Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen til min kjæreste har laget masse problemer for oss tidligere.

I flere år var han helt jævlig og bl.a nektet min kjæreste samvær med sine barn.

Han skulle blande seg inn og styre og bestemme, og jeg fikk ikke lov å bli med på ferie med kjæresten og hans barn.

Jeg fikk ikke lov til å flytte inn i huset til kjæresten og barna, og ikke være i nærheten av barna.

Jeg har i flere år bært nag til denne mannen og ønsket ham dit peppern gror, fordi han fremdeles legger føringer for hvordan barna skal ha det når de er hos sin mor (min kjæreste)

Han ble bedre etter at han fikk seg samboer selv, men har aldri bedt meg eller oss om unnskyldning for all faenskapen han har stelt i stand over flere år.

I dag fikk jeg vite at hans samboer har fått en alvorlig sykdom som muligens har en dødelig utgang hvis behandlingen ikke virker.

Jeg kjenner ikke hans samboer siden jeg kun har møtt henne en gang, men hun virker som en helt normal og hyggelig dame og er nok ikke klar over hvor jævlig hennes samboer har vært mot oss.

Da jeg fikk vite om hennes sykdom ble jeg litt rar inni meg og følte på en slags skadefryd, samtidig som jeg ikke ønsker at hun skal bli alvorlig syk og dø.

Jeg håper at det går bra med damen men lurer på om dette er litt paybacktime mot hennes samboer/eksen til min kjæreste.

What Goes Around Comes Around eller en slags Nemesis?

Anonymkode: f121d...4ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

bare litt. det er jo ikke damas feil.

Anonymkode: 15d17...096

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke styre følelsene dine.

Anonymkode: d2afe...45d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

bare litt. det er jo ikke damas feil.

Nei det er ikke damas feil og det er veldig synd at hun er blitt syk, for egentlig så er det jo han som burde blitt syk.

Jeg lurer på om dette er tilfeldig eller om det er skjebnen som spiller inn og istedenfor å straffe han så blir det kjæresten hans som blir syk...

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Neida, du er ikke et dårlig menneske, fordi alle får sånne tanker av og til. Men jeg ville ikke ha oppmuntret til å tenke på det titt og stadig.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke styre følelsene dine.

Klart man kan. Ikke alltid man lykkes, så klart, men man kan.

"What goes around comes around", sier du, trådstarter. Og det er sikkert sant, men det samme gjelder jo deg selv. Nå sitter du f.eks. og grubler på om du er et dårlig menneske, noe som sikkert ikke er særlig behagelig å tenke på.

Men nei, det gjør deg ikke til et dårlig menneske sånn totalt sett. Men det er en dårlig tanke/handling som du på en eller annen måte får betale for.

Anonymkode: 35896...b97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Klart man kan. Ikke alltid man lykkes, så klart, men man kan.

"What goes around comes around", sier du, trådstarter. Og det er sikkert sant, men det samme gjelder jo deg selv. Nå sitter du f.eks. og grubler på om du er et dårlig menneske, noe som sikkert ikke er særlig behagelig å tenke på.

Men nei, det gjør deg ikke til et dårlig menneske sånn totalt sett. Men det er en dårlig tanke/handling som du på en eller annen måte får betale for.

Anonymkode: 35896...b97

Jeg har i det minste selvinnsikt og er klar over hva jeg tenker og hvorfor jeg tenker det.

Jeg kommer ikke til å måtte betale for at jeg har litt skadefroe tanker.

Jeg har betalt nok.

Jeg kunne aldri flytte sammen med kjæresten min, så vi bor i hver vår bolig for etter et par år med masse styr og faenskap så orker man ikke å vente lenger.

Jeg satt lenge nok på gjerdet og ventet, så jeg måtte gi opp drømmen om et samliv og barn med kjæresten min.

Nå er vi bare særboere

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har i det minste selvinnsikt og er klar over hva jeg tenker og hvorfor jeg tenker det.

Jeg kommer ikke til å måtte betale for at jeg har litt skadefroe tanker.

Jeg har betalt nok.

Jeg kunne aldri flytte sammen med kjæresten min, så vi bor i hver vår bolig for etter et par år med masse styr og faenskap så orker man ikke å vente lenger.

Jeg satt lenge nok på gjerdet og ventet, så jeg måtte gi opp drømmen om et samliv og barn med kjæresten min.

Nå er vi bare særboere

Ts

Personlig tror jeg ikke på slikt. Jeg tror alt er tilfeldig og man får ikke nødvendigvis det man fortjener hverken negativt eller positivt. Men hvis jeg nå skulle trodd på det, ville jeg tenkt at det at du ikke får bo med kjæresten din ikke er å "ha betalt nok" for veldig mye. 

Anonymkode: 3a2ef...b80

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis denne eksen til din samboer hadde blitt syk og død ja. 

AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (38 minutter siden):

Hvis denne eksen til din samboer hadde blitt syk og død ja. 

Ja men jeg tenker han blir straffet ved at hans kjæreste har blitt syk

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er overhodet ingen sammenheng. Kun tilfeldigheter og uflaks.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Eksen til min kjæreste har laget masse problemer for oss tidligere.

I flere år var han helt jævlig og bl.a nektet min kjæreste samvær med sine barn.

Han skulle blande seg inn og styre og bestemme, og jeg fikk ikke lov å bli med på ferie med kjæresten og hans barn.

Jeg fikk ikke lov til å flytte inn i huset til kjæresten og barna, og ikke være i nærheten av barna.

Jeg har i flere år bært nag til denne mannen og ønsket ham dit peppern gror, fordi han fremdeles legger føringer for hvordan barna skal ha det når de er hos sin mor (min kjæreste)

Han ble bedre etter at han fikk seg samboer selv, men har aldri bedt meg eller oss om unnskyldning for all faenskapen han har stelt i stand over flere år.

I dag fikk jeg vite at hans samboer har fått en alvorlig sykdom som muligens har en dødelig utgang hvis behandlingen ikke virker.

Jeg kjenner ikke hans samboer siden jeg kun har møtt henne en gang, men hun virker som en helt normal og hyggelig dame og er nok ikke klar over hvor jævlig hennes samboer har vært mot oss.

Da jeg fikk vite om hennes sykdom ble jeg litt rar inni meg og følte på en slags skadefryd, samtidig som jeg ikke ønsker at hun skal bli alvorlig syk og dø.

Jeg håper at det går bra med damen men lurer på om dette er litt paybacktime mot hennes samboer/eksen til min kjæreste.

Har overhode ikke tro på noen nemesis. Til det er verden altfor urettferdig og tilfeldig.

Hva har f.eks. små unger gjort for å fortjene overgrep? Ensomme eldre som sitter alene; gjelder det kun de som fortjener det?

Men, gode handlinger vil jo helt klart hjelpe de fleste. Gir man en venn støtte, er det vel mer trolig at man får støtte igjen. Osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Neida, du er ikke et dårlig menneske, fordi alle får sånne tanker av og til. Men jeg ville ikke ha oppmuntret til å tenke på det titt og stadig.

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hatt sånne tanker. Ikke en gang om jeg fikk vite at min verste fiende opplevde dette. Ønsker aldri at noen skal bli alvorlig syk. Han hadde kanskje fortjent litt trøbbel, men ikke noe sånt

Anonymkode: 6ddf7...eba

AnonymBruker
Skrevet

Nei du er ikke dårlig menneske. Du fryder deg jo ikke over at hun ble syk for hennes del, men for hans. Selv har jeg nesten håpet at hun som mobbet meg som verst skulle få handicappede barn eller noe så hun hadde måttet bruke tiden på det, ikke fordi jeg vil at barna skal ha redusert liv, men slik at hun får andre ting å tenke på.
Eller at hun får ME eller lignende, så sjansen er mindre for at man ser henne 😛 

Anonymkode: 4c271...9fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei det er ikke damas feil og det er veldig synd at hun er blitt syk, for egentlig så er det jo han som burde blitt syk.

Jeg lurer på om dette er tilfeldig eller om det er skjebnen som spiller inn og istedenfor å straffe han så blir det kjæresten hans som blir syk...

Ts

Skjebnen? Hun har da ikke gjort noe galt... Og du, ingen hadde trengt å bli syke. Ikke velg å vær et sånt menneske som tenker sånn. 

Anonymkode: 5c27c...e59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du virker som et dårlig menneske, ja. 

Anonymkode: 36fd8...ffe

• Liker 1
Skrevet

Du ønsker nok ikke dama syk og død, men du ønsker at han skal få merke noe vondt i livet. Kanskje dette endrer hans væremåte på, men det kan jo gå begge veier.

Får håpe denne dama blir frisk igjen og frem til da at han ikke orker å styre så mye rundt dere som han har gjort.

En annen ting, be han om å slutte bry seg og gjør som dere vil.

AnonymBruker
Skrevet

Skadefryd er ikke uvanlig å føle tror jeg, og selv om du kjente på det så betyr det jo ikke at du faktisk ønsker denne kvinnen vondt.

Når det er sagt så har du kanskje litt sterkere skadefrydfølelse enn jeg har. Jeg kan bli glad når noen jeg misliker og som jeg synes fortjener det driter seg ut på den ene eller andre måten, men når jeg hører om den type alvorlige ting så er jeg nok rask til å føle sympati. Jeg har gått fra å mislike noen (med god grunn) til å bare føle omsorg og omtanke for dem pga en hendelse som var ganske lik. Det var som om hatet forduftet, og ble erstattet av medlidenhet. Og nesten litt dårlig samvittighet for at jeg ønsket dem vondt tidligere. Jeg ville jo bare at de skulle bulke bilen, ikke at barnet skulle få kreft..

Men det er lov å føle det man føler, det ene er ikke nødvendigvis bedre eller riktigere enn det andre, man reagerer jo bare på innsiden og bearbeider ting på litt forskjellig måte. 

Anonymkode: d4e52...a9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...