Gå til innhold

Kan man ettersteke marengs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp! Tidligere i dag lagde jeg en marengsbunn, stekte den i 1,5 time, men oppdaget nå at den er rå inni. Kan jeg redde den? Kan jeg putte den inn i ovnen 1 time til? Hvilken temperatur skal jeg ha på? 

Anonymkode: a7293...44c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok laget en ny. Tipper den blir steinhard utenpå om du steker den på nytt nå.

Anonymkode: 7dda2...145

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville nok laget en ny. Tipper den blir steinhard utenpå om du steker den på nytt nå.

Anonymkode: 7dda2...145

Selv om jeg har veeeldig lav temperatur? 
Har dessverre ikke nok egg til å lage en ny 😕

Kan eventuelt lage brownies da jeg har en pakke ferdigmix 😅

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har laget pavlovabunn skal den jo være myk inni. Marengsbunn skal være hard, men spør du meg er ikke marengsbunn godt siden den er så hard. Kanskje du bare kan bruke den som en pavlovabunn?

Anonymkode: 52e3b...348

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du har laget pavlovabunn skal den jo være myk inni. Marengsbunn skal være hard, men spør du meg er ikke marengsbunn godt siden den er så hard. Kanskje du bare kan bruke den som en pavlovabunn?

Anonymkode: 52e3b...348

Det er til pavlova! Men den skal vel ikke være helt skum inni? 😅

AnonymBruker
Skrevet

Den er som ustekt kakerøre inni. Ikke fullstendig flytende, men nesten...

Skrevet

Jeg hadde gitt den 5-10 min i ovnen med aluminiumsfolie over!

Skrevet

Den skal ikke være flytende inni nei 😅 Hadde puttet den inni ovnen litt til! Bedre med en overstekt marengsbunn enn rå pavlovabunn 🙈 😄 den ene er jo god men ikke perfekt, og den andre er uspiselig 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vil bli for hard utenpå.

Knekk av det som er tørt. Og lag Eton Mess (eller en variant av det) i stedet ;)

Anonymkode: 959da...e01

• Liker 2
Skrevet

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er til pavlova! Men den skal vel ikke være helt skum inni? 😅

Den skal ikke være flytende, men den kan godt være litt marshmellowsaktig under den sprø overflaten. Det er det aller beste. Sett den i ovnen på 100 grader i 30 minutter, slå av ovnen og la den stå til i morgen tidlig, da tenker jeg den blir bra.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt den i ovnen nå i ca. 45 min på 100 grader. Men den er jo fremdeles nesten helt rå inni? 😅

Er det noe feil jeg gjør når jeg lager den mon tro?
6 eggehviter pisket stivt, sukker, maisena og edikk. 

Skrevet

Du har for lav temperatur til å steke den.

Den oppskriften jeg bruker sier 1,5 timer på nest nederste rille og 120 grader. Da slår jeg av ovnen etter 1,5 timer og lar bunnen stå til neste morgen. Jeg bruker 4 eggehviter til denne.

Men hvordan vet du at den er rå inni? Driver du og kutter i den? Det er ganske lett å sjekke om den er ferdig, da er den lett og løsner lett fra bakepapiret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...