Gå til innhold

Det er alltid mannen som skal styre båten, konen får ikke lov?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dukket opp noen båtvideos på YouTube nå og det slår meg at det alltid er mannen som styrer båten. Konen sitter bakerst og snakker med venninnene. Sånn er det fortsatt i 2021.

Anonymkode: 62850...aab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke alltid sånn, selv om det er det på noen videoer på youtube.

Anonymkode: 7d231...b55

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I følge flere videoer på YouTube er jorden  flat 

Anonymkode: aa831...457

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da ikke alltid sånn, selv om det er det på noen videoer på youtube.

Har ikke sett en eneste båt på You Tube med konestyrt båt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har ikke sett en eneste båt på You Tube med konestyrt båt.

Men du kan helt sikkert se det andre steder enn der.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo fakta at det fremdeles ofte er slik at det er mannen som styrer fartøyet. Menn generelt har gjerne mer interesse for mekanikk og fartøy.

Hvorfor det er sånn er jeg ikke helt sikker på, kanskje henger det igjen fra gammelt av eller kanskje det er noe biologi inne i bildet.

Sånn anekdotisk kommer ikke jeg på noen par jeg kjenner hvor det er kvinnen som pleier å kjøre bilen eller båten som hovedregel. Noen av dem vet jeg bytter på bilkjøring, men i båt er det så godt som alltid mannen som kjører.

Anonymkode: ef749...d9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det bare er sånn. Er nokk for vanskelig å forstå for vanlige mennesker. 

Det er ikke et problem. Ingen blir fornermet. Samfunnet blir ikke til et bedre sted om dette endres på.

Så la det ligge!!

Anonymkode: 74651...4fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og her er det jeg som kjører det som kan kjøres. Og jeg styrer grillen og. Er jeg som står for all oppussing og. 

Og ganske sikker på at kvinner kan fint kjøre båt, og jeg er ikke den eneste.

Anonymkode: 944a2...111

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min mor har to båter hun kjører rundt store deler av sommeren. Synes det er veldig kult. Hun sier at alle andre sjåfører hun ser er menn da... så hun er vel unntaket fra regelen. 

Anonymkode: b6578...d2b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er kvinne, og her er det jeg som kjører det som kan kjøres. Og jeg styrer grillen og. Er jeg som står for all oppussing og. 

Og ganske sikker på at kvinner kan fint kjøre båt, og jeg er ikke den eneste.

Anonymkode: 944a2...111

Moren min gjør alt det du gjør, utenom når vi skal opp til Lakselv da er det far som kjører.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del handler det mest om hvilken sjø en kjører i, erfaring, og hastigheten det kjøres i.

Hvis det er røffe forhold, eller at en har det travelt er det mest naturlig at den med mest erfaring kjører. Hvis det er ideelle forhold og ingen hast kan den med minst erfaring få øve seg. Kjønn spiller ingen rolle.

Har selv gått gradene fra barnsben, fra robåt, lettbåt med liten påhengsmotor, flere båter med innenbordsmotor, og senere båter i forbindelse med arbeid. Synes personlig at folk som har sitt første møte med båtføring med båter som går i 30+ knop er en oppskrift for tragedie, da en sjelden har automatisert hvordan båter oppfører seg i sjøen. Dette ser en jo også på dødsfall om sommeren med raske båter/vannscootere. 

Anonymkode: 89a91...dab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det bare er sånn. Er nokk for vanskelig å forstå for vanlige mennesker. 

Det er ikke et problem. Ingen blir fornermet. Samfunnet blir ikke til et bedre sted om dette endres på.

Så la det ligge!!

Anonymkode: 74651...4fa

:klo:

For et merkelig innlegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med robåt og liten dieselmotor, og i ungdommen var det alltid jeg som rodde/kjørte. Nå er det endel år siden sist jeg var i en båt, dessverre.

Men når det gjelder disse luksusbåtene, så er det jo ikke rart det er mannen som styrer. De fleste slike båter tilhører menn, og det gjør sannelig damene baki båten også - trofékoner eller luksusprostituerte stort sett. Selvfølgelig vil mannen da ha moroa med å styre selv, dama får jo uansett betalt (direkte eller indirekte) for å bare sitte der og være lekker. 

Anonymkode: e75e1...5db

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier seilbåt som jeg seiler solo. Min ex ville gjerne være den som hadde kontrollen, selv om han kunne mindre om båt generelt enn meg. 

Mange tradisjonelle menn trives nok best når de har kontrollen, og vil ikke slippe kona til. Å kjøre motorbåt er jo ikke vanskelig, å legge til kai handler bare om mengdetrening. Jeg gjorde begge deler da jeg var tenåring, med en 50 fots cabincruiser.

Mange voksne damer trekker seg for lett når det er snakk om kjøring av større fartøy/kjøretøy. Se bare trailerjentene som det etterhvert har blitt mange av på veiene her i Norge - de er små spurver bak rattet på digre trailere. 

Anonymkode: 5d33d...07a

AnonymBruker
Skrevet

Kjøre båt??? 😂😂😂😂  En kjører da ikke båt! Hverken menn eller kvinner.

Anonymkode: c0656...c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kjøre båt??? 😂😂😂😂  En kjører da ikke båt! Hverken menn eller kvinner.

Anonymkode: c0656...c1c

Føre båt. Flisespikkeri. For de fleste er en gjenstand med ratt og motor noe man kjører.

AnonymBruker
Skrevet

Det handler jo om at jeg kan ta meg noe godt i glasset.

Han hadde nok helst sett at jeg styrte 😅

Anonymkode: 2dfea...9a3

Gjest laPistola
Skrevet

Vokste opp med båt. Vil si det stort sett var pappa som styrte , da han hadde mest interesse og kunnskap, men konen og døtrene styrte innimellom og hjalp til. Lenge siden jeg har gjort, Jeg har aldri tatt båtførerprøven , og ville ikke klart og styre en sånn båt alene. Jeg er god på og ro og kjøre jolle med påhengsmotor da 😂 i vårt « miljø» var det stort sett mennene som styrte grunnet kunnskap og interesse, men de kvinnene som hadde mer interesse og kunnskap var mer med. Det er vel så enkelt? Kanskje komme deg ut på sjøen, og ikke bare se på you tube videoer. 

AnonymBruker
Skrevet

Det handler vel om at kvinner vil ha selvtillit, men at den selvtilliten er på liksom. Den ekte selvtilliten er for slitsom. 

Anonymkode: aedab...6e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det handler vel om at kvinner vil ha selvtillit, men at den selvtilliten er på liksom. Den ekte selvtilliten er for slitsom. 

Anonymkode: aedab...6e9

Så kvinner kan ikke ha selvtillit, og hvis de har det så er det på liksom? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...