Gå til innhold

Noen som har brått blitt aleneforelder her. Brudd under graviditeten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 7 mnd på vei og barnefar gir rett og slett faen i meg og barnet. Noen som har erfaringer rundt det å bli aleneforelder plutselig?

Anonymkode: 0beff...651

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 7 mnd på vei og barnefar gir rett og slett faen i meg og barnet. Noen som har erfaringer rundt det å bli aleneforelder plutselig?

Anonymkode: 0beff...651

Var 8 mnd på vei da barnefar var utro, så kjenner til det. Jeg valgte å bo med han til etter barnet ble født. Valgte å se hvordan han ble som far først. Samme ulla da og, angrer på at jeg ikke dro før. 

Så min erfaring at selv med baby så er det lettere å være helt alene, enn sammen med en som ikke bryr seg. 

Du får stønader fra nav om inntekten er lav. Sov når baby sover, ikke ha for høye krav, kjøp bæresele, vogn, newborn seat - alle mulige avkastningen for kroppen. 

Anonymkode: 5601b...d26

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flytt før barnet blir født så slipper du krangel om omsorg og permisjon.

Anonymkode: 2213b...d51

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen erfaring. Kjente min mann meget godt, før vi gikk hen og fikk barn. 

Anonymkode: 4dd63...d74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og dette svaret var til nytte på hvilken måte?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og dette svaret var til nytte på hvilken måte?

Bare svarte på ts sitt spørsmål. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sørg for bruddet og flytting før babyen er født ja! Hvis du er registrert på en annen folkeregistrert adresse når babyen kommer får du foreldreansvaret og omsorgen alene, og slipper at han må godkjenne at du tar med deg barnet. 

Anonymkode: 3dcd5...483

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og svaret var jo til null hjelp, det var bare hovering og fremheving av egen fortreffelighet. Hva får du ut av det?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

På en manipulerende måte. Trykke andre ned og oppløfte deg selv.  Usmakelig.

Anonymkode: a8a2e...bd0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var kjæreste med min mann i 13 år, gift i 5år før vi fikk barn. Da barnet var 4 mnd var han utro, da barnet var 6 mnd var jeg alenemor. Da barnet feiret sin første jul feiret far med sin ny familie (kjæreste og hennes barn). Så det hjelper ikke alltid å kjenne mannen godt. Jeg trodde jeg kjente han inn og ut, og dette var det siste jeg kunne forestilt meg da vi fikk barn. 

Det gikk overraskende bra å bli alenemor. Barnet hadde kolikk, men far var aldri til stede og hjalp aldri til uansett, så jeg var alene uansett. Det deilige med å bare være meg og baby var at ingen forventet noe og vi tok ting i vårt tempo. Det var heller ingen i huset man kunne irritere seg over at ikke gjorde en drit. Det vanligste for meg har vært å innse at jeg noen ganger har vært nødt til å be om hjelp. Jeg hater å være til bry for andre. Men når jeg er på dag 8 uten søvn, så må jeg faktisk høre med noen om de kan komme og ta en trilletur, jeg er heldig som har folk rundt meg som stiller opp. Heldigvis har ting gått seg såpass til nå at jeg ikke trenger noe særlig hjelp. 

Økonomisk var det en omstilling, men det har gått fint. Det er en grei oversikt på nav over hva du har rett på 😊 Jeg fikk også ta fedrekvoten av permisjonen, noe som var veldig godt. Da var rutiner på plass og jeg fikk sjans til å hente meg inn. 

Anonymkode: 7931d...d04

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vær så vennlig og hold munn. 

Anonymkode: d2a73...d6f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...