AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Familie reiser vekk og pga. koronasituasjonen velger jeg å holde avstand til andre, kunne vært med folk, men velger heller å overleve å ikke få korona frivillig slik som russen. Likevel føler jeg at å sove lenge og sitte inne og se på TV når det er massivt folkehav ute i gatene, ikke direkte er ensomt, men bryter litt sosial norm og er ''bortkastet'' for er jo slik at man alltid skal ''gripe dagen'' liksom, og 17. mai er vel litt mer tabu å sitte innendørs på vs. julaften og nyttår. Er det tabu å gå seg en tur i gatene i ført joggebukse og hettegenser, eller må man gå med dress selv om man bare skal til nærmeste benk for å slappe av? Hva ville dere følt hvis dere brukte tiden på jobb/karriere, film på TV og vasking av huset, på selveste 17. mai? Føler en merkelig følelse, ikke ensomhet, men bare at det ikke er helt sosialt lov å ikke delta. Tanker? Tenker å ta meg en joggetur, men når 5,999,999 mennesker i Norge går i tog iført bunad føles det ikke Lov å ''droppe dagen''? Anonymkode: ec965...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Familie reiser vekk og pga. koronasituasjonen velger jeg å holde avstand til andre, kunne vært med folk, men velger heller å overleve å ikke få korona frivillig slik som russen. Likevel føler jeg at å sove lenge og sitte inne og se på TV når det er massivt folkehav ute i gatene, ikke direkte er ensomt, men bryter litt sosial norm og er ''bortkastet'' for er jo slik at man alltid skal ''gripe dagen'' liksom, og 17. mai er vel litt mer tabu å sitte innendørs på vs. julaften og nyttår. Er det tabu å gå seg en tur i gatene i ført joggebukse og hettegenser, eller må man gå med dress selv om man bare skal til nærmeste benk for å slappe av? Hva ville dere følt hvis dere brukte tiden på jobb/karriere, film på TV og vasking av huset, på selveste 17. mai? Føler en merkelig følelse, ikke ensomhet, men bare at det ikke er helt sosialt lov å ikke delta. Tanker? Tenker å ta meg en joggetur, men når 5,999,999 mennesker i Norge går i tog iført bunad føles det ikke Lov å ''droppe dagen''? Anonymkode: ec965...0dd 17. Mai er en ekstra fridag for min del. Gjør som du vil 👍🏼 Anonymkode: 40fe6...ab0 3
Menemen Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det tabu å gå seg en tur i gatene i ført joggebukse og hettegenser, eller må man gå med dress selv om man bare skal til nærmeste benk for å slappe av? Så lenge du ikke går splitter naken kan du gå i det du vil, selv på syttende mai. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 Akkurat i år er det vel ingen som går i tog eller er ute i gatene. Jogg deg en tur, ingen synes at det er rart. Anonymkode: ebf22...2f7 6
NewInTown Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 Det er ingen regler for hva man må ha på seg eller hva man må gjøre på 17.mai. Man må kunne feire den dagen på det viset man selv ønsker. Og i år bør det vel være MER enn greit at man heller tar seg en joggetur, eller går seg en tur til "nærmeste benk" iført joggeklær.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #6 Skrevet 16. mai 2021 Det er veldig vanlig å gå tur og fjelltur på 17. Mai. Som regel går de ikke i bunad eller dress på fjellet, selv på 17. Mai og selv om noen gjør det. Jeg for min del hadde ikke villet svette og skitne ut min flotte bunad ved å gå fjelltur med den på. Anonymkode: d991a...71f 1
Danseskjørt Skrevet 16. mai 2021 #7 Skrevet 16. mai 2021 Det er ingen som går i tog i år hvertfall tenker du på normale år? Ingen stusser om du feirer dagen inne. Kos deg.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #8 Skrevet 16. mai 2021 Jeg har tenkt meg på fjelltur i morgen hvis været blir bra. Anonymkode: 2e252...74a 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #9 Skrevet 16. mai 2021 Er det virkelig så rart å gå ute i joggebukse på 17.mai? Jeg pleier ofte å starte 17.mai litt sent med middag rundt 16-tiden, og går jo alltid tur med hunden i joggebukse og slik før jeg har gjort meg klar. Bor i ganske sentralt i Oslo. Føler ikke egentlig at folk ser noe spesielt rart på meg, selv når jeg går forbi folk som er kledd i finstasen. Anonymkode: 78718...7d0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #10 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): når det er massivt folkehav ute i gatene AnonymBruker skrev (50 minutter siden): når 5,999,999 mennesker i Norge går i tog iført bunad Har dere ikke Covid-19 der du bor? Anonymkode: 16482...607 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #11 Skrevet 16. mai 2021 Jeg skal ikke feire i år, kommer til å gå i joggebukse hele dagen, også ute på tur med hunden Anonymkode: 52a47...4a4
Jessic_a Skrevet 16. mai 2021 #12 Skrevet 16. mai 2021 Jeg skal gå i turklær stort sett hele imorgen da vi skal på skogstur. Bare gå deg tur og husk at vi er i en veldig merkelig tid. Hadde ikke reagert på andre med joggebukse
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #13 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har dere ikke Covid-19 der du bor? Anonymkode: 16482...607 Det er ikke alle som bor i Oslo vet du. Det er mange småsteder i landet, der det ikke bor mer enn 30-40 stk.. Anonymkode: a6c18...00f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #14 Skrevet 16. mai 2021 Jeg er student og skal studere, som jeg har gjort de siste årene. Tar meg en løpetur før det verste maset ute. Så har jeg ordna meg noe digg mat. Ellers er det lite 17.mai å spore her i gården. Anonymkode: 3736d...c13 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #15 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke alle som bor i Oslo vet du. Det er mange småsteder i landet, der det ikke bor mer enn 30-40 stk.. Anonymkode: a6c18...00f Er det virkelig noen kommuner som skal arrangere tog i morgen? 😮 Trodde det var forbudt over hele landet. Anonymkode: 16482...607 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #16 Skrevet 16. mai 2021 Syntes det er flott at du bidrar til innsatsen, jeg skal også gjøre det samme. Vi får vente med skikkelig 17. mai til neste år forhåpentligvis. Anonymkode: fc3e0...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #17 Skrevet 16. mai 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er student og skal studere, som jeg har gjort de siste årene. Tar meg en løpetur før det verste maset ute. Så har jeg ordna meg noe digg mat. Ellers er det lite 17.mai å spore her i gården. Anonymkode: 3736d...c13 Føler du ikke dårlig samvittighet for å ikke følge samfunnesnorm og delta i maset/felles feiringen? Anonymkode: ec965...0dd
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #18 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Familie reiser vekk og pga. koronasituasjonen velger jeg å holde avstand til andre, kunne vært med folk, men velger heller å overleve å ikke få korona frivillig slik som russen. Likevel føler jeg at å sove lenge og sitte inne og se på TV når det er massivt folkehav ute i gatene, ikke direkte er ensomt, men bryter litt sosial norm og er ''bortkastet'' for er jo slik at man alltid skal ''gripe dagen'' liksom, og 17. mai er vel litt mer tabu å sitte innendørs på vs. julaften og nyttår. Er det tabu å gå seg en tur i gatene i ført joggebukse og hettegenser, eller må man gå med dress selv om man bare skal til nærmeste benk for å slappe av? Hva ville dere følt hvis dere brukte tiden på jobb/karriere, film på TV og vasking av huset, på selveste 17. mai? Føler en merkelig følelse, ikke ensomhet, men bare at det ikke er helt sosialt lov å ikke delta. Tanker? Tenker å ta meg en joggetur, men når 5,999,999 mennesker i Norge går i tog iført bunad føles det ikke Lov å ''droppe dagen''? Anonymkode: ec965...0dd Nå finnes det jo en mellomting mellom å isolere seg helt og å la seg smitte frivillig, da. Anonymkode: d5649...da2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #19 Skrevet 16. mai 2021 Jeg har hatt mange 17.maier alene, da jenta har vært hos far. Synes det er helt fantastisk. På sånne dager og annen høytid, er det så store forventninger, og de er lett knuses. Det vises selvfølgelig ikke på snap, face eller insta. Der vises det perfekte, og det er det også sikkert hos mange. I år blir det meg og jenta, har ingen familie her og liten omgangskrets. Vi skal kose oss og det blir som en ekstra fridag 🙂 Skal pynte litt med lys og servietter, men dropper bunaden 🙂 Anonymkode: 03fcb...fc1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #20 Skrevet 17. mai 2021 Noen som er ute i Oslo og vet hvordan livet er? Går jeg glipp av mye gøy i gatene eller er alt stengt? Anonymkode: ec965...0dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå