Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å så blomkarse i år. Har hatt det tidligere men da startet jeg med frø jeg hadde fått som jeg da også tok vare på frøene fra. Siden det er en stund siden jeg hadde sist har jeg ikke tilgang på frø lenger så må kjøpe. 

Og så kommer det store spørsmålet: Det er jo masse varianter av blomkarse! Hvilke(n) skal jeg velge? Har lyst å ha en variant som henger og noe som er mer rett opp, om det finnes? Forslag til hvilke(n) frø jeg skal kjøpe? (har hageland og plantasjen i nærheten og blomsterkroken er jeg forbi innimellom om det har noe å si) Helst fra vanlig butikk, men funker også med netthandel

Videoannonse
Annonse
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet (endret)

Blomkarse er kjempegøy fordi de er så lett å få til. Bare legg frøene i bløt over natten så spirer de fortere.

Slyngblomkarse og buskblomkarse er de to typene du leter etter - Førstnevnte klatrer eller henger med lange "armer",  mens den andre får en mer "buskete" form.  Det er egentlig forskjellen mellom de to. Ellers er forskjellene farger og noen gange størrelsen på bladene.

Alle hagesenter har blomkarse i de to variantene. Bare se på frøposen så ser du hvilke som er hva. 

11f104a591e64698fa4cc9745b9852fb-image.j

Endret av DEN NAKNE GARTNER

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...