Gå til innhold

Han jeg prater med prater med ei annen - hvordan takle kjøttmarkedet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er ganske nylig singel etter å ha vært i forhold de siste ni årene. Ting har tilsynelatende forandret seg veldig mye. Sist jeg var singel var jeg 19. Nå er jeg 28.

Jeg hadde god kontakt med en fyr rett før covid, vi hadde sex, jeg fikk møte noen venner osv. Før det tok slutt pga covid. Vi snakket ikke sammen på nesten et år før han tok kontakt. Jeg hadde aldri klart å glemme han, og klarte ikke la vær å stalke litt. Det virker som at han bare har pratet med et par tindermatcher - særlig ei som het Lise - etter meg. 

Han begynte å ta kontakt prøvende en periode, men da virket det som han pratet med Lise fremdeles, så jeg holdt meg bakpå.

Da vi omsider fikk ordentlig kontakt igjen virket det som han droppet Lise. De har tilsynelatende et godt forhold, jeg har sett at hun kan tagge han i ting, og han svarer hyggelig. Men når vi begynte å prate sluttet han å prate aktivt med henne, sluttet å like instagrambildene hennes osv. 

Vi har snakket i seks uker, pga covid går ting sakte. Det har vært god stemning mellom oss, men vi har tydelig ting som er usnakket som må adresseres før vi kan snakke om hva vi vil. Covid gjør ting så vanskelig! 

Forrige fredag glemte jeg telefonen min hos foreldrene mine, og kunne derfor ikke svare han før jeg fikk hentet den dagen etter. Jeg vet ikke om dette hadde noen effekt på det som skjedde videre, om han trodde jeg var med en annen siden jeg ikke svarte på kvelden eller natta. 

Dagen etter ble han plutselig fryktelig aktiv på snapchat osv igjen. Jeg forklarte hva som hadde skjedd, og siden har det vært helt grei stemning mellom oss. Det har vært flere dager hvor vi har pratet mye, og det har virket som han har savnet meg mye. Men aktiviteten har fortsatt, og det er helt 100% tydelig at han har begynt å chatte med Lise igjen. Lise kommer nå opp som forslag for meg på alle sosiale medier, og han sitter på telefonen konstant (jeg kan se når han er pålogget). 

Vi er ikke ekslusive, og denne type datingsituasjon er helt ny for meg. Jeg prøver å sitte stille i båten, men føler meg engstelig og uvel hele tiden. Redd for å bli droppet for henne. 

Jeg syntes det er rart at han snakker med meg og Lise samtidig. Hvis han var oppriktig interessert i Lise nå ville han ikke fortsatt å ta kontakt med meg den siste uka? Hvorfor tok han opp kontakten med Lise? Fra hva jeg kan skjønne vil det aldri bli de, det er for mye som ikke passer, så kan det hende han bare vil ha noen å prate med? Jeg er ikke like aktiv på snapchat. Hvis de ikke møtes, hvor lang tid tror dere det tar før han går lei av henne? Bør jeg trekke meg helt vekk og la det dø ut mellom de, eller være der? 

Dette er vel en ganske vanlig problemstilling når man er helt i startfasen, men hvordan takler dere dette? Vet jeg ikke kan gjøre noen krav, men føles likevel respektløst. Jeg er ikke vant til å ha "konkurranse". 

Anonymkode: e32b1...8a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at han de siste dagene har vært ambivalent til meg. F.eks fredag ville han prate masse og var i godt humør, på lørdag fikk jeg bare noen mutte korte svar. Veldig usikker på hvor dette tar veien:cry3:

Nå har jeg bare sagt det negative, men det er mye positivt mellom oss også. Tror dette hadde gått mye bedre hvis det ikke var for covid! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg takler det ved å kutte de ut. Bryr meg ikke om det er i startfasen, har vi hatt sex og dater blokkerer jeg han om han fremdeles er aktiv på tinder eller prater med andre. Thank you next. Hvorfor bruker du tid på han der?

Anonymkode: c0baa...6d2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg takler det ved å kutte de ut. Bryr meg ikke om det er i startfasen, har vi hatt sex og dater blokkerer jeg han om han fremdeles er aktiv på tinder eller prater med andre. Thank you next. Hvorfor bruker du tid på han der?

Han gjorde ikke det da vi datet. Han avsluttet det på en veldig pen måte. Det er lenge siden vi hadde sex og møttes. Vi er helt i startfasen igjen, vi dater ikke og har ikke sex nå. Hvis vi hadde det hadde jeg forventet at han var mer lojal selvfølgelig.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Han gjorde ikke det da vi datet. Han avsluttet det på en veldig pen måte. Det er lenge siden vi hadde sex og møttes. Vi er helt i startfasen igjen, vi dater ikke og har ikke sex nå. Hvis vi hadde det hadde jeg forventet at han var mer lojal selvfølgelig.

Det virker som at du burde ventet lenger med å date etter et langvarig forhold, man havner gjerne i sånne turbulente av og på situasjoner når man er sårbar etter brudd. Prøv å fokuser på deg selv og glem han litt

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Føler at jeg ventet lenge. Han snakker fremdeles vanvittig mye med Lise, og det har gjort at jeg automatisk har trukket meg unna. Vi holder fremdeles kontakten, men han oppfører seg kaldt og rart mot meg. Men han tar likevel kontakt jevnlig. Jeg er redd for at jeg legger for mye av mine usikkerheter i dette. Prøver å ikke tenke på det. Vi har en løs avtale om å møtes om halvannen uke, så spent på om han overholder den, eller bare "slipper unna". 

AnonymBruker
Skrevet

Han har to damer gående på gress

Anonymkode: d8bf0...8cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg nok takket for meg, men det er fordi jeg ikke orker sånn. 

Anonymkode: 4a45b...2e5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...