AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 https://www.nrk.no/norge/hoyre-vil-fjerne-kontantstotten-1.15497918 Jeg er ikke politisk eller juridisk anlagt... så jeg lurer på om noen her vet når dette kan skje i praksis? Altså når vi eventuelt kommer til å miste muligheten til kontantstøtte? Takk for hjelp ❤️ Anonymkode: 8e324...76e
Duff Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Det er ikke noe de har bestemt som kan bli gjennomført på lenge. Høyre er avhengige av støtte fra andre partier og det er valg til høsten. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Duff skrev (1 time siden): Det er ikke noe de har bestemt som kan bli gjennomført på lenge. Høyre er avhengige av støtte fra andre partier og det er valg til høsten. Takk for hjelpen! 😄 Anonymkode: 8e324...76e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 Duff skrev (2 timer siden): Det er ikke noe de har bestemt som kan bli gjennomført på lenge. Høyre er avhengige av støtte fra andre partier og det er valg til høsten. Har de ikke bestemt at den skal avvikles? Skjønner ingenting av politikk jeg 😅 Anonymkode: 56b1b...cc0
pøbelsara Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har de ikke bestemt at den skal avvikles? Skjønner ingenting av politikk jeg 😅 Anonymkode: 56b1b...cc0 Høyre har bestemt at dette skal inn i partiprogrammet deres. Det får ingenting å si for oss før noen fremmer forslag om dette i Stortinget -og det blir vedtatt. Så mange etapper igjen før dette (forhåpentligvis) blir vedtatt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 pøbelsara skrev (19 timer siden): Høyre har bestemt at dette skal inn i partiprogrammet deres. Det får ingenting å si for oss før noen fremmer forslag om dette i Stortinget -og det blir vedtatt. Så mange etapper igjen før dette (forhåpentligvis) blir vedtatt. Hele venstresiden er jo for da. Anonymkode: f038c...ed6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #7 Skrevet 17. mai 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hele venstresiden er jo for da. Anonymkode: f038c...ed6 Nei, hele venstresiden er i mot... Anonymkode: 5c4ea...66f
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #8 Skrevet 17. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Nei, hele venstresiden er i mot... Anonymkode: 5c4ea...66f 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hele venstresiden er jo for da. Anonymkode: f038c...ed6 Eller mente du for avvikling? Jeg tenkte du mente for kontantstøtte. Anonymkode: 5c4ea...66f
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #9 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 17.37): Har de ikke bestemt at den skal avvikles? Skjønner ingenting av politikk jeg 😅 Anonymkode: 56b1b...cc0 Det er et forslag om hva de ønsker å gjøre dersom de vinner valget til høsten. Men selv hvis Høyre vinner betyr ikke det at de kommer til å gjøre det de sier fordi de er avhengig av å samarbeide med andre partier og må derfor inngå kompromiss med de andre partiene i regjering. Så for å ta en veldig forenkling, la oss si at partiet Høyre er én person i en stor familie, det de driver med nå er å snakke om hva slags mat de ønsker å spise til middag og setter opp en meny/plan for hva de ønsker seg. Men det er ikke sikkert at de kommer til å få lov til å bestemme hva familien skal spise, kanskje blir det noen andre familiemedlemmer som skal bestemme, eller kanskje må de bli enige med lillebror og lillesøster om hva hele familien skal spise. Så selv om Høyre har lyst på taco kan det hende at de ikke får viljen sin fordi lillebror og lillesøster heller vil ha hamburger. Anonymkode: d89e6...161 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #10 Skrevet 17. mai 2021 pøbelsara skrev (20 timer siden): Høyre har bestemt at dette skal inn i partiprogrammet deres. Det får ingenting å si for oss før noen fremmer forslag om dette i Stortinget -og det blir vedtatt. Så mange etapper igjen før dette (forhåpentligvis) blir vedtatt. Litt off topic, men du skriver forhåpentligvis.. Vil du utdype hvorfor du håper den blir fjernet? Du har mange kloke innspill i en annen tråd jeg er med i, så synes det hadde vært veldig interessant å høre argumentene 😊😊 Anonymkode: 05118...5ef
pøbelsara Skrevet 17. mai 2021 #11 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Litt off topic, men du skriver forhåpentligvis.. Vil du utdype hvorfor du håper den blir fjernet? Du har mange kloke innspill i en annen tråd jeg er med i, så synes det hadde vært veldig interessant å høre argumentene 😊😊 Anonymkode: 05118...5ef Jeg synes bare rett og slett at vi har bedre ting å bruke pengene på til nytte for alle i velferdssamfunnet, enn å betale friske arbeidsføre unge mennesker/kvinner for å ikke delta i arbeidslivet. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #12 Skrevet 17. mai 2021 Hvis en ser på hva de har holdt på med i praksis og driter i hva de sier. Så er det jo ganske tydelig at planen langsiktig er å fjerne velferdsstaten. Så dette er bare helt selvfølgelig. Anonymkode: 3f203...391 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå