Gå til innhold

Ned 7 kg på 4 uker.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har gått ned 7 kg på 4 uker. Er det mye, lite eller normalt? Har høy BMI og skal ned 40-50kg. Kan jeg regne med å gå ned like mye jevnt og trutt, eller kommer det til å stagnere snart? Noen som har gått ned mye her som har erfaringer å dele? Teller kalorier (rundt 1300 per dag) og er mye i aktivitet. 

Anonymkode: 22206...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det meste av dette er nok vannvekt og mest sannsynlig stagnerer vektnedgangen etter hvert som du går ned mer.

Anonymkode: 1a778...997

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1300 er alt for lite, spesielt når du skal ned så mye. Øk til 16-1800 minst, du går mye i minus bare med det :) 

Anonymkode: abbe4...261

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er normalt å gå ned mye i starten. Kroppen slipper mye vann og dessuten trengs det ganske mange kalorier for å opprettholde vekten når man veier 40-50 kg for mye, så underskuddet blir raskt ekstra stort. 

Men jeg personlig synes 1300 kalorier høres litt lite ut. Når du har opp til 50 kg å gå ned er du nødt til å finne noe som du kan holde ut med over en lengre periode, og kroppen kan bli veldig utslitt. Tenker at det er lurere å trappe ned over tid (hvis nedgangen skulle stoppe opp) enn å gå for hardt ut i starten. 

Anonymkode: 96f22...473

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det meste av dette er nok vannvekt og mest sannsynlig stagnerer vektnedgangen etter hvert som du går ned mer.

Anonymkode: 1a778...997

Nei, det meste er nok ikke vannvekt når hun har 40-50 kilo ekstra og har spist 1300 kalorier dagen. Noe vann, ja, men det meste er fett som har forsvunnet.

Veldig bra jobba, ts! Men jeg ville nok ikke ligget så lavt på kaloriene framover, det kan bli fryktelig tøft i lengden. Jeg ville kanskje ha ligget på 16-1800 om dagen. Men det beste er om du bruker en bmr-kalkulator for å finne ut hvor mange kalorier du burde ha. Plott inn infoen din, og så ser du hvor mange kalorier du må ha for å vedlikeholde din nåværende vekt. Trekk fra 500 kalorier for å gå ned 0,5 kilo (fett) i uka, eller 1000 kalorier for å gå ned 1 kilo i uka. Jeg ville ikke ligget på noe mer underskudd enn dette.

Du kan ikke regne med å gå ned like mye over tid, og du må nok gå ut fra at vektnedgangen vil gå litt i rykk og napp. Jeg har slanket meg 30 kilo etter første graviditet, og nå holder jeg på med å miste (nesten) like mange kilo etter andre graviditet. Så jeg har noe erfaring med vektnedgang 😅

Lykke til videre! 👏👏👏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bra jobba👏

Syntes 1300 kcal var veldig lite da! Jeg holder på å gå ned i vekt selv, men er nok en del mindre enn deg (bmi 29), min bmr er på rett over 1600 kcal, så spiser ikke mindre enn det og går ned mellom 0,5-1 kg i uka. Er nokså aktiv da. Men om du har 40-50 kg overvekt kan du nok spise 1800-2000 kcal og fortsatt gå ned altså. Man skal klare det over tid også😊

En bekjent av meg har gått ned 40 kg på 8 mnd med keto diett. Hun har aldri telt en kalori eller gått sulten. Men det er jo en veldig streng diett, så er nok for spesielt interesserte. Hadde aldri greid det selv, men tenkte bare å nevne det🤗

Anonymkode: 95b58...f6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...