PetterKanin Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Noen som jobber eller har jobbet på butikk hvor den som er i kassen faktisk får lov til å sitte, eller er dette tøvet med at man skal stå der gjengs i alle kjeder?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Det er vel forskjellig etter som hvor man bor. Her sitter de på Coop og står på Kiwi. Anonymkode: 4339f...956
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Noen som jobber eller har jobbet på butikk hvor den som er i kassen faktisk får lov til å sitte, eller er dette tøvet med at man skal stå der gjengs i alle kjeder? Hos oss har vi stol vi kan sitter på (coop). Jeg bytter på å stå og sitter, synes det er mest behagelig. Når det ikke er kunder må man selvsagt gå å rydde i hyller/fylle på varer i nærheten. Anonymkode: d5659...eee 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Noen som jobber eller har jobbet på butikk hvor den som er i kassen faktisk får lov til å sitte, eller er dette tøvet med at man skal stå der gjengs i alle kjeder? i byen jeg bor i sitter de som vil og står de som vil Anonymkode: 8085c...bcf 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #6 Skrevet 16. mai 2021 PetterKanin skrev (6 minutter siden): Noen som jobber eller har jobbet på butikk hvor den som er i kassen faktisk får lov til å sitte, eller er dette tøvet med at man skal stå der gjengs i alle kjeder? Huh? Jeg jobbet i kasse i over ti år på Meny. Fritt valg . (Men når man har selvbetjeningsvakt må man stå rett opp og ned som en idiot i timesvis.) Anonymkode: 8e958...e77 1
PetterKanin Skrevet 16. mai 2021 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2021 Bra👍 Har bare aldri selv sett en stol bak kassene i kjedebutikker.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #8 Skrevet 16. mai 2021 Dette er en av årsakene til at jeg sluttet å jobbe på apotek! Fikk åreknuter i bena av å måtte stå og gå hele dagen. Var helt ødelagt hver dag etter jobb, selv med støttestrømper på. Anonymkode: 9819e...cfe 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #9 Skrevet 16. mai 2021 På min lokale Kiwi-kiwi så sitter de i kassa. Anonymkode: 2ec44...8e5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #10 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er en av årsakene til at jeg sluttet å jobbe på apotek! Fikk åreknuter i bena av å måtte stå og gå hele dagen. Var helt ødelagt hver dag etter jobb, selv med støttestrømper på. Anonymkode: 9819e...cfe Sikker på at ikke overvekt var en medvirkende faktor? Mange står og går dagen lang uten å få åreknuter av den grunn. Anonymkode: e9d43...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #11 Skrevet 16. mai 2021 Jeg fikk tilbud om stol da jeg jobbet på café, men den var bare i veien. Mye bedre å stå i kassen enn å sitte. Anonymkode: 3600e...ec3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #12 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sikker på at ikke overvekt var en medvirkende faktor? Mange står og går dagen lang uten å få åreknuter av den grunn. Anonymkode: e9d43...a6a Ikke meg du siterte, men jeg er 180 høy og 59 kilo og fikk problemer med bena da jeg jobbet i butikk hvor vi måtte stå og gå hele dagen ( Cubus) Anonymkode: 285e7...f3d
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #13 Skrevet 16. mai 2021 Coop Obs, vi har stol å sitte på. Kan selvfølgelig også stå om man vil. Anonymkode: 0d1f3...e92
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #14 Skrevet 16. mai 2021 Jeg jobber i varehus og går hele dagen uten problemer, men å stå i ro over så lang tid er drepen for hele bevegelsessystemet. Her jeg bor er det kun Rema jeg har sett som har stoler man kan sitte på. Anonymkode: c7106...22d
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #15 Skrevet 16. mai 2021 PetterKanin skrev (3 timer siden): Noen som jobber eller har jobbet på butikk hvor den som er i kassen faktisk får lov til å sitte, eller er dette tøvet med at man skal stå der gjengs i alle kjeder? Jeg jobba 12år i coop og jeg satt i kassen men holdt meg på beina når jeg ryddet i hyller, satte på plass varer og rydda flaskebordet. Anonymkode: 408a9...708 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #16 Skrevet 16. mai 2021 Har jobbet på meny og kiwi, flere ulike butikker. Var aldri et problem å sitte om man ville det. De fleste vekslet litt på, men for min del kunne jeg bare stå i kortere perioder for avlastingens del da kassen var for lav til å stå oppreist ved uten å bli lut i rygg eller bøyd i nakke. Jeg er 166 cm høy og vil tro at jeg ikke er den eneste som syntes kassa ble for lav til å stå i lengre tid. Anonymkode: 21314...6ed
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #17 Skrevet 16. mai 2021 Jeg jobber i Coop-kjeden og i butikken må alle stå i kassa, det går raskere. Anonymkode: 56775...4bd
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #18 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg jobber i Coop-kjeden og i butikken må alle stå i kassa, det går raskere. Anonymkode: 56775...4bd Går det egentlig raskere? Jeg jobber saktere når jeg er sliten og for meg så er det å stå rett opp og ned i lengre perioder utholdelig. Da fokuserer jeg på det istedenfor og gjør en dårligere jobb. Blir litt tåkete i hodet på en måte. Har jobbet på nille og det var helt jævlig, liten butikk så å rydde i hyller å sette på plass varer tok to sekunder og da var det mye ståing, måtte ta 100 runder i butikken for å lete etter ting å gjøre og bare holde beina opptatt. Kjedet meg, hadde det vondt og ville hjem 90% av dagen. Jobbet også på et bakeri og det var type samlebånd oppgaver og jeg kan garantere at jeg hadde vært mer effektiv om jeg fikk sitte. Jobbet på et slags matlager med mye å gjøre og det var mye frem og tilbake så der var jeg opptatt og i aktivitet hele dagen så da gikk det helt fint. Jeg skjønner at butikkeiere ikke vil ha stoler da de er redd for at de ansatte heller sitter hele dagen fremfor å gjøre arbeidsoppgavene sine og at det kanskje kan se litt slapt ut for kunder. Men jeg tror i mange jobber vil det være bedre med stol enn uten. Anonymkode: 0c7fa...12b
Million Skrevet 17. mai 2021 #19 Skrevet 17. mai 2021 I mine lokale Kiwi og Rema butikker, bytter de på å stå og sitte i kassen. Det virker som det er fritt valg, alt etter hva de selv vil.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #20 Skrevet 17. mai 2021 Jeg satt på stol i kassen når jeg måtte være der over lengre tid. Men om det var få kunder ryddet/fylte man på varer samtidig, da var det lettere å stå, for enklere å bevege seg frem og tilbake. Men det var en stol som sto i kasseområdet (type kontorstol), det var lov og meningen at vi kunne bruke den. Arbeidsgiver tjener ikke på at man ødelegger beina. Anonymkode: f9866...080
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå