Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det polyamorøst eller polyseksuelt forhold han ønsker? 

Kan anbefale PolyNorge, for mer informasjon.

Snakk om det, finn ut hva det dreier seg om for han. Handler det om spenning fra andre, eller handler det genuint om at han anser seg selv som poly? Og hva slags poly liv ser han for seg?

nettopp hvordan han tenker seg ting er viktig for om det er noe du kan vurdere, ser han for seg å ha flere kjærester, har den han bor sammen med vetorett, eller har man ingenting å si på den andres partnere? Er det faste fuckfriends han vil ha og er det da kun sex ved treff eller et det middag, filmkveld og kos, dvs fordelene med forhold, men ingen forpliktelser. Hvor ofte det han for seg å treffe andre, det han for seg at en ny kjæreste etterhvert blir likestilt med deg?

Endret av *Mocca*
Tillegg....
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Standard poly-forhold:

Feit, uattraktiv dame som blir vartet opp av 2-3 ennå mindre attraktive, upulte betaer som konkurrerer om hennes oppmerksomhet, mens hun venter på en alfa som skal komme og ta henne med storm.

En dårlig deal og masse knuste drømmer for alle involverte parter.

Anonymkode: c3aec...7d9

• Liker 8
Gjest Villfisker
Skrevet

Hadde vært over og ut for min del. «Sorry Mac, men dette syns jeg er motbydelig». Hadde ikke sett meg tilbake.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Standard poly-forhold:

Feit, uattraktiv dame som blir vartet opp av 2-3 ennå mindre attraktive, upulte betaer som konkurrerer om hennes oppmerksomhet, mens hun venter på en alfa som skal komme og ta henne med storm.

En dårlig deal og masse knuste drømmer for alle involverte parter.

Vært borti poly relasjoner du? Eller tenker du på swinging?

De poly jeg kjenner, har helt normale liv, med friheten i tillegg. Og de er som alle andre  i samfunnet en variasjon av forskjellig utseende og vekt, fra virkelig hotte folk til folk jeg er overrasket over at får seg såpass mye ,😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår hvordan det kan virke spennende. Men vil anbefale deg å se den siste sesongen av sisterwifes på discovery+. Se hvor miserable alle sammen er og hvor mye de tviler på levemåten. Det er vanskelig både ut fra sjalusi, ivaretakelse av et fellesskap mellom konene og familielogistikk generelt. 

Anonymkode: 797f4...178

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Standard poly-forhold:

De fleste av oss er lett overvektige og uten modellkontrakt, men kjærligheta kan banke på døra både én og to ganger. De fleste polyer har sex, så det høres mer som du blander med noe monogame roter seg opp i. 

Anonymkode: 90d91...798

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da burde du kunne si at hvis du finner en mann så er han velkommen inn i forholdet.

Da er det nok ikke like populært.

Han vil bare ha et frikort til å være utro 🙈

Anonymkode: 5ae84...7b3

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Skapelse G. Røt said:

Han ga inntrykk av at det ikke handlet så mye om sex, men kanskje han bare ikke tør å innrømme det? Han sa at det handlet mer om å "utforske andre levesett enn de vi blir presset på av foreldrene våre og samfunnet". Sånn jeg forsto det vil han prøve å leve grensesprengende. Han er ikke helt A4 for å si det sånn, og det er ikke jeg heller, men jeg blir litt ukomfortabel. Jeg vil jo helst slippe å dele ham, selv om det kan oppfattes som egoistisk

Selvsagt handler det om sex, ellers kunne han vel bare vært venner med folk. Helt greit om noen ønsker å ha flere partnere, men å påstå at det handler om noe annet enn sex tror jeg ikke på om jeg får betalt for det engang.

Anonymkode: 4ddfa...1fa

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvsagt handler det om sex, ellers kunne han vel bare vært venner med folk. Helt greit om noen ønsker å ha flere partnere, men å påstå at det handler om noe annet enn sex tror jeg ikke på om jeg får betalt for det engang.

Det handler også om flere svigerfamilier

Anonymkode: 90d91...798

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd ett slikt forhold. Jeg kom inn som nr. 2. Det var full åpenhet mellom oss alle, men hun slet med å akseptere situasjonen og det ble mye sjalusi. Jeg gikk til slutt lei av å vente på aksept, fordi det gjorde at vi ikke fikk utviklet oss i samme takt. Har fortsatt kontakt med mannen, men kjenner at hele situasjonen gir meg litt avsmak. Det skal jo være frivillig for alle som er med og være på et sunt nivå, det skal ikke gjøre at vi føler oss dårlig. Da er det ikke riktig. Du går også ut på en vanskelig sto, om du "gir det en sjanse", men er usikker. For om det ikke funker for deg, risikerer du å ødelegge hele forholdet, og aldri klare å legge bak deg at det var en tredjepart i forholdet deres også.

Anonymkode: f3c73...4cd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Han vil bare ha fripass til å knulle hvem han vil. 

Anonymkode: cc8a8...4f7

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Og «moderne livsform» my ass. 

Anonymkode: cc8a8...4f7

• Liker 15
Skrevet

Hva med å la han leve poly så kan du leve mono? Han har hele tiden tilpasset seg det monogame og det har fungert i mange år. Kanskje du kan prøve å tilpasse deg han og. Går det ikke så går det ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg kunne fint vært sammen med en aseksuell så lenge den andre kjæresten ikke var det. For noen handler det om sex, men for mange dreier det seg om det emosjonelle. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt litt mer om hva han tenker i forhold til poly. Er det kun for å ha sex med andre, er det snakk om å ha to kjærester? To samboere? Hva er planene om det blir barn inne i bildet? Hvordan tenker han i forhold til økonomi, reiser, bosted?

Ellers er polynorge ett sted å starte. Det finnes også grupper på facebook og jeg vet man kan spørre anonymt i dem.

Men vil du ikke så vil du ikke, er selv poly som lever i et monogamt forhold. Jeg savner noe, men greier meg helt fint.

Anonymkode: 83de5...ad1

• Liker 6
Skrevet

Hadde vært hue og rævva ut for min del..!! 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt i orden at han vil ha et polyamorøst forhold, men ikke med deg. Da avslutter du, så kan han sitte der med all verdens andre. Du vil ikke klare å fortsette med en som du vet ønsker å være poly mens du ønsker en som er trofast. Dette er uansett starten på slutten og jeg ville avsluttet nå for å bevare selvrespekten og heller få det bedre med en annen. Ihvertfall for at han blir snurt fremfor stolt over at du ikke vil ha et poly forhold. For en dust!

Anonymkode: 066a9...d55

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

TS, kan ikke du fortelle mer om hva han egentlig mener med polygami? Ordet betyr at én er gift med flere, som regel er det én mann og flere koner.

Mener han at bare han, bare du eller dere begge skal ha flere ektefeller(ikke noe av dette er lov i Norge), inngå partnerskap med flere personer(heller ikke lov), eller ha flere samboere, kjærester eller elskere?

Anonymkode: 48fe1...6e7

• Liker 5
Skrevet
9 hours ago, Skapelse G. Røt said:

Jeg er ikke så glad i for mye muskler, og gigantisk penis høres bare vondt ut, men jeg forstår poenget ditt 😉

Jeg liker ikke tilfeldig ligging så godt. Ble på en måte ferdig med det da jeg studerte. Liker bedre å ligge med noen som jeg er glad i og føler en connection med

Men her er det snakk om polygami, ikke om å ligge rundt med tilfeldige.

Han må jo regne med at du skal date andre menn i lengre perioder, kanskje reise på romantiske ferier sammen med dem, kanskje møte foreldrene til den nye flammen, kanskje skal dere alle tre bo sammen i samme hus? Kanskje skal du bli gravid med "begge to" og ikke ta noen farskapstest fordi begge to skal se på barnet som sitt uansett?

Tror det er greit at du får klarhet i om det er dette han mener, for det er dette som er polygami. Ikke å ha tilfeldige ONS på byen. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at når den ene foreslår dette og den andre enten a) aldri har tenkt tanken eller b) ikke har lyst, så er forholdet så godt som over. 

Da er det én som kjeder seg og som har begynt å se på andre og så er det den andre som kun vil være de 2. Det henger ikke ihop, og hadde min kjæreste foreslått dette så hadde jeg pakket sammen og dratt uansett hvor forelsket jeg måtte være. Polygami er ikke noe du bare kan trylle fram når du ikke har lyst. Du kan narre deg selv til å tro det men det går ikke. Se for deg typen din som du elsker i het omfavnelse med en annen. 

Se for deg at du plutselig havner midt oppi en livskrise (dødsfall, sykdom etc) og typen din er opptatt med hun andre som kanskje også er midt i en eller annen krise eller tung tid. Se for deg det å bli avvist av en fyr du prøver deg på (for å passe inn i polygami-livet til typen din) og bli så til de grader avvist, og så går du slukøret hjem mens du ser instabilder av kjæresten din som har tunga si langt nedi halsen på en jente. 

Hadde du klart dette? 

Anonymkode: 142cc...8a3

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...