Gå til innhold

Blir så oppgitt over venninne. Ang. bidrag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som er skilt og har et barn. Faren betaler 6000,- i bidrag pga barnet bor hos henne, faren har samvær, men ikke noe fratrekk for dette. Likevel vil hun at faren i tillegg skal betale trening, telefon og div. utgifter til barnet ( som er 16 år). Han er nå blitt samboer, og hun mener han skal betale enda mer i bidrag siden han nå får mindre utgifter. Dette har han sagt nei til iom at han allerde betaler mer i bidrag enn han må. Dette har tesultert i at hun har sagt til barnet at han ikke vil betale for hen og  barnet bil nå ilke treffe sin far. 
Jeg har prøvd å si til henne at hun ødelegger forholdet mellom barn og far, men virker mer som om det er bare penger som teller. 
Hva får en mor til å gjøre noe sånt? Å bevisst gå inn for å ødelegge forholdet bare for penger? Betyr virkelig barnet så lite? Faren har prøvd å snakke med barnet, men til ingen nytte, hen vil ikke snakke med han. 
Kjenner jeg har lyst å bare droppe henne da hun oppfører seg slik. 

Anonymkode: c2172...eb2

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og du er fars nye samboer, ja?

Anonymkode: 8c3d5...475

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor engasjerer du deg så sterkt? Si klart i fra til din venninne om hva du mener, så lar du det ligge. Det er ikke ditt problem.

Hun kan heller ikke holde tilbake samvær. Da kan far gå rettens vei. Hvilke løsninger de finner på bidraget blir mellom de to, evt med nav hvis de tar det gjennom dem.

Anonymkode: 66656...670

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tenkte akkurat det samme

Anonymkode: 55f36...835

• Liker 2
Skrevet

Hva så om dette er fars nye samboer, eller ei venninne? 
Det er skremmende mange som holder på slik mot menn, å det virker liksom som at det er helt greit? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Far kan be om at NAV tar utregning på bidrag :) 

Anonymkode: 2cce5...cb6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Far kan be om at NAV tar utregning på bidrag :) 

Anonymkode: 2cce5...cb6

Dette. Ellers anbefaler jeg deg til å si ifra i klartekst hva du synes i stedet for å svartmale på nett.

Anonymkode: a3ec1...537

• Liker 4
Skrevet

Dette er en privatsak mellom partene.

For ordens skyld: 

Partene= Mor og far. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånn holdt barnas mor på her å. Far strakk seg langt over hva bidragskalkulatorn sa å mor bare kranglet. Til slutt sende han inn til nav for å få utregnet bidrag å de endte med at mor fikk 4000kr mindre i bidrag. Hun ble rasende å prøvde seg på samværssabotasje i et år. Enden på visa er at begge barna nå bor hos oss å har samvær med mor. 

Anonymkode: 4a748...fdb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn holdt barnas mor på her å. Far strakk seg langt over hva bidragskalkulatorn sa å mor bare kranglet. Til slutt sende han inn til nav for å få utregnet bidrag å de endte med at mor fikk 4000kr mindre i bidrag. Hun ble rasende å prøvde seg på samværssabotasje i et år. Enden på visa er at begge barna nå bor hos oss å har samvær med mor. 

Anonymkode: 4a748...fdb

Så deilig å lese at ikke alle disse syke kvinnene som bruker barnet som våpen vinner! Dessverre skjer det altfor ofte at far taper i systemet..

Anonymkode: 87d9b...7ac

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så deilig å lese at ikke alle disse syke kvinnene som bruker barnet som våpen vinner! Dessverre skjer det altfor ofte at far taper i systemet..

Anonymkode: 87d9b...7ac

«Alle disse syke kvinnene» finnes ikke. Det er ikke en samfunnsgruppe. De er så absolutt sjeldne. De synes for godt på KG. Det blir som å basere befolkningen på kommentarfeltet i Vg...

En del mennesker med slett moral, hevngjerrige, kunnskapsløse, grådige eller lignende finnes. 

• Liker 10
Skrevet
Rotemor skrev (15 minutter siden):

«Alle disse syke kvinnene» finnes ikke. Det er ikke en samfunnsgruppe. De er så absolutt sjeldne. De synes for godt på KG. Det blir som å basere befolkningen på kommentarfeltet i Vg...

En del mennesker med slett moral, hevngjerrige, kunnskapsløse, grådige eller lignende finnes. 

De er så absolutt ikke sjeldne.. Dessverre 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (21 minutter siden):

De er virkelig ikke sjeldne.

Anonymkode: d1ddc...028

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er jeg ikke. Da kunne jeg jo bare skrevet det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor engasjerer du deg så sterkt? Si klart i fra til din venninne om hva du mener, så lar du det ligge. Det er ikke ditt problem.

Hun kan heller ikke holde tilbake samvær. Da kan far gå rettens vei. Hvilke løsninger de finner på bidraget blir mellom de to, evt med nav hvis de tar det gjennom dem.

Anonymkode: 66656...670

Jeg har sagt fra til henne! Jeg kjenner barnet fra det ble født, så syntes det er så trist at min venninne gjør dette mot barnet!! Trist at penger betyr så mye for henne at hun går inn for å ødelegget forholdet mellom far og barn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Tenkte akkurat det samme

Anonymkode: 55f36...835

Spiller det egentlig noen rolle? Dersom saksfremstillingen stemmer er mor en «heks». 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (39 minutter siden):

Dette er en privatsak mellom partene.

For ordens skyld: 

Partene= Mor og far. 

Ser den, men min venninne har fortalt meg dette selv og jeg har sagt hva jeg syntes om saken. Er ikke noe jeg har gravd meg frem til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser den, men min venninne har fortalt meg dette selv og jeg har sagt hva jeg syntes om saken. Er ikke noe jeg har gravd meg frem til. 

Så hvordan vet du at far har prøvd å snakke til barnet men uten nytte? 

Anonymkode: a4d70...901

• Liker 2
Skrevet
DildoShwaggins skrev (18 minutter siden):

De er så absolutt ikke sjeldne.. Dessverre 

Jo.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De er virkelig ikke sjeldne.

Anonymkode: d1ddc...028

Jo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...