Gjest Ironiskbanan Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 (endret) . Endret 20. juli 2021 av Ironiskbanan Ønsker ikke info ut
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Det kan ta opptil et år før kroppen stabiliserer seg Anonymkode: ce665...035
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Hvor gammel er du? Det er vanlig at det tar opp til et år å bli gravid, uten at det nødvendigvis er noe galt (og det er etter ett år at man har rett på utredning og videre hjelp i det offentlige). Om du er over 35, kan dere søke hjelp om dere har prøvd i over seks måneder uten resultat. Anonymkode: 3f8cd...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det kan ta opptil et år før kroppen stabiliserer seg Anonymkode: ce665...035 Det er en myte ifølge gynekologen min Anonymkode: fe6e9...b8c
Gjest Ironiskbanan Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 20.40): Hvor gammel er du? Det er vanlig at det tar opp til et år å bli gravid, uten at det nødvendigvis er noe galt (og det er etter ett år at man har rett på utredning og videre hjelp i det offentlige). Om du er over 35, kan dere søke hjelp om dere har prøvd i over seks måneder uten resultat. Anonymkode: 3f8cd... Endret 20. juli 2021 av Ironiskbanan
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 Spiral ødelegger ikke syklus. Du kan bli gravid samme dag som denne tas ut. Du bør droppe å tenke på at spiralen har ødelagt noe, for det har den ikke. Ta heller kontakt med gynekolog for utredning og sædprøve dersom dere har prøvd i 1 år. Ta kontakt etter 6 mnd dersom du er over 35 år. Anonymkode: f386a...4e1 1
Niny Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 Spørsmålet er vel heller hvilken type spiral du har brukt? Har den hatt hormoner kan disse påvirke syklusen. Du kan gå tilbake i syklus med én gang eller gå gradvis tilbake og kroppen bruker litt tid. Har du hatt kobberspiral skal ikke denne ha påvirket kropp og syklus noe i det heletatt. Men det er fortsatt helt vanlig å bruke inntil et år på å bli gravide, selv om alt ligger tilrette for at det skal klaffe hver måned. Anbefaler å teste etter eggløsning så du vet at dere prøver på rett tid i syklusen. Denne kan forandre seg fra før til etter prevensjon, selv om noe var 100% regelmessig og fast før fødsel og prevensjon så kan det være annerledes nå. Selv hadde jeg i flere år fast 32 dagers syklus før prevensjon. Etter prevensjon gikk jeg rett tilbake i syklus. Denne var på ca 26 dager fast nå. Vi traff eggløsning hver måned men gikk likavel 8 mnd før jeg ble gravid 🤷🏻♀️ Dette varierer fra person til person og det er like normalt å bli gravid i første prøveperiode som i ellevte prøveperiode 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå