Skapelse G. Røt Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Jeg må bare få ryddet opp i tankene mine nå, for jeg får ikke sove. Kjæresten min har sagt at han ønsker seg et polygamt forhold. Jeg ble veldig usikker, for jeg tror ikke at jeg har det i meg å leve som polyamorøs. Jeg spurte ham om han har noen spesielle "i kikkerten" og han sa nei, men han ble veldig snurt og stille da jeg sa at jeg ikke var så keen. Han sier at det er en moderne samlivsform som bare blir vanligere og vanligere,og at han vil prøve noe nytt. Jeg lurer sånn på om han er forelsket i en annen eller om vil han bare fremstå som trendy? Er det noen der ute som har erfaringer med polygami? Hvordan strukturerer dere forholdet? Har dere et hierarki eller er alle like involverte i hverandres liv? Jeg vil bare høre, sånn at jeg kanskje kan få inn litt nye perspektiver. Jeg føler meg så gammeldags. 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 17. mai 2021 For det første bør det jo være noe begge ønsker. Du skal ikke akseptere det bare for å beholde han. Anonymkode: 339f2...0d3 71
Skapelse G. Røt Skrevet 17. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For det første bør det jo være noe begge ønsker. Du skal ikke akseptere det bare for å beholde han. Anonymkode: 339f2...0d3 Jeg har sagt til ham at jeg skal tenke på det, men at jeg lener mot nei foreløpig. Jeg er utrolig glad i ham og vil virkelig ikke miste ham, for han er alt jeg har lett etter i en kjæreste, men han ble veldig såret da jeg sa nei, så jeg tenkte å høre med noen som har erfaringer med polygami for å se om jeg kunne endret mening. Men jeg kommer ikke til å gå med på det hvis det ikke høres ut som noe for meg 4
Populært innlegg Rotemor Skrevet 17. mai 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 17. mai 2021 Du er ikke gammeldags. Det er langt fra mer vanlig enn uvanlig. Han vil pule andre og beholde deg. Hva sier han til at du skal ha sex med andre? La meg gjette: han antar det ikke skjer og vil ikke like det om så.... 51
KvinneMannen Skrevet 17. mai 2021 #5 Skrevet 17. mai 2021 Si at at du møtte en muskulær kjekkas med en gigantisk penis som du i så fall kunne lett ha ligget med. 23
Skapelse G. Røt Skrevet 17. mai 2021 Forfatter #6 Skrevet 17. mai 2021 Rotemor skrev (5 minutter siden): Du er ikke gammeldags. Det er langt fra mer vanlig enn uvanlig. Han vil pule andre og beholde deg. Hva sier han til at du skal ha sex med andre? La meg gjette: han antar det ikke skjer og vil ikke like det om så.... Han ga inntrykk av at det ikke handlet så mye om sex, men kanskje han bare ikke tør å innrømme det? Han sa at det handlet mer om å "utforske andre levesett enn de vi blir presset på av foreldrene våre og samfunnet". Sånn jeg forsto det vil han prøve å leve grensesprengende. Han er ikke helt A4 for å si det sånn, og det er ikke jeg heller, men jeg blir litt ukomfortabel. Jeg vil jo helst slippe å dele ham, selv om det kan oppfattes som egoistisk 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #7 Skrevet 17. mai 2021 Skapelse G. Røt skrev (11 minutter siden): Jeg har sagt til ham at jeg skal tenke på det, men at jeg lener mot nei foreløpig. Jeg er utrolig glad i ham og vil virkelig ikke miste ham, for han er alt jeg har lett etter i en kjæreste, men han ble veldig såret da jeg sa nei, så jeg tenkte å høre med noen som har erfaringer med polygami for å se om jeg kunne endret mening. Men jeg kommer ikke til å gå med på det hvis det ikke høres ut som noe for meg Man kan jo sette det på spissen og si at du tydligvis ikke er alt han har lett etter i en kjæreste. Han vil pule andre og beholde deg som kjæreste. Vil du at kjæresten din skal ha sex med andre mennesker? Vil du ha sex med andre enn kjæresten din? Anonymkode: 339f2...0d3 28
Skapelse G. Røt Skrevet 17. mai 2021 Forfatter #8 Skrevet 17. mai 2021 KvinneMannen skrev (2 minutter siden): Si at at du møtte en muskulær kjekkas med en gigantisk penis som du i så fall kunne lett ha ligget med. Jeg er ikke så glad i for mye muskler, og gigantisk penis høres bare vondt ut, men jeg forstår poenget ditt 😉 Jeg liker ikke tilfeldig ligging så godt. Ble på en måte ferdig med det da jeg studerte. Liker bedre å ligge med noen som jeg er glad i og føler en connection med 8
Skapelse G. Røt Skrevet 17. mai 2021 Forfatter #9 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man kan jo sette det på spissen og si at du tydligvis ikke er alt han har lett etter i en kjæreste. Han vil pule andre og beholde deg som kjæreste. Vil du at kjæresten din skal ha sex med andre mennesker? Vil du ha sex med andre enn kjæresten din? Anonymkode: 339f2...0d3 Jeg vil jo ikke at han skal springe rundt og ligge med halve byen, men han insinuerer at det heller ikke er målet hans. Jeg liker ikke tilfeldig sex så godt. Han er trygg og god, beskytter meg, er opptatt av mange av de samme tingene som jeg er opptatt av, og vi har mange av de samme kulturelle preferansene. Jeg synes at vi har det så fint i lag. Aldri har jeg klaffet så godt med noen før. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #10 Skrevet 17. mai 2021 Skapelse G. Røt skrev (33 minutter siden): Jeg må bare få ryddet opp i tankene mine nå, for jeg får ikke sove. Kjæresten min har sagt at han ønsker seg et polygamt forhold. Jeg ble veldig usikker, for jeg tror ikke at jeg har det i meg å leve som polyamorøs. Jeg spurte ham om han har noen spesielle "i kikkerten" og han sa nei, men han ble veldig snurt og stille da jeg sa at jeg ikke var så keen. Han sier at det er en moderne samlivsform som bare blir vanligere og vanligere,og at han vil prøve noe nytt. Jeg lurer sånn på om han er forelsket i en annen eller om vil han bare fremstå som trendy? Er det noen der ute som har erfaringer med polygami? Hvordan strukturerer dere forholdet? Har dere et hierarki eller er alle like involverte i hverandres liv? Jeg vil bare høre, sånn at jeg kanskje kan få inn litt nye perspektiver. Jeg føler meg så gammeldags. Han blir snurt fordi du ikke likte tanken? Herregud så teit han er!! Nei, poly er ikke vanligere og vanligere. Det er noe som har vært vanlig i evigheter, men nå har folk begynt snakke mer om det og dele det med verden. Dette er noe som før var tabu og snakke om på lik linje med andre temaer som før var tabu. Nå tørr folk snakke høyt om mye som mennesker ikke ville snakke høyt om før. Poly er ikke for hvem som helst. Og du skal ivertfall ikke føle et press for å bli med på noe slikt. Vil du ikke så vil du ikke. Aldri gå med på ting om du ikke ønsker det. Anonymkode: cce1a...f37 19
Skapelse G. Røt Skrevet 17. mai 2021 Forfatter #11 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han blir snurt fordi du ikke likte tanken? Herregud så teit han er!! Nei, poly er ikke vanligere og vanligere. Det er noe som har vært vanlig i evigheter, men nå har folk begynt snakke mer om det og dele det med verden. Dette er noe som før var tabu og snakke om på lik linje med andre temaer som før var tabu. Nå tørr folk snakke høyt om mye som mennesker ikke ville snakke høyt om før. Poly er ikke for hvem som helst. Og du skal ivertfall ikke føle et press for å bli med på noe slikt. Vil du ikke så vil du ikke. Aldri gå med på ting om du ikke ønsker det. Anonymkode: cce1a...f37 Jeg er veldig nysgjerrig på hvilke erfaringer andre har. Kanskje de kan "åpne mine øyne", men foreløpig tror jeg ikke at det blir noe av. Jeg kommer ikke til å gå med på det hvis jeg ikke ombestemmer meg selv 2
Gjest byråkrati Skrevet 17. mai 2021 #12 Skrevet 17. mai 2021 1 hour ago, Skapelse G. Røt said: Han ga inntrykk av at det ikke handlet så mye om sex, men kanskje han bare ikke tør å innrømme det? Han sa at det handlet mer om å "utforske andre levesett enn de vi blir presset på av foreldrene våre og samfunnet". Sånn jeg forsto det vil han prøve å leve grensesprengende. Han er ikke helt A4 for å si det sånn, og det er ikke jeg heller, men jeg blir litt ukomfortabel. Jeg vil jo helst slippe å dele ham, selv om det kan oppfattes som egoistisk Han har fortalt deg sine verdier og hva som er viktig for han. Dette vil ikke endre seg. Det som er supekt her er at dette umulig kan være noe som er nytt. Det vil si at han gikk inn i forhold med deg uten å være ærlig og gav deg falske forhåpninger. Noen ganger handler det ikke om et genuint ønske om å utforske forhold med andre, det handler bare om å pule rundt og man forsøker gjøre det åpent slik at man ikke trenger gjemme det. Jeg tror ikke denne mannen er genuint polygam, han ønsker bare et alternativ til å være utro Jeg tenker at du er i forelskesesfasen og ikke kjenner denne mannen og han er nok ikke den catchen du tror han er, dessverre
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #13 Skrevet 17. mai 2021 En serie du kan se er: seeking sister wife. Tror den er på dplay(Discovery+) Anonymkode: 0df9c...a3a
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #14 Skrevet 17. mai 2021 Og selvfølgelig Sister Wives. Begge er på Discovery+ ja! Anonymkode: 0df9c...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #15 Skrevet 17. mai 2021 Jeg tror det er en dårlig idè. 🌸 Skjønner at tanken på det er spennende. Men kjærligheten mellom bare to personer er aller dypest✨ Anonymkode: 0df9c...a3a 10
Gjest Lama_Drama Skrevet 17. mai 2021 #16 Skrevet 17. mai 2021 Du snakker om å dele han, men hva sier han til å dele deg? Er det greit for han at du har en kjæreste til?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #17 Skrevet 17. mai 2021 Jeg vet om noen som gjorde dette og angret seg veldig etterpå, det ble slutt. At det er «trendy» (det i seg selv er jeg heller ikke sikker på, litt mer vanlig er vel heller uttrykket) gjør det ikke greit at du skal gå på kompromiss med deg selv! Sjalusi er ikke noe som går bort bare fordi noe er trendy.. Greit nok å være nysgjerrig, det er jeg også. Men det er feil å gå på akkord med deg selv. Det kan hende det ikke er noen spesifikke han vil ha sex med, men hvis dette har kommer nå litt plutselig, så kan det hende han vil ha sex med noen spesifikk. Kanskje han vil gjøre dette uten å ha dårlig samvittighet ovenfor deg Anonymkode: 58f81...72f 8
Jdz Skrevet 17. mai 2021 #18 Skrevet 17. mai 2021 Det er ikke noe galt i å leve som poly, men det er definitivt ikke for alle. Ikke for meg i alle fall. Det er ikke en vanlig samlivsform og selv om det er mer åpenhet rundt det tror jeg ikke det blir mer vanlig heller. Du høres ikke ut som du er poly. Dette er definitivt ikke noe du skal teste hvis du er usikker. 9
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #19 Skrevet 17. mai 2021 Det som er "moderne" er polyamori, flere kjærester. Polygami betyr å være gift med flere og er ulovlig i Norge. Hvis han er nysgjerrig og vil vite mer om etisk ikke-monogami, har PolyNorge tips. Ps Ikke la deg presse. Det som skjer må være frivillig. Anonymkode: 90d91...798 9
Cata Skrevet 17. mai 2021 #20 Skrevet 17. mai 2021 Lama_Drama skrev (3 timer siden): Du snakker om å dele han, men hva sier han til å dele deg? Er det greit for han at du har en kjæreste til? Det var min tanke også. Skal "delingen" bare gå en vei? Siden TS ikke er for tanken så er hun sikkert ikke for det den veien heller, men det hadde vært interessant å høre mannens reaksjon om hun lanserte forslaget. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå