Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei! Er det noen av dere prøvere som under dere et glass vin under prøvingen? Jeg fant frem et glass nå også tenkte jeg kanskje det kom til å være negativt for fertiliteten. Finner liksom ikke så mye forskning på akkurat det. Så tenker jeg også at et glass i ny og ne må vel være greit. 

Til info, jeg drikker sånn en gang hvert halvår   :ler:

Anonymkode: a23de...909

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal en del til før det går ut over fertiliteten. Det er viktigere at du slapper av og koser deg, enn at du stresser med hva som kan skje. Men jeg ville droppet ei real russefylla. 

Anonymkode: b8da2...2cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har lite å si på fertiliteten (normalt konsum). 

Ett-to glass etter befruktning har ikke noe å si. Men frarådes, da det er lett å "bikke over" og drikke mer, eller hyppigere. 

Fyll er ikke heldig. Selv rett etter befruktning kan det gjøre skader. 

Anonymkode: ebdbe...7f8

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på fylla jevnt og trutt som prøver. 

Anonymkode: a0a3f...95d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker man skal leve som før om man prøver. Tenk om det tar 6mnd-1år før man blir gravid. Da er det dumt at man hele tiden skal tenke på at man ikke kan gjøre sånn eller sånn. Tror også kroppen slapper mer av om man ikke konstant er redd for å gjøre feil. Man trenger ikke drikke seg drita, men 1-3 glass vin en lørdag bør gå fint.

Anonymkode: 52591...7e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk så mange helt friske fine barn som er blitt til i fylla... Tror nok det går helt fint. Kan jo ta lang tid før man blir gravid også. 

Anonymkode: 52817...91e

AnonymBruker
Skrevet

Lev som normalt! Du aner ikke hvor lenge du skal være en prøver, og da er det best å ha rom for et helt liv, ikke bare prøvingen! ❤

Anonymkode: bdfa5...5bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må leve som før frem til positiv test ja. Hvis jeg skulle levd som gravid frem til positiv test så hadde det vært lang drygd! Over 2 år før jeg i det hele tatt så to streker så🙄

Anonymkode: 6a7b4...d77

AnonymBruker
Skrevet

Uenig i alle som oppfordrer til leve som før, om det innebærer fylla.

De første dagene og ukene er sentrale for utviklingen. Selv om barnet fremstår "helt friskt" er det flere studier som viser at tidlige fyllekuler kan ha sammenheng med utfordringer som lærevansker, adhd, og mer.

Hvorfor gi barnet annet en de beste forutsetninger i livet? Er fylla virkelig så viktig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De første dagene og ukene er sentrale for utviklingen. Selv om barnet fremstår "helt friskt" er det flere studier som viser at tidlige fyllekuler kan ha sammenheng med utfordringer som lærevansker, adhd, og mer.

Hvorfor gi barnet annet en de beste forutsetninger i livet? Er fylla virkelig så viktig? 

Enig i det. Kunne aldri dratt på en fyllekule. Kun ett eller to glass vin en kveld 

Anonymkode: a23de...909

AnonymBruker
Skrevet

Lev som normalt.... kjenner flere som var fulle før de visste at var gravide. Barna er helt funksjonsfriske og sunne

Anonymkode: 966a5...1b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel ingen som oppfordrer til gjentatte fyllekuler. Herrefred. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å dra på fylla er da ikke normalen for voksne mennesker? For meg er alkohol ett-to glass med vin eller øl.

Tror ikke de skriver «lev som før» har i tankene at TS skal dra på en skikkelig fyllekule akkurat, det er jo ikke sunt om man er prøver eller ei.

Anonymkode: 87b82...485

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er vel ingen som oppfordrer til gjentatte fyllekuler. Herrefred. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Å dra på fylla er da ikke normalen for voksne mennesker? For meg er alkohol ett-to glass med vin eller øl.

Tror ikke de skriver «lev som før» har i tankene at TS skal dra på en skikkelig fyllekule akkurat, det er jo ikke sunt om man er prøver eller ei.

Anonymkode: 87b82...485

Og derfor presiserer jeg "...om det innebærer fylla". For enkelte er det dessverre normalen, også i voksen alder. Det er derfor råd om at 1-2 glass går fint lett kan misforstås. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...