Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har pakket: en heldress med hette og føtter og armer som kan dekkes, to luer, to bodyer i to forskjellige strl, to sparkebukser og sokker. Så har jeg og med smokker, et teppe til bilturen hjem og en bamse. Er det noe mer man burde ha med?

Anonymkode: b3a36...1ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor nøye dette er, men jeg fikk beskjed om å ikke pakke smokker, for det kan hemme sugerefleksen hvis du skal amme. Ble anbefalt å begynne med sutt når ammingen var på plass.

Men dette er selvfølgelig helt opp til deg hva du ønsker å gjøre! 😊 

Holder selv på å pakke fødebaggen. Har egentlig pakket det samme som deg 😊

Lykke til med fødsel når den tid kommer 

Anonymkode: 2865b...b87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har pakket: en heldress med hette og føtter og armer som kan dekkes, to luer, to bodyer i to forskjellige strl, to sparkebukser og sokker. Så har jeg og med smokker, et teppe til bilturen hjem og en bamse. Er det noe mer man burde ha med?

Anonymkode: b3a36...1ad

Det kommer nok helt an på sykehuset :) Sjekk på hjemmesiden om det står at de har klær til baby. Om sykehuset har klær til baby så ville jeg ikke hatt med mye, så slipper du mye vask. Bare ha med noe baby kan ha på på vei hjem :)

Jeg fødte på Ullevål og var barselhotellet, der hadde de kun bleier. Så vi måtte hjem og hente masse skift (baby gulpet og hadde uhell, så trengte mange skift) av bodyer, pysjer og gulpekluter,og kjøpe inn myke engangskluter til bleieskift. Ellers hadde vi et teppe og noe ullklær til hjemreisen (dette var på høsten). Lue trengs bare akkurat når baby er nyfødt og våt og på veien hjem, trenger ikke ha det inne når baby er tørr :)

Smokker og bamse trenger du ikke :) Ammeinnlegg er lurt å ha, også i ull, man blir merkelig kald på puppene og må holde de varme for å unngå betennelse.

Anonymkode: 43b35...35e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var veldig glad jeg tok med våtservietter til stell av baby.

Anonymkode: 4bd89...b43

AnonymBruker
Skrevet

På Bærum sykehus hadde de bleier og håndklær men ikke så mye mer

Anonymkode: 4e02e...046

AnonymBruker
Skrevet

Har pakket:

• strømpebukse 
  • ull lue
  • Klø hansker
  • smokker ( 2 forskjellige )
  • hentesett
  • ull/bambus-sparkesett
  • sokker 
  •  pledd
  • Våtservietter 
  • koseklut 
  • gulpekluter
  • pysjamas
  • 3 sett (3 body + 3 bukser)

nå skal jeg ha PKS så blir muligens 4 dager på sykehuset 

Anonymkode: 52ca5...9dd

AnonymBruker
Skrevet

Smokken redda oss her, faktisk. Babyen var så intens på puppen og jeg var helt på felgen, så vi valgte å gi smokken på natt nr.2. Det gjorde at jeg fikk sovet 1 time. Gikk helt fint med sugetaket, ikke noe forvirring av å få smokken i ny og ne. Tok enda et par dager før melka kom.

Anonymkode: aaa75...c01

• Liker 5
Skrevet

Jeg fødte på ahus for 3 uker siden og lå 4 dager på barsel etter hks. Hadde pakket med en haug med klær til kidden og meg selv, eneste jeg brukte fra baggen var klær dagen vi dro hjem😅 jeg levde i sykehusskjorten og mine egne tøfler og mini brukte body som vi fikk låne på sykehuset. De var gode og romslige så virket veldig behagelige for han🥰 

Neste gang kommer jeg til å pakke samme liste, for man vet jo aldri hva man ender opp med. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var veldig glad jeg tok med våtservietter til stell av baby.

Anonymkode: 4bd89...b43

Av alle babyer jeg har hørt om som blir såre i rumpa, så bruker 99% av dem våtservietter. 

Ts: Til bleieskift, Kjøp tørrservietter som du tar vann på, de innholder ikke stoffer som gjør baby sår. Slike: https://www.babytesterne.no/produkt/dermica-engagnskluter/

Anonymkode: da4c0...829

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Av alle babyer jeg har hørt om som blir såre i rumpa, så bruker 99% av dem våtservietter. 

Ts: Til bleieskift, Kjøp tørrservietter som du tar vann på, de innholder ikke stoffer som gjør baby sår. Slike: https://www.babytesterne.no/produkt/dermica-engagnskluter/

Skriver under her, våtservietter skal ikke på nyfødt hud, men myke engangskluter som fuktes i vann fås på apotek og er helt topp :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Skriver under her, våtservietter skal ikke på nyfødt hud, men myke engangskluter som fuktes i vann fås på apotek og er helt topp :)

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Våtservietter på barsel har med at det er vanskelig å få vekk første avføring, så baby tåler som regel fint det en gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Våtservietter på barsel har med at det er vanskelig å få vekk første avføring, så baby tåler som regel fint det en gang.

Ingen tar skade av våtservietter en gang i blant, men man får fint vekk de første avføringene, som er ganske seige, med tørre engangskluter, vann og olje :) på mitt sykehus var alt slikt tilgjengelig, men de hadde også våtservietter hvis man ville bruke det. 

Anonymkode: ada88...626

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville droppet heldress med hette. Hetta er bare i veien og har ingen funksjon. 

Anonymkode: 71ab1...940

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte smokk i kiosken - helt avsindig sugebehov på den babyen.

Hadde med hårføner fordi klipping (kom godt med etter dusj). 

Sett i ettertid ville jeg hatt egen elektrisk pumpe eller leid en. Den på sykehuset var konstant opptatt. 

Ved bleieskift brukte jeg myke engangsservietter (mesoft e.l) og parfymefri babyolje. 

Vi måtte hjem og hente tøy til babyen - bodde heldigvis i nærheten :) 

Anonymkode: 578bc...7be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville droppet heldress med hette. Hetta er bare i veien og har ingen funksjon. 

Anonymkode: 71ab1...940

Neida, det har super funksjon som vogndress :) 

Nøstebarn sin har for eksempel det.

Men hettejakker som genser er jeg enig i. 

Anonymkode: 578bc...7be

• Liker 1
Skrevet

Klorevotter er det eneste jeg ser at du ikke har tenkt på. Mange har skarpe negler når de kommer ut og man vil gjerne vente med å klippe dem. Ellers er det greit med noen bleier til hjemturen, kommer an på hvor langt unna dere bor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Den første avføringen går vekk helt fint med å vaske med hånda under rennende vann.

Anonymkode: 1da93...f14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fødte på Ullevål og de anbefalte hud til hud-kontakt med babyen i starten. Tok ikke på mini noen klær før hjemreise, lå bare i tepper og dyne (som de har på sykehuset) om hun lå for seg selv i den trillesengen, og ellers lå hun oppå meg eller pappaen med helseteppe over. Det skal sies at dette var i juli, og det var ikke akkurat kaldt, så nå ville jeg hvertfall tatt med et strikka ullpledd hjemmefra. 

hadde med et par sett da, men det ble bare med det til hjemreise.

Anonymkode: fcbc3...b45

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Heln said:

Klorevotter er det eneste jeg ser at du ikke har tenkt på. Mange har skarpe negler når de kommer ut og man vil gjerne vente med å klippe dem. Ellers er det greit med noen bleier til hjemturen, kommer an på hvor langt unna dere bor.

Klorevotter er ikke anbefalt med mindre man MÅ. Babyen er faktisk ganske avhengig av å kunne sanse og kjenne på omgivelsene rundt seg. Hendene brukes til å vise tegn på sult, trøste seg selv og de brukes ved amming. Klorevotter kan rett og slett hemme babyen litt. 

Fil heller neglene hvis de er plagsomme. Glassfil er skånsomt og effektivt. :)

Anonymkode: e8179...cce

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...