AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Del Skrevet 16. mai 2021 Ser at det finnes dampvaskere og diverse elektriske duppeditter til flere tusen. Virker for meg tungvint og styrete, særlig da de veier mye, og man må jo uansett gjøre jobben selv! Jeg leter derfor etter noe ikke-elektrisk. Det jeg har hatt til nå har vært dårlige greier fra Europris som faller sammen etter to vask, eller hvor kluten til stadighet faller av osv. Har laminat, så skal ikke bruke noe med grønnsåpe i. Har du tips? Ønsker en kvalitetsmopp nå som jeg også har fått meg hund, med alt det dessverre innebærer. Anonymkode: 29751...f3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Del Skrevet 16. mai 2021 Jeg bruker helt vanlig gammeldags mopp og litt såpevann. Funker helt utmerket. Anonymkode: dab9f...b3f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Del Skrevet 16. mai 2021 Vi bruker jif mopp. Kommer langt med en tørr mopp og en sprayflaske med noe allrent/vann i som man bruker på flekker. Anonymkode: 7b8e3...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Del Skrevet 16. mai 2021 Lett fuktet mikrofiber mopp. Anonymkode: 1c247...827 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #5 Del Skrevet 16. mai 2021 Mopp kan du kjøpe hos noen som selger proffutstyr der du bor. Anonymkode: 1c247...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 16. mai 2021 #6 Del Skrevet 16. mai 2021 Bruk en svaber eller gulvnal. Først våter du gulvet med litt såpevann. Så naler du sammen vannet og tørker opp. Det blir skikkelig rent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #7 Del Skrevet 16. mai 2021 Jeg bruker det jeg tror er merket som gulvklut, og et "gammeldags" skaft, som har noe som minner om en nal på seg. Svaber kalles det nok ja - takk @stan. Anonymkode: 76e76...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #8 Del Skrevet 16. mai 2021 Her: https://norwex.eu Har brukt mopper og kluter fra dette firmaet i over 20 år, og de varer «evig». Anonymkode: c4704...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. mai 2021 #9 Del Skrevet 16. mai 2021 Bona spraymop kit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #10 Del Skrevet 16. mai 2021 Bruker våtmopp fra Jiff. Den funker fjell og er ofte på salg. Anonymkode: 3387e...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #11 Del Skrevet 16. mai 2021 stan skrev (13 minutter siden): Bruk en svaber eller gulvnal. Først våter du gulvet med litt såpevann. Så naler du sammen vannet og tørker opp. Det blir skikkelig rent. Man skal ikke anlegge midlertidig svømmebasseng på et gulv når man vasker det! Selv ikke på laminat. Ts, kjøp deg et Jif våtmopsystem. Det er mikrofiber og kan brukes både tørt og vått. Anonymkode: fed77...734 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #12 Del Skrevet 16. mai 2021 Jeg ser du er negativ til dampvasker. Men jeg har hatt min i 7 år. Den er supereffektiv på gulv (lav varme/trykk). Veier null-niks, og er veldig enkel i bruk. I tillegg til å vaske og desinfisere gulv kan jeg vaske vinduer og speil med denne, alt på bad og kjøkken, rense fuger, fjerne fett fra vifte og ovn, dampe/rette/rense klær og duker, få fliser uten skjolder, rense kriker og kroker der man ellers ikke når til, renser amaturer, og mye mer. Så jeg kan ikke se at dette er dyrt og tungvint, når du ser det mot spart tid, og bruksområder? Anonymkode: 65bd8...7a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #13 Del Skrevet 16. mai 2021 Jeg bruker en langkost og et lite, slitt håndkle, det funker utmerket. Anonymkode: 882b9...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #14 Del Skrevet 16. mai 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ser du er negativ til dampvasker. Men jeg har hatt min i 7 år. Den er supereffektiv på gulv (lav varme/trykk). Veier null-niks, og er veldig enkel i bruk. I tillegg til å vaske og desinfisere gulv kan jeg vaske vinduer og speil med denne, alt på bad og kjøkken, rense fuger, fjerne fett fra vifte og ovn, dampe/rette/rense klær og duker, få fliser uten skjolder, rense kriker og kroker der man ellers ikke når til, renser amaturer, og mye mer. Så jeg kan ikke se at dette er dyrt og tungvint, når du ser det mot spart tid, og bruksområder? Anonymkode: 65bd8...7a5 Hvilken har du? Anonymkode: 3387e...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 16. mai 2021 #15 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man skal ikke anlegge midlertidig svømmebasseng på et gulv når man vasker det! Selv ikke på laminat. Ts, kjøp deg et Jif våtmopsystem. Det er mikrofiber og kan brukes både tørt og vått. Anonymkode: fed77...734 Hvor har du svømmebassenget fra? Gulv som ikke tåler vann skal man selvsagt ikke bruke vann på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karve Skrevet 16. mai 2021 #16 Del Skrevet 16. mai 2021 Jeg sverger til langkost og fille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #17 Del Skrevet 16. mai 2021 stan skrev (40 minutter siden): Hvor har du svømmebassenget fra? Gulv som ikke tåler vann skal man selvsagt ikke bruke vann på. Du sier at du bruker nal for å samle vannet på gulvet etter at du har vasket det, da bruker du jo ekstreme mengder vann. Det holder å ha en våtmopp. Tørker mens man vasker, man skal ikke bruke mer vann enn som så. Anonymkode: fed77...734 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #18 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ser du er negativ til dampvasker. Men jeg har hatt min i 7 år. Den er supereffektiv på gulv (lav varme/trykk). Veier null-niks, og er veldig enkel i bruk. I tillegg til å vaske og desinfisere gulv kan jeg vaske vinduer og speil med denne, alt på bad og kjøkken, rense fuger, fjerne fett fra vifte og ovn, dampe/rette/rense klær og duker, få fliser uten skjolder, rense kriker og kroker der man ellers ikke når til, renser amaturer, og mye mer. Så jeg kan ikke se at dette er dyrt og tungvint, når du ser det mot spart tid, og bruksområder? Anonymkode: 65bd8...7a5 Må si meg enig med dette. Beste investeringer jeg har gjort innen renhold i heimen. Anonymkode: 02be9...873 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 16. mai 2021 #19 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lett fuktet mikrofiber mopp. Anonymkode: 1c247...827 This! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå