AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Del Skrevet 16. mai 2021 Nå har jeg tenkt på dette her siden august og tror jeg vet hva jeg vil, eller ihvertfall sånn halvveis da. Så jeg går andre året på en bachelor innenfor økonomi. Er nå midt i eksamensperioden og kjenner på en fortvilelse over at uansett hvor godt jeg jobber med fagene gjennom semesteret, har det ikke dukket opp noen gode karakterer. Nå føler jeg at jeg bare gjør eksamenene for å kunne bestå, uansett karakter. De eneste fagene jeg klarer godt er de fagene vi har bestått/ikke bestått i, som da er disse realfagene. De andre fagene med bokstavkarakter, er såkalte drøftingsfag. Og jeg er dårlig på å drøfte! Men jeg har planer. Jeg kommer til å fullføre denne graden ettersom jeg fortsatt er usikker på hva jeg eventuelt vil bli, og at jeg i tillegg har en daglig leder-jobb jeg kan hoppe på neste år, om jeg vil. I tillegg er økonomi godt å ha, siden det er utallig mange jobbmuligheter (kanskje ikke med mine karakterer, men det får være). Men planen min til høsten er å ta realfag som privatist ved akademiet. Da som nettstudier siden det er mye obligatorisk på universitetet jeg går på. Jeg tenker å ta r1, r2 og fysikk 1, for da har jeg enda flere studier å velge mellom etterpå. Jeg interesserer meg for bygg- og anleggsbransjen og tenker kanskje å gå den retningen neste høst, men som sagt, jeg er enda ikke helt sikker. Men å ta realfag skader ingen og da slipper jeg eventuelt å bruke ekstra tid på å få meg utdanning (er forresten 21 år). Jeg bor altså et steinkast unna akademiet sin skole i byen jeg studerer i, og lurer på om noen har tatt nettstudier hos akademiet og fått tilgang til lokalet? Noen har fortalt meg at jeg får en kode og et adgangskort, men jeg finner ingen informasjon om det. Det hadde isåfall vært veldig fint på de dagene været er deprimerende å gå ut i, og jeg ikke er nødt til å dra på universitetet som ligger et lite stykke unna. Et annet spørsmål er om dere er fornøyde? Akademiet var det jeg fant som ikke kosta skjorta (Sonans kosta vel 10k mer ellernoe). Og har dere brukt eksternt læringsmateriale i tillegg til det de bruker? Føler egentlig at det høres «shady» ut at man ikke trenger bøker... Kanskje bare meg? Setter isåfall stor pris på alle svar jeg får Anonymkode: dcfb6...bf0 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1479108-ang%C3%A5ende-akademiet-nettstudier/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kastanjefrø Skrevet 16. mai 2021 #2 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå har jeg tenkt på dette her siden august og tror jeg vet hva jeg vil, eller ihvertfall sånn halvveis da. Så jeg går andre året på en bachelor innenfor økonomi. Er nå midt i eksamensperioden og kjenner på en fortvilelse over at uansett hvor godt jeg jobber med fagene gjennom semesteret, har det ikke dukket opp noen gode karakterer. Nå føler jeg at jeg bare gjør eksamenene for å kunne bestå, uansett karakter. De eneste fagene jeg klarer godt er de fagene vi har bestått/ikke bestått i, som da er disse realfagene. De andre fagene med bokstavkarakter, er såkalte drøftingsfag. Og jeg er dårlig på å drøfte! Men jeg har planer. Jeg kommer til å fullføre denne graden ettersom jeg fortsatt er usikker på hva jeg eventuelt vil bli, og at jeg i tillegg har en daglig leder-jobb jeg kan hoppe på neste år, om jeg vil. I tillegg er økonomi godt å ha, siden det er utallig mange jobbmuligheter (kanskje ikke med mine karakterer, men det får være). Men planen min til høsten er å ta realfag som privatist ved akademiet. Da som nettstudier siden det er mye obligatorisk på universitetet jeg går på. Jeg tenker å ta r1, r2 og fysikk 1, for da har jeg enda flere studier å velge mellom etterpå. Jeg interesserer meg for bygg- og anleggsbransjen og tenker kanskje å gå den retningen neste høst, men som sagt, jeg er enda ikke helt sikker. Men å ta realfag skader ingen og da slipper jeg eventuelt å bruke ekstra tid på å få meg utdanning (er forresten 21 år). Jeg bor altså et steinkast unna akademiet sin skole i byen jeg studerer i, og lurer på om noen har tatt nettstudier hos akademiet og fått tilgang til lokalet? Noen har fortalt meg at jeg får en kode og et adgangskort, men jeg finner ingen informasjon om det. Det hadde isåfall vært veldig fint på de dagene været er deprimerende å gå ut i, og jeg ikke er nødt til å dra på universitetet som ligger et lite stykke unna. Et annet spørsmål er om dere er fornøyde? Akademiet var det jeg fant som ikke kosta skjorta (Sonans kosta vel 10k mer ellernoe). Og har dere brukt eksternt læringsmateriale i tillegg til det de bruker? Føler egentlig at det høres «shady» ut at man ikke trenger bøker... Kanskje bare meg? Setter isåfall stor pris på alle svar jeg får Anonymkode: dcfb6...bf0 Rimelig sikker på at ask har det beste nettilbudet, de er også billigst. Til høsten tilbyr de også prøvemuntlig inkludert i prisen. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1479108-ang%C3%A5ende-akademiet-nettstudier/#findComment-27573612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå