Gå til innhold

Barn som verken vil ha tran eller fisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Har en snart 2 åring som ikke lengre liker fisk. Hverken til middag eller på skiva. Får d vitamin dråper, men nekter tran. 

Kjenner jeg begynner å stresse litt med å dekke omega 3 behovet.. 

Ønsker å prøve disse omega 3 geleputer/Elias kapsler til barn, men står 3 år aldersgrense på de. 

Noen tips? 

Anonymkode: 4cf85...da6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke helt hva jeg gjorde, men vi har gitt sånne Elias-fisker en stund. Jeg mener vi ga det også før 3 års alder, men at det da bare var 1 stk?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir noen puter som smaker godteri. Tror bare de heter omega3 puter. Muligens fra nycoplus men ikke helt sikkert. Mine elsker de! Er ofte pæ halv pris, så da hamstrer jeg, for de er ganske dyre... grønn pakke tror jeg. 

Anonymkode: 00162...2cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gir noen puter som smaker godteri. Tror bare de heter omega3 puter. Muligens fra nycoplus men ikke helt sikkert. Mine elsker de! Er ofte pæ halv pris, så da hamstrer jeg, for de er ganske dyre... grønn pakke tror jeg. 

Måtte google, heter geleputer, og var nycoplus ja! 

AnonymBruker
Skrevet

Spiser barnet fisk da?

Laks, ørret, makrell, makrell i tomat, røkelaks, varmrøkt laks/makrell.

Har dere 2-3 fiskemiddager i uka så får han nok den veien. Eller 1-2 fiskemiddager og makrell i tomat på skiva.

Anonymkode: 70b37...b6e

Skrevet

Sana sol  :strix:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiser barnet fisk da?

Laks, ørret, makrell, makrell i tomat, røkelaks, varmrøkt laks/makrell.

Har dere 2-3 fiskemiddager i uka så får han nok den veien. Eller 1-2 fiskemiddager og makrell i tomat på skiva.

Beklager!!

Aner ikke hvordan jeg klarte å overse at han nekter å spise fisk mer... *flau*

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (1 minutt siden):

Sana sol  :strix:

Er bra - men har ikke omega :) 

• Liker 3
Skrevet

Leste faktisk nå at Sana sol ikke inneholder omega 3!!! *mindblown *. Må tydeligvis kjøpe tran igjen, jeg da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som er den voksne og som bestemmer? Vil du virkelig overlate foreldreansvaret og vokse ansvaret til en toåring? Synes du det er greit overfor barnet? 

Anonymkode: 52731...f5a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Måtte google, heter geleputer, og var nycoplus ja! 

Kan man spise disse før 3 års alderen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem er det som er den voksne og som bestemmer? Vil du virkelig overlate foreldreansvaret og vokse ansvaret til en toåring? Synes du det er greit overfor barnet? 

Ok, så jeg skal pinnholde barnet fast og trykke fisk nedi gapet på han og holde munnen igjen til han svelger? Veldig bra. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forsøkt tran med fruktsmak?

Anonymkode: e08c9...b3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, så jeg skal pinnholde barnet fast og trykke fisk nedi gapet på han og holde munnen igjen til han svelger? Veldig bra. 

Gjør du det én gang skjønner barnet at det er du, forelderen, som er sjefen. Det vil dere ha stor nytte av i andre anledninger også. Før eller senere er du nødt til å ta foreldreansvar og vise barnet hvem som er sjefen, så du kan like gjerne gjøre det nå.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er også omega 3 i plantekost, f. eks. nøtter som cashew og valnøtter. Også i avokado og havre (havregrøt er jo barn ofte glad i?) Det finnes også oljeblandinger med omega 3 som man kan bruke til dressinger osv. Kanskje du kan få ungen til å ta en skje med det om dagen? 

Anonymkode: f3e8e...26d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Gjør du det én gang skjønner barnet at det er du, forelderen, som er sjefen. Det vil dere ha stor nytte av i andre anledninger også. Før eller senere er du nødt til å ta foreldreansvar og vise barnet hvem som er sjefen, så du kan like gjerne gjøre det nå.

Snakk om å gi traumer og dårlig assosiasjoner i forbindelse med måltider og mat.Jeg tvinger aldri, men må alltid smake.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gi geleputer/Eliasfisk. Står jo bare 'fra 3år' pga faren for kvelning, som med alt. Vi delte en fisk opp i 2-3 biter når han var 2 år.

Anonymkode: 1ee20...ca8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er også omega 3 i plantekost, f. eks. nøtter som cashew og valnøtter. Også i avokado og havre (havregrøt er jo barn ofte glad i?) Det finnes også oljeblandinger med omega 3 som man kan bruke til dressinger osv. Kanskje du kan få ungen til å ta en skje med det om dagen? 

Anonymkode: f3e8e...26d

Gir havregrøt til kvelds hver dag, vtrodde gjerne ikke dette var nok, og visste egentlig ikke at det var omega-3 i havre. 

AnonymBruker
Skrevet

For all del ikke gi barna tran. Det er harsk olje som skaper betennelse i kroppen.

Anonymkode: c320f...d80

AnonymBruker
Skrevet

Her huset har vi kvernet valnøtter(super kilde til omega) sånn at det blir som mel og så blander vi det inn i havregrøten :)

Anonymkode: 2d2af...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...