemlig fått ganske mye og langvarig oppmerksomhet fra et par menn, men det er særskilt denne ene du synes er spesielt tiltrekkende. Du kjenner noen som for lenge siden har hatt ham som kjæreste, og hun skrøt mye av ferdighetene. Eneste er at du synes han virker litt sånn emosjonelt åpen mot deg og, ikke bare seksuelt. 

Du har liksom tatt monogami for gitt alltid og er usikker på hva du føler om det i praksis - men du lurer på om det kan være greit at du utforsker dette litt eventuelt med denne ene eller begge. 

Om han stusser det minste på dette er han iallefall ikke keen på å åpne for andre enn seg selv, og da vet du det 🤷‍♀️

Synes han det virker spennende har du et problem. Da ER han virkelig gira på både seksuell og emosjonell åpenhet - eller - driter i hva du gjør så lenge han får tilgang på andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit at han ønsker dette.

Det er helt greit at du ikke ønsker dette.

Hvis dere ikke klarer å enes om det, så kan det være det beste er å gå fra hverandre slik at dere begge kan få den samlivsformen dere ønsker.

Anonymkode: 2b935...d93

• Liker 7
Skrevet

Alle skjønner jo med en gang at det bare gjelder ene veien.

Han vil ha flere damer.

Du vil garantert ikke kunne ha flere menn.

Hadde en kjæreste pent ymtet frempå at ei ny kanskje hadde vært "moderne", hadde jeg bare regnet forholdet som over.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, Skapelse G. Røt said:

Jeg spurte ham om han har noen spesielle "i kikkerten" og han sa nei, men han ble veldig snurt og stille da jeg sa at jeg ikke var så keen. Han sier at det er en moderne samlivsform som bare blir vanligere og vanligere,og at han vil prøve noe nytt.

Bruker han slike hersketeknikker ofte, eller var dette et unntak? 

Anonymkode: 203cb...4c0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Skapelse G. Røt skrev (13 timer siden):

Jeg må bare få ryddet opp i tankene mine nå, for jeg får ikke sove.

Kjæresten min har sagt at han ønsker seg et polygamt forhold. Jeg ble veldig usikker, for jeg tror ikke at jeg har det i meg å leve som polyamorøs.

Jeg spurte ham om han har noen spesielle "i kikkerten" og han sa nei, men han ble veldig snurt og stille da jeg sa at jeg ikke var så keen. Han sier at det er en moderne samlivsform som bare blir vanligere og vanligere,og at han vil prøve noe nytt.

Jeg lurer sånn på om han er forelsket i en annen eller om vil han bare fremstå som trendy?

Er det noen der ute som har erfaringer med polygami? Hvordan strukturerer dere forholdet? Har dere et hierarki eller er alle like involverte i hverandres liv? Jeg vil bare høre, sånn at jeg kanskje kan få inn litt nye perspektiver. Jeg føler meg så gammeldags.

Han har kanskje rett i at det nok blir gradvis bittelitt mer normalt. Men det er fremdeles ikke normalt. 

Uansett så skal en ikke bry seg om hva som er normalt men hva en tror kommer til å fungere for seg. Absolutt alle forhold jeg personlig kjenner til som har forsøkt dette, har gått i vasken. Så jeg ville vært skeptisk. Eneste jeg vet dette kanskje har fungert for er folk som prater om det på youtube og nett. 

Anonymkode: 02f1a...692

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Skapelse G. Røt skrev (18 timer siden):

Kjæresten min har sagt at han ønsker seg et polygamt forhold. Jeg ble veldig usikker, for jeg tror ikke at jeg har det i meg å leve som polyamorøs.

Jeg lurer sånn på om han er forelsket i en annen eller om vil han bare fremstå som trendy?

Er det noen der ute som har erfaringer med polygami? Hvordan strukturerer dere forholdet? Har dere et hierarki eller er alle like involverte i hverandres liv? Jeg vil bare høre, sånn at jeg kanskje kan få inn litt nye perspektiver. Jeg føler meg så gammeldags.

Du har dessverre en mann som er SVÆRT kvinneundertrykkende. Beklager, men jeg synes hele fyren er tragisk. Håper du finner noe bedre. Ikke mist all selvrespekt med å gå med på dette, selv ikke "på dine premisser". "Snurt og stille", RØDT FLAGG. Han bli snurt og stille når du setter grenser...? Dette er en fyr som ønsker å bruke kvinner, og han er tydeligvis ikke fornøyd med å bruke bare én! 

Anonymkode: 84cf9...c0c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er helt greit at han ønsker dette.

Det er helt greit at du ikke ønsker dette.

Hvis dere ikke klarer å enes om det, så kan det være det beste er å gå fra hverandre slik at dere begge kan få den samlivsformen dere ønsker.

Det er faktisk ikke helt greit å ønske noe sånt når man er i et forhold, og det er hvertfall ikke helt greit å drive med herketeknikker mot kjæresten når hun setter grenser. At hun ikke ønsker det er selvfølgelig helt greit, da det var premissene da de gikk inn i et forhold. Man skal slippe å hele tiden måtte forholde seg til potensielle utvidelser av egne seksuelle grenser i et forhold. Det føles ikke trygt og er ikke sunt. 

Å gå fra hverandre er derimot en god idé. Du vil ikke ha en mann med slik oppførsel og holdning overfor kvinner. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk ikke helt greit å ønske noe sånt når man er i et forhold, og det er hvertfall ikke helt greit å drive med herketeknikker mot kjæresten når hun setter grenser. At hun ikke ønsker det er selvfølgelig helt greit, da det var premissene da de gikk inn i et forhold. Man skal slippe å hele tiden måtte forholde seg til potensielle utvidelser av egne seksuelle grenser i et forhold. Det føles ikke trygt og er ikke sunt. 

Å gå fra hverandre er derimot en god idé. Du vil ikke ha en mann med slik oppførsel og holdning overfor kvinner. 

Jeg synes folk kan chille moralismen og mannehatet litt i denne tråden. Nei, hersketeknikker er ikke greit, men verken det eller det å ønske polygami gjør mannen fæl. Men hvis han har et stort ønske om det, og TS ikke kunne tenke seg det, så spørs det om de er kompatible. Ikke fordi en av dem har "feil", men fordi deres ønsker er for forskjellige.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, hersketeknikker er ikke greit, men verken det eller det å ønske polygami gjør mannen fæl.

Jo, hersketeknikker for å tøye kjærestens grenser rundt seksualitet gjør mannen fæl. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jo, hersketeknikker for å tøye kjærestens grenser rundt seksualitet gjør mannen fæl. 

Så enkelt ting er i din verden. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som lever polyamorøst. Hun har samboer og barn, men dater andre aktivt, og kan ha ekstra kjærester i perioder. Disse kjærestene bor dog ikke sammen med dem. 

Jeg er usikker på hvordan dette skulle fungert hvis de ikke allerede var ferdige med barn - men det er de altså, så ingen issues rundt hvem som er faren etc.

De liker å fortelle hverandre detaljene når de har hatt sex med andre.

Det hadde aldri i livet vært noe for meg, jeg synes det er stress nok å få tid til å prioritere EN partner, og for meg føles det «skittent» om mannen skulle knullet rundt på andre, mtp sykdommer etc. Men bryr meg ikke om andre lever sånn, dem om det.

Anonymkode: cd509...392

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så enkelt ting er i din verden. :)

Jada, siden du er uenig med meg i at hersketeknikker er ugreit, kaller du min verden for enkel istedenfor å komme med motargumenter. 

Ironi verdig et stand-up show! Takk for latteren! 

• Liker 7
Skrevet

Jeg har et par venninner som har prøvd ulike varianter av polygami. Den ene gikk med på det fordi mannen gjerne ville - de hadde begge sex med andre og ulike løse forbindelser, og det endte med skilsmisse fordi hun innså at det ikke var et sånt forhold hun ønsket. I det andre forholdet har han en fast kjæreste i tillegg til kona, noe kona synes er helt greit (og ser visse fordeler med - avlastning for en mann med større sosiale behov enn det hun har), men hun har ingen interesse av å ha noen andre selv. Jeg kjenner også til en som var "tilleggskjæresten" til en gift mann og trivdes med det. Det finnes mange varianter, men ingen av dem funker med mindre alle involverte faktisk vil ha det sånn. Lar man seg presse inn i et polyamorøst forhold går det sjelden bra.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Dump ham, han vil gi deg mer lidelse enn glede. Har du sett alle disse dokumentarene om polyamorøse? Sprø som chips og sykelig behov for oppmerksomhet alle sammen.

