AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Jeg går på en privat høyskole, her går jeg ledelse og strategi rettet mot servicebransjen. Jeg er 80% bestemt på å ta en master, men jeg vurderer dette fortsatt. Det er fortsatt en del usikkerhet knyttet til hvilken master jeg skal ta og hvor. Jeg har en god del arbeidserfaring bak meg og er 26 år. På høgskolen jeg har jeg en kjempe grei stilling på skolen som er interessant, spennende og jeg lærer mye, stillingen betaler også godt for å være student, dette gjør at jeg får skolepengene tilbake i form av lønn i med at jeg jobber på skolen. Stillingen har noen krav, blant annet at så lenge jeg er student på skolen får jeg beholde stillingen. I med at jeg tenker meg å ta master nå ville det hjulpet mye med jobb vedsiden av, men på en annen side koster det en del å ta master på en privathøyskole, selv om jeg ville fått skolepengene tilbake i form av lønn. Skolen har veldig mange spennende studieprogrammer. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette og ønsker gjerne høre om hvordan du hadde vurdert dette om du var i min situasjon? Hvilke valg ville du tatt? Anonymkode: 271ae...503
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Hadde tatt en annen master. Anonymkode: 96edf...fbc
Rosa Dartle Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Jeg ville tatt en master på offentlig høgskole/universitet. Studielån skal betales tilbake, og det er seigt. Har selv diverse høyere utdanning (inkl. master) fra to offentlige høgskoler og ett universitet, og var stort sett veldig fornøyd, i alle fall med universitetet.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #4 Skrevet 17. mai 2021 Jeg skjønner ikke problemet? Du vil ta en master, det finnes interessante masterprogram der du studerer nå, skolen koster penger, men jobben din betaler for dette. Hva er problemet..? Anonymkode: 3a109...286 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #5 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke problemet? Du vil ta en master, det finnes interessante masterprogram der du studerer nå, skolen koster penger, men jobben din betaler for dette. Hva er problemet..? Anonymkode: 3a109...286 Nopp, jobben min betaler ikke studie. Jeg har en deltidsjobb på skolen, så får pengene tilbake i form av lønn. Lurer på om jeg burde fortsette master på denne privtskolen i med at jeg har jobb der og master kommer seg godt med en deltidsjobb. Men det vil bli høyre lån hos lånekassen pga det, eller gå videre å velge et annet offentlig unvirsitet/høydkole og starte det hele på nytt med å finne ny deltidsjobb etc. Anonymkode: 271ae...503
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nopp, jobben min betaler ikke studie. Jeg har en deltidsjobb på skolen, så får pengene tilbake i form av lønn. Lurer på om jeg burde fortsette master på denne privtskolen i med at jeg har jobb der og master kommer seg godt med en deltidsjobb. Men det vil bli høyre lån hos lånekassen pga det, eller gå videre å velge et annet offentlig unvirsitet/høydkole og starte det hele på nytt med å finne ny deltidsjobb etc. Anonymkode: 271ae...503 Men du skriver jo at du får pengene tilbake i form av lønn..? Så da er det jo ok? Anonymkode: a50ed...f71 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #7 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Men du skriver jo at du får pengene tilbake i form av lønn..? Så da er det jo ok? Anonymkode: a50ed...f71 Riktig, men lønnet jeg får på deltidsjobben som jeg har på skolen, går til å dekke livsopphold, så etter endt utdannelse vil jeg fortsatt ha høy lån hos lånekassen som skal betales tilbake. Anonymkode: 271ae...503
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #8 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Riktig, men lønnet jeg får på deltidsjobben som jeg har på skolen, går til å dekke livsopphold, så etter endt utdannelse vil jeg fortsatt ha høy lån hos lånekassen som skal betales tilbake. Anonymkode: 271ae...503 Skjønner, men de pengene må du jo skaffe uansett. Denne lønnen får du jo ikke på en annen skole, med mindre du klarer å skaffe deg en ok deltidsjobb. Har du undersøkt mulighetene for å få deg jobb nær studiestedet du vurderer? Anonymkode: a50ed...f71
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #9 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 17.5.2021 den 18.06): Skjønner, men de pengene må du jo skaffe uansett. Denne lønnen får du jo ikke på en annen skole, med mindre du klarer å skaffe deg en ok deltidsjobb. Har du undersøkt mulighetene for å få deg jobb nær studiestedet du vurderer? Anonymkode: a50ed...f71 Jeg kan sikkert finne en annen deltidsjobb ja, tar bare litt tid. Anonymkode: 271ae...503
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå