Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ja hvilken mann skal vi ta inn i forholdet vårt? Dette hadde jeg svart, så hadde jeg hintet til en som jeg syntes så veldig kjekk og god ut :) 

AnonymBruker
Skrevet

Polygami/Polyamorøst forhold er noe annet enn å åpne for å knulle andre tenker jeg. En ting er sex. Noen menn tenner på tanken om at kjæresten ligger med andre menn. Det kan gjelde for en av dere, eller for begge hvis begge har det slik. Hvis den ene tenner og den andre blir sjalu er det jo oppskriften på katastrofe. I ditt tilfellet forstår jeg det som at han ber om et polyamorøst forhold. Det er slik jeg tenker ett skritt lenger. Det vil si at det er lov å være glad i flere, ha følelser for flere, rett og slett å ha flere kjærester. Hvis du ikke er komfortabel med det høres det ikke ut som at denne karen er noe du bør satse på. Han bør få teste ut dette med de som er åpen for slikt. 

Anonymkode: 1f843...92e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å kalle  seg polygam eller polyamorøs er bare et teit forsøk på å finne et mindre belastende ord for selvopptatt, illojal kødd.

Anonymkode: c6490...105

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å kalle  seg polygam eller polyamorøs er bare et teit forsøk på å finne et mindre belastende ord for selvopptatt, illojal kødd.

Ingen som holder på slik er glad i sin partner. Så TS  sin kjæreste er ikke hva hun  trodde han var. Dette er bare et forslag fra han side om "legalisert" utroskap. Du må aldri gå med på dette for din egen del. At han tar den risken om han lar deg ligge med andre menn er han heller ikke glad i deg. For med sex oppstår veldig  ofte følelser og da er veien til et brudd ganske så kort. Mange fantaserer om kjæresten har sex med andre er veldig "pirrende", men det er bare til det først har skjedd og da kommer ofte sjalusien. Dette poly greiene er ikke for vanlige folk, og jeg hadde gått fra kjæresten min om hun hadde foreslått noe slikt. Fordi det ville skapt en dyp kløft mellom mine verdier og hennes verdier i livet. At dette kommer frem langt ut i et forhold er heller ikke greit. Han har rett og slett ikke vært ærlig med deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (4 timer siden):

At han tar den risken om han lar deg ligge med andre menn er han heller ikke glad i deg. 

Ikke uttal deg så skråsikkert om ting du ikke vet noe om. Jeg og min mann har hatt en «avtale» i årevis om at jeg kan ha sex med andre om jeg vil. Han tenner på tanken om det. Og helt greit for meg det. Sex er sex .Handler ikke om at vi ikke er glade i hverandre. Ellers har vi et helt normalt og godt forhold. Og han  er verdens beste ektemann og far. Og elsker meg . Det viser han tydelig i både handling og ord. Vi har vært gift i over 20 år. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Skapelse G. Røt skrev (På 17.5.2021 den 4.14):

Han ga inntrykk av at det ikke handlet så mye om sex, men kanskje han bare ikke tør å innrømme det? Han sa at det handlet mer om å "utforske andre levesett enn de vi blir presset på av foreldrene våre og samfunnet". Sånn jeg forsto det vil han prøve å leve grensesprengende. Han er ikke helt A4 for å si det sånn, og det er ikke jeg heller, men jeg blir litt ukomfortabel. Jeg vil jo helst slippe å dele ham, selv om det kan oppfattes som egoistisk

Hvis han vil leve med flere, men sex ikke er viktig kunne han jo foreslått kollektiv... Jeg tipper han vil ha sex med fler, men later som noe annet for å få deg med. Så når dere lever som han vil, så kommer han til å si at du burde skjønt at sex var en del av dealen. 

Anonymkode: a504b...45b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke uttal deg så skråsikkert om ting du ikke vet noe om. Jeg og min mann har hatt en «avtale» i årevis om at jeg kan ha sex med andre om jeg vil. Han tenner på tanken om det. Og helt greit for meg det. Sex er sex .Handler ikke om at vi ikke er glade i hverandre. Ellers har vi et helt normalt og godt forhold. Og han  er verdens beste ektemann og far. Og elsker meg . Det viser han tydelig i både handling og ord. Vi har vært gift i over 20 år. 

Jeg synes mest synd på barna.

Skrevet

Jeg gjorde det! Jeg slo opp med ham. Det gjorde så vondt, det kommer til å ta lang tid før jeg kommer meg over det, men nå har jeg gjort det. Alt gikk pent og pyntelig for seg, selv om begge er berørt av det. Ingen ble sinte, vi begynte ikke å krangle.

Det kom fram som mange av dere har foreslått at han først og fremst var opptatt av sex og at han skulle ligge med fremmede og ikke med faste partnere. Jeg ble knust da han sa det, og sa med en gang at det ikke var noe for meg. Nå er det altså slutt.

Jeg føler på så mange ting. Jeg er stolt over at jeg klarte å gi slipp på ham, men samtidig er jeg trist for at jeg ikke har kjæresten min lenger. Jeg regner med at det kommer til å bedre seg etterhvert, men tiden vil vise. 

Takk for råd og oppmuntring alle sammen!

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du gjorde det rette her. Et poly-forhold krever åpenhet, kommunilasjon og tillit, og det hadde ikke dere. Eller han, rettere sagt. Dere var ikke på samme linje, rett og slett, og forholdet hadde uansett fått seg en kraftig knekk.

Stå på, du kommer igjennom dette, og snart dukker drømmeprinsen opp!

Anonymkode: 16b1f...516

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Skapelse G. Røt skrev (6 timer siden):

Jeg gjorde det! Jeg slo opp med ham. Det gjorde så vondt, det kommer til å ta lang tid før jeg kommer meg over det, men nå har jeg gjort det. Alt gikk pent og pyntelig for seg, selv om begge er berørt av det. Ingen ble sinte, vi begynte ikke å krangle.

Det kom fram som mange av dere har foreslått at han først og fremst var opptatt av sex og at han skulle ligge med fremmede og ikke med faste partnere. Jeg ble knust da han sa det, og sa med en gang at det ikke var noe for meg. Nå er det altså slutt.

Jeg føler på så mange ting. Jeg er stolt over at jeg klarte å gi slipp på ham, men samtidig er jeg trist for at jeg ikke har kjæresten min lenger. Jeg regner med at det kommer til å bedre seg etterhvert, men tiden vil vise. 

Takk for råd og oppmuntring alle sammen!

Så bra! Det var sterkt gjort av deg, du lyttet til magefølelsen på hva du kan leve med og ikke. Håper du etterhvert, når du blir klar for det, finner en som ønsker seg det samme som deg💖

Anonymkode: fa0aa...7f9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 10.08):

Jeg synes mest synd på barna.

Hva i alle dager.. barna får da ikke vite slike detaljer om foreldrenes sexliv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bra gjort TS! Du kom ut av det med selvrespekten i behold. Aldri, aldri inngå kompromisser på noe du ikke er komfortabel med, og jeg er så glad for at du gjorde noe med det. Brudd er kjipt, men det høres virkelig ut som det eneste rette her.  Han tråkket stadig over grensene dine, og han respekterte deg ikke. Da har man ikke noe i et forhold å gjøre (han altså).

Anonymkode: 9f258...7ab

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...