Gå til innhold

Fortvilet over 17. mai, for mange gjester.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei nå, vet ikke hva vi skal gjøre. I morgen skal vi møtes hos mine svigerforeldre for å feire 17. mai. Etter planen skulle det være oss (meg, min mann og to barn), mine svigerforeldre og søsterens familie (hun, mann og ett barn). Vi ville da vært 7 gjester, og 9 mennesker totalt. Dette så jeg på som innafor. 

Men nå viser det seg at mine svigerforeldre har dekket på til 12! De har rett og slett invitert tre mennesker til, uten å informere oss. Dette synes jeg ikke er greit. Føler ikke vi kan bli hjemme, for da ødelegger vi for barna våres som har gledet seg sånn. 

Aner ikke hva vi skal gjøre. 

Anonymkode: 3b23b...f6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om hvor mange de inviterer?

AnonymBruker
Skrevet

Bli hjemme! Jeg var i en lignende situasjon på julaften. Nå vet jeg hvem av familiemedlemmene hos svigers som er mer en tilbøyelige til å bøye reglene, så da kommer jeg til å takke nei til å være hos dem fremover i denne pandemien. Jeg er den som er mest ansvarlig for min egen helse. Forstår deg godt. 

Anonymkode: 29814...e58

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bli hjemme! Jeg var i en lignende situasjon på julaften. Nå vet jeg hvem av familiemedlemmene hos svigers som er mer en tilbøyelige til å bøye reglene, så da kommer jeg til å takke nei til å være hos dem fremover i denne pandemien. Jeg er den som er mest ansvarlig for min egen helse. Forstår deg godt. 

Anonymkode: 29814...e58

Tro meg, har så lyst å bli hjemme. Men ungene mine kommer til å bli så knust, og vi har heller ikke kjøpt inn noe til i morgen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser bare ikke forskjellen på 9 og 12 når det gjelder risiko. I og med at to er barn er dere jo også innenfor reglene. Og i en gruppe på 12 er det vel uansett noen som nå er vaksinert, og ikke telles med? 

Hadde du vært redd og syntes dette var ubehagelig, ville du jo ikke sagt ja til selskap med 9 heller? 

Anonymkode: 748ce...d5a

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tro meg, har så lyst å bli hjemme. Men ungene mine kommer til å bli så knust, og vi har heller ikke kjøpt inn noe til i morgen. 

Stikk på joker og rigg til hjemme. 

Anonymkode: 4fb38...036

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes søndagsåpne butikker og bensinstasjoner! Sving dere rundt og stell i stand! Forklar ungene at pga pandemien så må dere feire hjemme! 

Anonymkode: d9ce8...6b7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ser bare ikke forskjellen på 9 og 12 når det gjelder risiko. I og med at to er barn er dere jo også innenfor reglene. Og i en gruppe på 12 er det vel uansett noen som nå er vaksinert, og ikke telles med? 

Hadde du vært redd og syntes dette var ubehagelig, ville du jo ikke sagt ja til selskap med 9 heller? 

Stor forskjell på 9 og 12 da - på 12 får man vel bøter nå? Mens 9 er helt lovlig? Og også forskjell på å møte to familier man allerede omgås, og å skulle menge seg med tre ekstra personer.

Anonymkode: 31318...9f7

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det nå kommer gjester fra to forskjellige husstander, som vi aldri omgås. Så vi er nå 5 forskjellige husstander som skal stues sammen. Det utgjør en stor forskjell. 

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva som er lov og ikke lov, så er oppfordringen å treffe så få som mulig! Hadde ikke gått. Lever i et «rødt»område også, her er det kun lov med maks 5 gjester. 

Anonymkode: 70445...3f1

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde vært totalt uaktuelt for min del. Jeg hadde blitt hjemme.

Anonymkode: eda30...430

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uansett hva som er lov og ikke lov, så er oppfordringen å treffe så få som mulig! Hadde ikke gått. Lever i et «rødt»område også, her er det kun lov med maks 5 gjester. 

Anonymkode: 70445...3f1

Bergen kommune her, så ikke akkurat lite smitte. 

Min mann støtter meg sånn halvveis, sier han forstår, men ønsker ikke å skuffe barna eller sine foreldre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da melder dere pass. Problem solved. 

Problemet her er vel ikke at selskapet nå har  fått for mange gjester, men at dere ikke tør å si ifra eller kansellere besøket deres. 

At dere ikke tør det er ikke svigers' problem, men deres. Så få ut fingern og si ifra! 

Anonymkode: ced5c...c47

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Man teller ikke med små barn?

Anonymkode: 8ed31...e72

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da melder dere pass. Problem solved. 

Problemet her er vel ikke at selskapet nå har  fått for mange gjester, men at dere ikke tør å si ifra eller kansellere besøket deres. 

At dere ikke tør det er ikke svigers' problem, men deres. Så få ut fingern og si ifra! 

Anonymkode: ced5c...c47

Synes det er fryktelig vanskelig å si ifra. Ønsker ikke å få et dårlig forhold til svigers. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man teller ikke med små barn?

Anonymkode: 8ed31...e72

Jo? 

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke å telle med fullvaksinerte, hørte jeg Nakstad si. 

Anonymkode: d13a3...576

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...