Anonymkode: 4a013...423

• Liker 6
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i flere polyforhold der vi har vært to bifile kvinner og en mann, dvs i en triade. Det har fungert best når forholdet har vært åpent (vi kan ha sex med andre) eller dersom kvinnen er sentrum. To kvinner kan føle konkurranse og sjalusi hvis mannen er sentrum, så disse forholdene har vært mer ustabile slik jeg har opplevd det.

Menn føler ofte konkurranse med andre menn, så hvis typen din foreslår at dere begge kan ha sex med kvinner, men at du ikke kan ha sex med menn, så er han en ego drittsekk fordi han tillater seg selv å ha sex med det motsatte kjønn, mens du ikke får den samme rettigheten. Dette kalles One Penis Policy, eller OPP, og du kan lese om det på nett.

Det finnes mange ulike former for poly, nettverkspoly, hierarkisk poly, åpen og lukket triade, V, N, M, relasjonsanarki osv. Personlig foretrekker jeg en viss form for polyfidelity med en triade som bor sammen, men der det er åpent for å kunne ha sex med andre. 

Grunnen til at jeg liker poly er ikke først og fremst muligheten for å ha sex med flere, men at man er flere til å støtte hverandre, megle hvis det blir problemer og at man er flere til å elske hverandre. Det kjennes tryggere å være tre enn å være to.

Anonymkode: 176a6...cbc

• Liker 10
Skrevet
Skapelse G. Røt skrev (18 timer siden):

Jeg føler meg så gammeldags.

Jada, jeg føler meg gammel også, men det har ikke noe med slike forhold å gjøre.  

Dette med polygami er jo en "tidenes morgen"-greie og ikke akukurat noen nyhet. Definitivt flere enn de som lever i slike forhold som burde prøve seg på, men samtidig er det 100% feil for de aller fleste. 

"Han sier at det er en moderne samlivsform som bare blir vanligere og vanligere" 🤣  Skikkelig "salgsmann", dette altså :fnise:

-Jaja, då må han for all dele bare kjøre på da, men IKKE med deg, om du føler det blir feil...

Her må du bare følge magefølelsen, og ikke bli lurt inn i "forholderier" som virkelig ikke er for deg...

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg sagt som så at: "Jeg har pratet med to menn på Tinder som var interessert, men da må vi innrede to ekstra soverom, for du vil vel ikke at de skal sove sammen med oss hele natten kjære??"

Anonymkode: a7b19...50b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Skapelse G. Røt skrev (21 timer siden):

Se BIG LOVE på hbo

Anonymkode: d42d7...f8f

Skrevet

Wow, her har det kommet inn så utrolig mange gode svar fra mange fine folk! Jeg visste ikke at denne tråden kom til å vekke et så stort engasjement. Takk for all input, alle sammen!

En liten oppdatering: i dag feiret vi 17. mai sammen. Vi hadde en fin dag med oss to og et vennepar. De var på besøk langveisfra, det tar omtrent 3 timer å kjøre fra der de bor til oss, så det var veldig koselig å se de igjen. Vi begynte tidlig med champagne og reker til frokost, så fortsatte vi å drikke jevnt og trutt igjennom dagen. Først gikk det bra, men etterhvert ble stemningen mer og mer rar. Det var tydelig at vi gikk tom for ting å snakke om. Plutselig sier typen min at vi holder på å etablere et polygamt forhold, og jeg ble bare så såret! I går sa jeg at jeg skulle tenke på det, men at jeg ikke var så positiv, og nå sier han plutselig at vi skal bli polyamorøse?! Dette hadde vi ikke snakket noe om i dag før han nevnte det for gjestene. Jeg følte at jeg ikke kunne si noe, for jeg ville jo bevare husfreden, men jeg ble så usikker og lei meg at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Gjestene må ha merket det på meg, for de ble så stillle etterpå.

Jeg skal innrømme at jeg fikk litt lyst til å bare slå opp med hele fyren, men samtidig er jeg så avhengig av ham at jeg ikke vet hvordan jeg skal klare meg uten. Jeg elsker ham så høyt så høyt! Hvorfor må livet være så jævla vanskelig!

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...