Gå til innhold

Bunadssølje på skolefeiring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Skolen til vår 3.klassing gir alle elevene en "normal" feiring på skolen 18.mai. Det er tog, leker, is, pølser, taler og musikk. De får selvsagt pynte seg. Vår datter vil ha på bunad,  og jef lurer på om det er greit å ikke bruke søljer? Det er jo en del av antrekket,  men er redd for at den kan bli borte....

Anonymkode: a4fe9...e2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir bare rart. 

Anonymkode: 2adff...3d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det blir bare rart. 

Skolen har sagt de kan pynte seg med bunad om de ønsker det. Hvorfor blir det rart å gi barna en feiring I en krevende tid. ? Barna vet det er dagwn etter 17.mai, men gleden er minst like stor...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skolen har sagt de kan pynte seg med bunad om de ønsker det. Hvorfor blir det rart å gi barna en feiring I en krevende tid. ? Barna vet det er dagwn etter 17.mai, men gleden er minst like stor...

Altså, det blir rart å sende henne i bunad uten sølje. Bunaden bør være hel. 

• Liker 3
Skrevet

Går det an å feste sølja ekstra godt? Sy den fast eller noe? 

AnonymBruker
Skrevet

Bunad uten søljer går fint det. Er ikke sånn at folk gikk rundt nedlesset i sølv i hine hårde dager, heller. 

Anonymkode: ad6fc...452

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint uten sølje. Eneste som teller er at jenta føler seg pyntet og fin.

Anonymkode: 79f08...b1d

• Liker 5
Skrevet

Kanskje litt for sent nå, men jeg hadde vurdert å kjøpe en billig sølje fra name it. Så de hadde da jeg kjøpte bunadsskjorte. Eller kanskje du eller en bestemor har en fin (men ikke verdifull) brosje som kan brukes til pynt? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det vi feirer 18. mai?

Anonymkode: a46b4...5b7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt henne avgårde med barnesølje.  Men ikke med arvesølje jeg var redd for. 

Evt hadde jeg tråklet den fast.  

Bunad uten sølv går jo også bra!

Anonymkode: 85040...855

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At den forsvinner kan skje hvor og når som helst. Sett den på og pust med magen. Du kan ikke kontrollere alt her i verden.

Anonymkode: 02fc0...dc6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også droppet sølje og heller brukt en 17.mai-sløyfe i halsen (av den typen som festes med sikkerhetsnål). 

Anonymkode: 447da...c1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er det vi feirer 18. mai?

Anonymkode: a46b4...5b7

Ikke vær så vanskelig...🙄

Anonymkode: 573f7...97a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Skolen til vår 3.klassing gir alle elevene en "normal" feiring på skolen 18.mai. Det er tog, leker, is, pølser, taler og musikk. De får selvsagt pynte seg. Vår datter vil ha på bunad,  og jef lurer på om det er greit å ikke bruke søljer? Det er jo en del av antrekket,  men er redd for at den kan bli borte....

Det velger dere enkelt og greit helt selv. Hvis hun vil ha på søljer, så synes jeg hun kan få lov. De blir jo festet med nåler, og sitter godt fast. Hvorfor skulle de bli borte? De skal uansett være kun på skolen i tillegg til et lite tog. Du vet hvor de er i skolegården, og du vet eller får vite hvilken rute toget går. Det er helt vanlig at barn som går i 3. klasse har på seg bunader med søljer på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde sendt henne avgårde med barnesølje.  Men ikke med arvesølje jeg var redd for. 

Evt hadde jeg tråklet den fast.  

Bunad uten sølv går jo også bra!

Anonymkode: 85040...855

Enig! Vi har også sånne halsknapper som ikke koster allverden. Ville vært mer redd for bunaden enn sølja 😅 Er det arvesølv ville jeg vært skeptisk til å sende med. Men synes kanskje det blir seende litt rart ut uten.

Anonymkode: bf098...700

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville også droppet sølje og heller brukt en 17.mai-sløyfe i halsen (av den typen som festes med sikkerhetsnål). 

Anonymkode: 447da...c1b

Det vil iallefall se rart ut. Da er det bedre å droppe sølv og ha 17. Mai-sløyfa på siden av brystet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...