AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Har ingen erfaring med eller kjennskap til Montesorripedagogikken utover det lille jeg har lest på en av skolenes nettside. Dere med barn på Monesorri-skole: hva er du mer og mindre fornøyd med? Har veldig lyst til å søke barnet inn på Montesorri eller Steinerskole. Anonymkode: e38a4...9d7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Montessoripedagogikk baserer seg på aldersblanding i et dynamisk miljø med åpne oppgaver som skal undersøkes og brukes. Visse ting må gjøres i løpet av en uke/dag, men friheten til å oppsøke og oppdage kunnskapen selv står sentralt. Ut over dette holder lærer presentsasjoner om temaer for en liten gruppe elever av gangen. Jeg anbefaler det for alle som ønsker en annen vinkling enn standard «alle som er født i samme år skal gå i klasse sammen»-mentalitet eller motstand mot statisk utdanningsløp fra 1. til 10. klasse. Lykke til med valget! Anonymkode: f61c0...d3b 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Har selv gått på montessoriskolen. Var helt greit det. Noen deler av pedagogikken passet meg ypperlig, mens andre deler kunne jeg vært foruten. Usikker på om jeg vil sende mine barn dit, det må jeg ta en vurdering på når den tid kommer. Anonymkode: 761ce...32c
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 Har barn i Steinerbarnehage. Er veldig glad for det. Anonymkode: c0124...538
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #5 Skrevet 17. mai 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Har barn i Steinerbarnehage. Er veldig glad for det. Anonymkode: c0124...538 Steiner og montessori har ingenting med hverandre å gjøre. Greit å være klar over😊 Anonymkode: 53ce4...51e 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Har selv gått på montessoriskolen. Var helt greit det. Noen deler av pedagogikken passet meg ypperlig, mens andre deler kunne jeg vært foruten. Usikker på om jeg vil sende mine barn dit, det må jeg ta en vurdering på når den tid kommer. Anonymkode: 761ce...32c Hadde vært veldig interessant om du kunne fortelle litt om hva som passet deg og hva du ikke likte? Anonymkode: 53ce4...51e
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #7 Skrevet 17. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Steiner og montessori har ingenting med hverandre å gjøre. Greit å være klar over😊 Anonymkode: 53ce4...51e Står i HI at ts vil høre fra de med barn på Steiner eller Montessoriskole... Anonymkode: c0124...538
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #8 Skrevet 17. mai 2021 Bare erfaring med Montesorribarnehage. Det er veldig bra! Strålende fornøyd. Men det er en del stillesitting. Barna sitter stille fra morgen til rundt 13 og gjør kognitive oppgaver Anonymkode: 4b122...c65 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #9 Skrevet 17. mai 2021 Har gått hele grunnskolen på Montessori-skolen selv. Fikk ikke problemer med skolearbeid knyttet til min ADHD før jeg kom på VGS. På grunnskolen fikk vi styre mye selv, følge interessene våre, trengte ikke å sitte mye stille osv., derfor var ADHD-en sjeldent et problem for meg. På videregående måtte jeg sitte stille i 8 timer om dagen, det var veldig utfordrende å følge med da, så måtte lære meg alt på nytt etter skolen. Haha. Anonymkode: 09844...cbf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå