Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ironiskbanan
Skrevet (endret)

.

Endret av Ironiskbanan
Ønsker ikke info ut
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta opptil et år før kroppen stabiliserer seg 

Anonymkode: ce665...035

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Det er vanlig at det tar opp til et år å bli gravid, uten at det nødvendigvis er noe galt (og det er etter ett år at man har rett på utredning og videre hjelp i det offentlige). Om du er over 35, kan dere søke hjelp om dere har prøvd i over seks måneder uten resultat. 

Anonymkode: 3f8cd...a9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det kan ta opptil et år før kroppen stabiliserer seg 

Anonymkode: ce665...035

Det er en myte ifølge gynekologen min

Anonymkode: fe6e9...b8c

Gjest Ironiskbanan
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 20.40):

Hvor gammel er du? Det er vanlig at det tar opp til et år å bli gravid, uten at det nødvendigvis er noe galt (og det er etter ett år at man har rett på utredning og videre hjelp i det offentlige). Om du er over 35, kan dere søke hjelp om dere har prøvd i over seks måneder uten resultat. 

Anonymkode: 3f8cd...

Endret av Ironiskbanan
AnonymBruker
Skrevet

Spiral ødelegger ikke syklus. Du kan bli gravid samme dag som denne tas ut. 

Du bør droppe å tenke på at spiralen har ødelagt noe, for det har den ikke. Ta heller kontakt med gynekolog for utredning og sædprøve dersom dere har prøvd i 1 år. Ta kontakt etter 6 mnd dersom du er over 35 år. 

Anonymkode: f386a...4e1

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er vel heller hvilken type spiral du har brukt? Har den hatt hormoner kan disse påvirke syklusen. Du kan gå tilbake i syklus med én gang eller gå gradvis tilbake og kroppen bruker litt tid. Har du hatt kobberspiral skal ikke denne ha påvirket kropp og syklus noe i det heletatt.

Men det er fortsatt helt vanlig å bruke inntil et år på å bli gravide, selv om alt ligger tilrette for at det skal klaffe hver måned. Anbefaler å teste etter eggløsning så du vet at dere prøver på rett tid i syklusen. Denne kan forandre seg fra før til etter prevensjon, selv om noe var 100% regelmessig og fast før fødsel og prevensjon så kan det være annerledes nå. 

Selv hadde jeg i flere år fast 32 dagers syklus før prevensjon. Etter prevensjon gikk jeg rett tilbake i syklus. Denne var på ca 26 dager fast nå. Vi traff eggløsning hver måned men gikk likavel 8 mnd før jeg ble gravid 🤷🏻‍♀️

Dette varierer fra person til person og det er like normalt å bli gravid i første prøveperiode som i ellevte prøveperiode 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...