AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 For meg er verbal bekreftelse veldig viktig. Jeg er flink på det selv, syns jeg, og det er noe jeg ønsker i et forhold. Jeg har vært mange år med en mann som aldri klarte si et pent ord omtrent, hvor jeg aldri fikk høre han var glad i meg, eller at jeg var flink til noe, og ønsker ikke det en gang til. Han hadde selvsagt sine måter å vise han var glad i meg på, men ord og bekreftelser er altså av betydning for meg. Nå har jeg møtt en ny for en stund siden, og han er helt fantastisk flott. Jeg har nok innsett at jeg er veldig forelska. MEN, om han ikke er like dårlig som eksen min på å si hyggelige ting, er han ikke så veldig langt unna... sier jeg at jeg savner han, er glad vi har møttes, at jeg trivs sammen med han osv, gjengjelder han det alltid, men han sier aldri noe først. Hvordan kan jeg ta opp dette på en ok måte, bare for å fortelle at slikt betyr noe for meg, og jeg blir glad av det? Jeg tror nok at om han visste dette, hadde han prøvd litt ekstra for å være litt bedre på det. I handling viser han absolutt at han er interessert og ser for seg en fremtid med meg, men han sier det jo ikke. Eller småting i hverdagen, har jeg laget middag SER jeg jo at han liker maten, når han tar flere porsjoner, men han sier ikke det var godt. Spør jeg får jeg jo svar, men det skulle ikke være nødvendig å fiske etter et lite kompliment. Enkelte vil kanskje dra frem dette med ulike kjærlighetsspråk, og det er greit nok det, men faktum er at jeg ønsker rett og slett ikke å gå inn i et nytt forhold hvor noe som er såpass viktig for meg er mangelvare. Anonymkode: a6572...33d
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 Jeg er helt lik som deg. Jo mer som sies, jo bedre har jeg det. Jeg fortalte min eks at for meg er det å si ting høyt et forstørrelsesglass på alle følelser og noe jeg trenger fra ham for å føle meg trygg og ivaretatt. Istedetfor å bli sint og gå, kunne han si «jeg trenger litt tid alene» i tillegg til å smile og kysse meg når vi ikke hadde sett hverandre på lenge kan han si «jeg har savnet deg» og når vi skulle ha sex ble jeg ekstra klar hvis han sa, i tillegg til å vise, at han ville ha meg. I begynnelsen synes han det var kleint, men etterhvert forsto han hvor mye bedre jeg hadde det og så at han fikk bedre respons fra meg. Jeg foreslår at du forklarer ham det rett ut i en situasjon som er hyggelig. Feks når du har laget mat, kan du spørre om han likte det. Så kan du forklare at for deg er det viktig å høre det også. Kom med et par eksempler også, så han kan vite hvordan han er en god kjæreste for akkurat deg. Hyggelige kort gjør alle gaver finere. Hvis du skal treffe hans foreldre føler du deg bedre om han har sagt at han er stolt av å ta deg med hjem. Hvis dere skal på date, og han synes du har fin kjole, blir det en ekstra bra dag for deg! Det er viktig at du ikke krever dette av ham, det føles jo tvungent når man blir avkrevd komplimenter, så legg det frem som en slags ekstra triks for å sjarmere og trygge deg, som han kan ta i bruk. Anonymkode: 3e5af...07c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #3 Skrevet 17. mai 2021 Min personlige erfaring er dessverre at de som ikke selv har behov for dette, vanskelig kan gi nok av den type bekreftelse.. Mine ender forsøkte så godt de kunne etter at jeg forklarte det slik som i svaret over meg, og det ble litt bedre, men det var alltid en følelse av påtvungenhet ved det. Jeg kunne merke på dem at de måtte gripe seg selv i tøylene for å huske på å si noe, når de ellers ikke hadde gjort det. Så jeg valgte å gå og vente til jeg fant en mann som er mer lik meg på dette området og fyyyyy søren så elsket jeg føler meg! Aldri i mitt liv har jeg følt meg så sett og så verdsatt og så begjæret, selv om de andre gjorde mange andre ting som denne karen ikke gjør. Han kjøper ikke blomster og han steller ikke i stand romantisk middag med mindre jeg ber om det, men det gjør meg ingenting, fordi det er ordene som er viktigst for meg. Og der er han helt rå, samtidig som han gjør det på en mandig måte 🥰 Anonymkode: 78aaa...6e9 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #4 Skrevet 17. mai 2021 Si det du mener. "Jeg savner fysisk bekreftelse". Anonymkode: e8a68...4cb
Eryn Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Jeg tror ikke det er en egenskap du kan «lære han opp til» på en naturlig måte, i voksen alder. Dessverre. Jeg ville lett videre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå