AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 For at hun har tre fra før. Med to forskjellige menn. Far nr 1 deltar ikke i det hele tatt, far nr to er grei han, men de ble gravide før de ble kjærester liksom. Det er mye styr med de to eldste med far nr 1, og han har og to nye barn på sin kant. Venninnen min tror jeg lever veldig i nuet, og det kan på sett og vis være bra det. Men nå vil hun ha nr fire, hun er uten jobb, og synes det er koselig med babyer. Det gjør jeg og, men jeg tror hun glemmer at vi skal følge opp disse barna og. Hva om hun blir alene? Ikke at man skal foregripe begivenheter, men hadde dere andre tenkt over what if, liksom? Anonymkode: b8f45...910
Gjest Skogsalv Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Hvem er " vi " ?? ( som skal følge opp ) Om dere ikke har bytta fil- og nå er samboere,med sperm fra banken : så er det ærlig talt ikke din sak. Hvis du ikke er et troll da ,,,et av disse som elsker å disse uføre og andre som ikke jobber,som har nerve til formere seg ... ...eller en vonbroten deltidsfar med for mye tid til overs..." som" spør for " en venn(inne).
Fiffig Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Det er vel fullstendig opp til henne? Verden er jo så fri at folk får lov til å gjøre både gode og dårlige valg, uten at andre kan gripe inn. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 Skogsalv skrev (1 minutt siden): Hvem er " vi " ?? ( som skal følge opp ) Om dere ikke har bytta fil- og nå er samboere,med sperm fra banken : så er det ærlig talt ikke din sak. Hvis du ikke er et troll da ,,,et av disse som elsker å disse uføre og andre som ikke jobber,som har nerve til formere seg ... ...eller en vonbroten deltidsfar med for mye tid til overs..." som" spør for " en venn(inne). Å være i jobb bør kanskje prioriteres før man får barn nummer fire? Eventuelt uføretrygd, poenget er at det er greit med en stabil inntekt før man får enda flere barn. Anonymkode: b285e...46c 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 Det høres lurt ut å få seg inntekt før hun får flere barn. Som venninne kan du kanskje tilby deg å hjelpe henne med jobbsøk, finne kurs/ utdanning eller slikt som kan hjelpe henne til å nå målet hennes på en god måte. Men til syvende og sist er hennes liv hennes valg. Anonymkode: 92b3c...38b 2
Gjest O.G. Skrevet 16. mai 2021 #6 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): For at hun har tre fra før. Med to forskjellige menn. Far nr 1 deltar ikke i det hele tatt, far nr to er grei han, men de ble gravide før de ble kjærester liksom. Det er mye styr med de to eldste med far nr 1, og han har og to nye barn på sin kant. Venninnen min tror jeg lever veldig i nuet, og det kan på sett og vis være bra det. Men nå vil hun ha nr fire, hun er uten jobb, og synes det er koselig med babyer. Det gjør jeg og, men jeg tror hun glemmer at vi skal følge opp disse barna og. Hva om hun blir alene? Ikke at man skal foregripe begivenheter, men hadde dere andre tenkt over what if, liksom? Anonymkode: b8f45...910 Ikke ditt problem.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #7 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): For at hun har tre fra før. Med to forskjellige menn. Far nr 1 deltar ikke i det hele tatt, far nr to er grei han, men de ble gravide før de ble kjærester liksom. Det er mye styr med de to eldste med far nr 1, og han har og to nye barn på sin kant. Venninnen min tror jeg lever veldig i nuet, og det kan på sett og vis være bra det. Men nå vil hun ha nr fire, hun er uten jobb, og synes det er koselig med babyer. Det gjør jeg og, men jeg tror hun glemmer at vi skal følge opp disse barna og. Hva om hun blir alene? Ikke at man skal foregripe begivenheter, men hadde dere andre tenkt over what if, liksom? Anonymkode: b8f45...910 Hun er tydeligvis totalt uvitende om hva alle barna vil kreve av tid og ressurser. Men det er et fritt land, og hun er fri til å velge seg et vanskelig og krevende liv. Anonymkode: b6fd5...f29 2
Gjest Skogsalv Skrevet 16. mai 2021 #8 Skrevet 16. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Å være i jobb bør kanskje prioriteres før man får barn nummer fire? Eventuelt uføretrygd, poenget er at det er greit med en stabil inntekt før man får enda flere barn. Anonymkode: b285e...46c Virker som mannen hennes ,som hun har 2 med jobber da . Så hun er vel hjemmeværende ,med 3 barn. Ser ikke problemet. Synes de små stikka i teksten sier mye om TS,,,ligger lite genuin bekymring bak,, kun oppgulp ! Hun nevner heller ingenting om dårlig økonomi. Men mulig historien endres når hun får lite medhold ...😎 Endret 16. mai 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #9 Skrevet 16. mai 2021 Nei, jeg er absolutt ikke annet enn oppriktig nysgjerrig på hvordan hun tenker, og selvfølgelig, blir det hun og samboer for alltid er det ingen grunn for at ikke dette går fint. Det er selvfølgelig hennes eget valg, og heldigvis for det-men jeg tenker litt på hvordan det har vært. Først samlivsbrudd med far nr en, og en tung tid der. Ny mann, som er i jobb, og veldig god mann, men jeg har også levd såpass lenge at jeg ikke kan garantere hva som varer evig. Poenget er at hun er enda ung(30-ish), og jeg tenkte kanskje hun prioriterte jobb eller utdannelse før flere barn. Men dere har helt rett-er ikke min sak. Så ikke slemt ment eller oppgulp eller hva dere skrev. Jeg er alene med to barn selv og vet hvor tøft det er. ts Anonymkode: b8f45...910 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #10 Skrevet 16. mai 2021 Det er jo fint at du vil beskytte henne. Men har hun samboer, så er de to om både økonomi og valg angående barn. Da kommer det også an på hvilke ønsker og planer samboeren har. Anonymkode: 92b3c...38b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #11 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nei, jeg er absolutt ikke annet enn oppriktig nysgjerrig på hvordan hun tenker, og selvfølgelig, blir det hun og samboer for alltid er det ingen grunn for at ikke dette går fint. Det er selvfølgelig hennes eget valg, og heldigvis for det-men jeg tenker litt på hvordan det har vært. Først samlivsbrudd med far nr en, og en tung tid der. Ny mann, som er i jobb, og veldig god mann, men jeg har også levd såpass lenge at jeg ikke kan garantere hva som varer evig. Poenget er at hun er enda ung(30-ish), og jeg tenkte kanskje hun prioriterte jobb eller utdannelse før flere barn. Men dere har helt rett-er ikke min sak. Så ikke slemt ment eller oppgulp eller hva dere skrev. Jeg er alene med to barn selv og vet hvor tøft det er. ts Anonymkode: b8f45...910 Da er det vel bedre å spørre henne enn å spørre her? Anonymkode: f5d3c...ad2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #12 Skrevet 16. mai 2021 Veldig merkelig problemstilling. Dette er en venninne. Du trenger da virkelig ikke å bekymre deg for det, så lenge barna får det de skal ha av omsorg, tak over hodet osv. Virker som du prøver å få folk her inne til å snakke dritt om henne, slik at du av en eller annen grunn skal føle deg bedre?! Anonymkode: 0732e...f3c
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #13 Skrevet 16. mai 2021 Jeg skjønner godt at du er bekymret for henne og for barna. Det at babyer er søte er ikke god nok grunn til å få er barn til. Fortsetter hun å tenke slik, så blir det er helt fotball-lag etterhvert😉 Har din venninne begrenset vilje eller evne til å tenke konsekvenser? Er hun av typen som se en alt valp & kjøper den uten å tenke på at det koster penger og at hun da har en hun de neste 10-15 årene? Anonymkode: efcd1...6d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå